Zoektocht naar neutrale, luxe, gesloten hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hallo allen, ik ben wat aan het rondkijken voor een over-ear hoofdtelefoon.

Wat heb ik nu/ben ik gewend?

Op dit moment heb ik in-ears - de Etymotic HF3. Deze zijn helemaal bedoeld om neutraal te klinken, maar daarbij kan ik wel opmerken dat ze een relatief koele en heldere klank hebben met iets minder laag dan ze horen te hebben voor een neutrale klank. Punt is dat in-ears voor mij niet heel prettig zijn om lang te dragen en ik wel een heel klein beetje meer laag zou willen. Echt niet veel meer, want ik vind het zelf al snel veel teveel en overheersend.

Wat zijn de eisen?

Allereerst dus een relatief neutrale klank. Hoeft niet 100 % ‘flat’ te zijn, maar het moet wel redelijk op orde zijn. Ik vind dat middentonen niet onder-vertegenwoordig moeten zijn, liever een goed midden tot laag-midden met minder bass dan andersom.

Ik ga hem voornamelijk met een iPhone, iPad en MacBook gebruiken, dus de impedantie mag niet te hoog zijn. Mijn wens is de bediening op de kabel te hebben, met microfoon en dus voor Apple-apparatuur. Mocht hiervoor in de plaats significant betere geluidskwaliteit komen, dan valt dat te overwegen. De kabel moet ook vervangbaar zijn, ook zodat in de toekomst eventueel ook een upgrade naar Lightning mogelijk is.

Het ontwerp moet absoluut volledig gesloten zijn en ik wil alleen een over-ear-model. De materialen wil ik zo goed mogelijk op orde hebben, dus leer/hout/metaal en dergelijke. Sowieso geen gammel plastic.

Wat heb ik geprobeerd?

Tot nu toe heb ik kort de Bowers & Wilkins P7 beluisterd, maar dat viel moeilijk te beoordelen. Op veel fronten is die geweldig, maar het viel me op dat alles een beetje dof klinkt en het laag soms wat veel is. Het heldere geluid ontbreekt voor mijn gevoel. Dat kan echter ook voor een deel komen door de situatie waarin ik hem getest heb. Om hem beter te kunnen testen heb ik hem in ieder geval besteld voor een prettig bedrag.

Wat heb ik zelf gevonden?

Ik zag de Denon AH-MM400 nog en volgens deze review is het een goede optie. Echter is de degelijkheid en afwerking naar verluidt wat minder. Iemand die dat kan bevestigen? Verder heb ik nog niet veel kunnen vinden. Behalve de Oppo PM-3 uit dezelfde review, maar die kost hier zo'n 500 piek.

De vraag?

Mijn vraag aan jullie is of er nog andere modellen zijn die ik kan proberen met bovenstaande eisen? De absolute maximumprijs is 350-400 euro.

Beste antwoord (via Liliuokalani op 10-04-2017 19:38)

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:23
Misschien niet per se in het 'luxe' (a.k.a. "gammel" plastic) segment maar de Audio Technica ATH-M40x heeft een vrij vlakke/neutrale tuning en presteert boven zijn prijsklasse naar mijn mening.

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeyJohn op 02-04-2017 20:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bose QC35 voor Apple.
En vraag je ook af bij het kuisteren hoe goed je bron is. Een MP3 is iets anders dan een high res flac en lang niet alle DAC's zijn even goed, hoewel die van Apple best ok zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:23:
Bose QC35 voor Apple.
En vraag je ook af bij het kuisteren hoe goed je bron is. Een MP3 is iets anders dan een high res flac en lang niet alle DAC's zijn even goed, hoewel die van Apple best ok zijn.
Dank voor je input. Wat betreft de bron van de muziek ken ik de punten, maar omdat het zo gemakkelijk is zal 95% van de tijd toch vanuit een mobiel apparaat geluisterd worden. Soms pak ik ook een .wave bestand erbij en dan wil ik dat het ook uitstekend klinkt. Er zijn in een later stadium ook plannen om meer geavanceerde apparatuur aan te schaffen, goede versterker en dergelijke.

Wat betreft de QC35... Die koop ik liever niet om twee redenen en die hebben beide te maken met de noise cancelling. Heel soms zou ik dat willen hebben, maar in 90% van de situaties is het niet nodig. Die noise cancelling kost echter ook wat, dus gaat een deel van je geld daarnaartoe. Ik heb liever dat het geld naar geluidskwaliteit gaat. En als het aanstaat, gaat de geluidskwaliteit wat omlaag, omdat er voor die noise cancelling extra tonen geproduceerd moeten worden.

