Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 625821

Topicstarter
Ik vroeg me af wat de betere keus zou zijn voor bij mijn nieuwe macbook pro. Ik edit vooral video's en deze 2 externe ssd's kwamen mij op het oog.

De samsung t3: https://www.ssdcenter.nl/...iDgStQTmGnIRNMaAg248P8HAQ

En de Lacie rugged: https://www.cameranu.nl/n...L-AP6VRXJDj4l0aAhtR8P8HAQ

De samsung is met zo'n 100 euro goedkoper en mijn hoofdvraag is eigenlijk wat voor meerwaarde de lacie rugged mij zou bieden ten opzichte van de samsung ssd als we kijken naar het gebied van video editing :)

Beste antwoord (via Anoniem: 625821 op 29-03-2017 21:18)

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Anoniem: 625821 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:42:
[...]

Het is de nieuwste macbook pro met thunderbolt 3 aansluitingen, de samsung had geloof ik usb 3.1 en lacie usb 3.1 en thunderbolt 3
De Lacie heeft geen Thunderbolt 3, maar gewoon de verouderde Thunderbolt (20Gbps?) verbinding. Als je niet met je SSD gaat gooien, dan zou ik gewoon voor de Samsung gaan. Die komt met een USB-C aansluiting en is goedkoper.

Als je toch die extra bescherming wilt hebben, dan is de Lacie ook prima.

hi!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat je wil is speed.
Nu is thunderbolt sneller dan usb 3.1

http://www.apple.com/thunderbolt/

Welke thunderbolt jouw machine heeft, en welke de SSD heeft is mij verder onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:31:
Wat je wil is speed.
Nu is thunderbolt sneller dan usb 3.1

http://www.apple.com/thunderbolt/

Welke thunderbolt jouw machine heeft, en welke de SSD heeft is mij verder onduidelijk.
Het is de nieuwste macbook pro met thunderbolt 3 aansluitingen, de samsung had geloof ik usb 3.1 en lacie usb 3.1 en thunderbolt 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ja dan kan je de lacie overwegen,
alleen kan de SSD wel 40Gb/s aan? Denk het niet.

Wat hier speelt is technische specs versus real world performance.

LaCie is een merknaam, dus welke SSD zit erin? Samsung is een producent (en ook merk) maar is in ieder geval wel betrouwbaar.

hmm, die lacie is een ouder model, zou ik niet doen

pricewatch: LaCie Rugged Thunderbolt SSD 500GB Oranje

[ Voor 27% gewijzigd door Reepje op 29-03-2017 20:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Anoniem: 625821 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:42:
[...]

De Lacie heeft geen Thunderbolt 3, maar gewoon de verouderde Thunderbolt (20Gbps?) verbinding. Als je niet met je SSD gaat gooien, dan zou ik gewoon voor de Samsung gaan. Die komt met een USB-C aansluiting en is goedkoper.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
RWK__ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:00:
[...]

extra bescherming wilt hebben, dan is de Lacie ook prima.
Aan welke bescherming denk je dan?

Bliksem? Dieven? data corruptie? Aardbeving? (oh nee, die laatste niet, het is immers een ssd, de kan wel tegen een schokje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Reepje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:05:
[...]

Aan welke bescherming denk je dan?

Bliksem? Dieven? data corruptie? Aardbeving? (oh nee, die laatste niet, het is immers een ssd, de kan wel tegen een schokje :) )
Als hij van plan is ermee te gaan gooien, want die Lacie kan volgens mij wel tegen een stootje :P

[ Voor 7% gewijzigd door MysticX op 29-03-2017 21:07 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
RWK__ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:06:
[...]

Als hij van plan is ermee te gaan gooien, want die Lacie kan volgens mij wel tegen een stootje :P
oh ja natuurlijk, stom van mij.

Effe ontopic, voor we ons op kop krijgen van een mod,

Ik zou dan de Samsung nemen vanwege bewezen betrouwbaarheid. Niet onbelangrijk lijkt me..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:51
Ik zou het wel weten. De Lacie is een 3.5inch variant. De samsung oogt in ieder geval een heeeel stuk kleiner.

bovendien lees ik dit bij de samsung: 'De SSD bevat geen bewegende onderdelen, waardoor hij schokbestendig is tot een val van 2 meter.'

Je kunt er zelfs dus zelfs (kleine stukjes) mee gooien!

[ Voor 47% gewijzigd door HBSVDK op 29-03-2017 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
RWK__ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:00:
[...]

Oh ik zie het idd, whoops. Ik dacht juist de lacie te kopen zodat ik hem direct in m'n macbook kon pluggen zonder enige dongels, maar heb verkeerd gekeken haha. Dan lijkt de keus me duidelijk, want de samsung kan ik dan wel direct in m'n macbook pluggen toch? + Zoals reepje al zei is samsung ook wat meer te vertrouwen ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de hulp! Mijn keuze is gemaakt :)
Pagina: 1