Voor de zekerheid zal ik hem nog eens ergens gaan beluisteren, maar ik verwacht niet dat de QC35 hem gaat worden. Maar nogmaals bedankt voor de input!

[ Voor 4% gewijzigd door Liliuokalani op 29-03-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mijn reactie staat los van de noise cancelling. Bose heeft wat dat betreft gewoon een goed product neergezet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexussJR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-10 18:03
Ik heb zelf de P7 gekocht enkele maanden terug omdat ik 150 euro winkel tegoed kreeg nadat mijn sonos systeem ergens anders goedkoper was gevonden.

Daardoor kwam de P7 in mijn budget en ik heb er geen moment spijt van. Ben totaal geen pro op het gebied van audio dus qua tonen en bereik kan ik weinig vertellen. Wel vind ik dat alle muziek die ik luister echt goed klinkt. Tuurlijk hangt het af van de bron die je gebruikt.

Qua comfort kan ik geen negatief punt verzinnen, ik heb hem meerdere keren enkele uren gedragen en nog nooit last gehad, soms merk ik niet eens dat ik hem nog op heb.

Wat betreft geluid, ik heb in meerdere reviews gelezen dat het lijkt alsof de koptelefoon leert. Hoe langer je hem gebruikt hoe beter het geluid wordt. Misschien is dit ervaring maar ik merk ook verschil met toen ik hem net gekocht had en nu.

Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat het bijgeleverde snoertje niet in een Iphone 7 past en je er dus een extra draadje tussen moet hangen, dit ziet er een beetje stom uit maar dat is dan ook wel het enige wat mij betreft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
NexussJR schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:04:
Ik heb zelf de P7 gekocht enkele maanden terug omdat ik 150 euro winkel tegoed kreeg nadat mijn sonos systeem ergens anders goedkoper was gevonden.

Daardoor kwam de P7 in mijn budget en ik heb er geen moment spijt van. Ben totaal geen pro op het gebied van audio dus qua tonen en bereik kan ik weinig vertellen. Wel vind ik dat alle muziek die ik luister echt goed klinkt. Tuurlijk hangt het af van de bron die je gebruikt.

Qua comfort kan ik geen negatief punt verzinnen, ik heb hem meerdere keren enkele uren gedragen en nog nooit last gehad, soms merk ik niet eens dat ik hem nog op heb.

Wat betreft geluid, ik heb in meerdere reviews gelezen dat het lijkt alsof de koptelefoon leert. Hoe langer je hem gebruikt hoe beter het geluid wordt. Misschien is dit ervaring maar ik merk ook verschil met toen ik hem net gekocht had en nu.

Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat het bijgeleverde snoertje niet in een Iphone 7 past en je er dus een extra draadje tussen moet hangen, dit ziet er een beetje stom uit maar dat is dan ook wel het enige wat mij betreft :D
Bedankt voor je uitgebreide ervaring. Goed om te horen. Comfort lees je wel het een en ander over, maar dat hoeft natuurlijk lang niet bij iedereen een probleem te zijn. Dat de klank na verloop van tijd verandert klopt wel geloof ik, ik had zoiets gelezen dat hij lang nodig heeft om in te spelen. Dan gaat hij wel flink anders klinken. Verschilt ook per model.

Kun je misschien kort beschrijven op wat voor manier hij anders gaat klinken? Wat helderder met meer detail of andersom? Of komt er meer laag/bass in? Dat kan ik namelijk niet testen.

Het punt is dat de P7 gewoon een héél goede hoofdtelefoon is, maar dat bij mij de twijfel zit of hij qua geluid bij mij past. Daar zal ik wel zelf achter moeten komen. Vanmiddag wordt hij bezorgd, dus ik zal even laten weten wat ik ervan vind.

Wat betreft die kabel komt Bowers & Wilkins voor de véél duurdere P9 met een Lightning-kabel, waardoor die wel op de iPhone 7 past. Op het oog gaat die kabel ook op de P7 passen, maar dat zou nagevraagd moeten worden.

In ieder geval bedankt voor je ervaring, helpt een stuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Ik heb de P7s net een tijd beluisterd, maar jeetje, wat zit daar veel laag in. Echt veel teveel voor mij. Het probleem dat ik ermee heb is dat het laag zo prominent naar voren komt dat het midden/hoog verdrongen wordt. Voor de test heb ik met een simpele equalizer het laag flink omlaag gedaan. Toen bleek eigenlijk pas hoe mooi ruimtelijk en helder het midden/hoog kan zijn. Misschien verbetert dit nog met inspelen, maar ik vrees dat ook de P7 niks voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Liliuokalani schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:47:
Ik heb de P7s net een tijd beluisterd, maar jeetje, wat zit daar veel laag in. Echt veel teveel voor mij. Het probleem dat ik ermee heb is dat het laag zo prominent naar voren komt dat het midden/hoog verdrongen wordt. Voor de test heb ik met een simpele equalizer het laag flink omlaag gedaan. Toen bleek eigenlijk pas hoe mooi ruimtelijk en helder het midden/hoog kan zijn. Misschien verbetert dit nog met inspelen, maar ik vrees dat ook de P7 niks voor mij is.
Valt dit niet onder hygiëneproducten waardoor WKOA lastig kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Valt dit niet onder hygiëneproducten waardoor WKOA lastig kan worden?
Ik heb vooraf al contact gehad met de webshop of ze dit testen geen probleem vonden, want ik twijfelde er ook over. Het was helemaal geen probleem zeiden ze, dus ik mocht het gewoon terugsturen als het niet beviel. Daarbij opgemerkt dat mijn keuze nog niet helemaal gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexussJR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-10 18:03
Wat ik aan verandering gemerkt heb is dat alles een stuk duidelijk wordt. Alle instrumenten, en ook de stemmen worden duidelijker en je kan ze echt stuk voor stuk allemaal horen. Qua hoog laag heb ik niet veel verschil gemerkt.

Voornamelijk dus gedetailleerder geluid.

Wat betreft de kabel heb ik nu het verloopstukje van apple er tussen zitten. Is meer een luxe probleem xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
NexussJR schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:42:
Wat ik aan verandering gemerkt heb is dat alles een stuk duidelijk wordt. Alle instrumenten, en ook de stemmen worden duidelijker en je kan ze echt stuk voor stuk allemaal horen. Qua hoog laag heb ik niet veel verschil gemerkt.

Voornamelijk dus gedetailleerder geluid.

Wat betreft de kabel heb ik nu het verloopstukje van apple er tussen zitten. Is meer een luxe probleem xD
Ah, oké, bedankt. Dat vind ik persoonlijk wel jammer, dat er aan het laag en hoog niets verandert. Meer detail in het geluid is heel mooi, maar ik stoor me echt aan de hoeveelheid laag :/

Niemand anders die nog een hoofdtelefoon weet die ik kan testen?

[ Voor 4% gewijzigd door Liliuokalani op 02-04-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als absolute niet-kenner ben ik zelf erg blij met mijn Sony MDR-1r. Mooi geluid en comfortabel om langere tijd te dragen. Heb alleen geen idee of dit aansluit bij jouw normen. Heeft Sennheiser misschien nog opties?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Misschien niet per se in het 'luxe' (a.k.a. "gammel" plastic) segment maar de Audio Technica ATH-M40x heeft een vrij vlakke/neutrale tuning en presteert boven zijn prijsklasse naar mijn mening.

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeyJohn op 02-04-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
Je kijkt helemaal in het verkeerde segment, ik zou als ik jou was eens gaan kijken naar Beyerdynamic. Die B&W koptelefoon is leuk maar is toch hoofdzakelijk een mode dingetje.

Ik denk dat je al erg tevreden zal zijn met een DT880 (250ohm) en een leuke versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Die DT880 wilde ik ook voorstellen, fantastische hoofdtelefoon. Qua klank beter dan de 990 maar die laatste is volledig gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Brilsmurfffje schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:03:
Je kijkt helemaal in het verkeerde segment, ik zou als ik jou was eens gaan kijken naar Beyerdynamic. Die B&W koptelefoon is leuk maar is toch hoofdzakelijk een mode dingetje.

Ik denk dat je al erg tevreden zal zijn met een DT880 (250ohm) en een leuke versterker
Waarom geen DT770 32 of 80 ohm? Ziet er, naar mijn mening, wat chiquer uit (maargoed, smaken verschillen). Ook is de impedantie wat lager, waardoor je geen versterker nodig hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
En de Sennheiser Momentum 2 Apple?
Dit is een zoekopdracht voor alle Sennheiser Apple over en on ear modellen bij Coolblue:
https://www.hoofdtelefoon...1=22043,22042&95900=83383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Allereerst bedankt voor de reacties allemaal. Even een snelle reactie dat ik ernaar ga kijken. Het komende etmaal heb ik het nogal druk, maar ik ga ze stuk voor stuk allemaal even goed bekijken.

Ik zie van Sony de MDR-1r voorbijkomen, die had ik nog niet heel goed bekeken. BeyerDynamic had ik nog helemaal niet naar gekeken blijkbaar, maar ik zie de DT770, DT880 met een versterker en de DT990 hier voorbij komen. Als meerderen daarmee komen zal het vast en zeker een kijkje waard zijn :) Dan van Audio Technica de M40x en de Sennheiser Momentum 2 nog.

Een uitgebreidere reactie volgt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
AKG K872? prijs...

[ Voor 47% gewijzigd door begintmeta op 03-04-2017 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
oohh schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:36:
[...]

Waarom geen DT770 32 of 80 ohm? Ziet er, naar mijn mening, wat chiquer uit (maargoed, smaken verschillen). Ook is de impedantie wat lager, waardoor je geen versterker nodig hebt. :)
Dat is direct de hoofdprijs betalen, sowieso klinkt een full size koptelefoon al luchtiger dan inears. Verder hou je bij die DT880 geld over voor mooie koptelefoon dac/versterker combi
jorisjan schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:59:
Die DT880 wilde ik ook voorstellen, fantastische hoofdtelefoon. Qua klank beter dan de 990 maar die laatste is volledig gesloten.
De DT880 is vooral neutraler waarbij de DT990 een wat meer muzikalere klank heeft door de V-curve

Ik zou als ik de TS was de eis voor bediening in de kabel laten vallen, dit veranderd toch willekeurig met de grillen van Apple. Een mooie 3.5mm koptelefoon met een USB dac is veel beter voorbereid op de toekomst en zo een remote in de kabel is alleen maar weer een extra zwakke schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Brilsmurfffje schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:55:
[...]

Dat is direct de hoofdprijs betalen, sowieso klinkt een full size koptelefoon al luchtiger dan inears. Verder hou je bij die DT880 geld over voor mooie koptelefoon dac/versterker combi
[...]

Valt qua prijs wel mee toch? Die van jou is zelfs een paar tientjes duurder ;)

pricewatch: Beyerdynamic DT 880 (Zilver)

pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)

pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Grijs, Zwart)
[...]

De DT880 is vooral neutraler waarbij de DT990 een wat meer muzikalere klank heeft door de V-curve

Ik zou als ik de TS was de eis voor bediening in de kabel laten vallen, dit veranderd toch willekeurig met de grillen van Apple. Een mooie 3.5mm koptelefoon met een USB dac is veel beter voorbereid op de toekomst en zo een remote in de kabel is alleen maar weer een extra zwakke schakel.
Hier ben ik het wel mee eens, de bediening van de headphones is niet zo heel boeiend. Als je bovendien naar een nieuwer model gaat, kun je de jackplug op je telefoon niet eens meer gebruiken (want die is weg) en heb je een verloopstukje nodig. Geen idee of die bediening dan nog werkt?

USB DAC is op zich niet nodig met koptelefoon van 32 of 80 ohm, maar kun je natuurlijk later altijd nog aanschaffen. Ik heb het in ieder geval niet nodig met de Sennheiser HD-25-1-II. Op mijn telefoon vind ik het soms iets te zacht, maar aan de andere kant wil ik mijn oren ook niet verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 10:22
Ik heb de Sennheiser momentum Apple en ben zeer tevreden ermee. Wel versie 1. Versie 2 zou meer bassen moeten hebben. Niet getest aangezien ik een mooie aanbieding kreeg voor de 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
My bad ik dacht dat je de DT1770 bedoelde:
Afbeeldingslocatie: http://headphone.guru/wp-content/uploads/2015/12/DT1770-with-veluor-padsamp.jpg

Die ziet er imho ook echt significant anders uit dan de bovengenoemde Beyers. De 770 is een studio koptelefoon maar ik zou toch de DT880 adviseren omdat deze meer gericht is op het beluisteren van muziek voor plezier en daardoor prettiger in het gehoor ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Ik zie verschillende modellen voorbijkomen met ook de suggestie van @Brilsmurfffje om een losse versterker erbij te halen. Punt is dat ik de hoofdtelefoon 95% van de tijd 'mobiel' ga gebruiken en ik ben, eerlijk gezegd, niet van plan om een losse versterker tussen mijn iPhone en de hoofdtelefoon te hangen. Ik zie dat ik in een eerdere reactie ook niet helemaal duidelijk daarover geweest ben... Excuses daarvoor. Resultaat is dat modellen met een hoge impedantie sowieso afvallen.

Van de BeyerDynamics heeft alleen de DT770 een gesloten ontwerp, dus dan zie ik dan alleen de DT770 Pro 32 ohm die @oohh voorstelt als optie. Die wordt voor 'monitoring' aangeprezen, maar ik lees toch best veel over bass die niet heel strak is en soms een beetje teveel. Dat is wel jammer. De DT880 en DT990 vielen sowieso ook al af omdat ze semi-open en helemaal open zijn. In ieder geval bedankt voor de suggestie.

De MDR-1R valt helaas ook af @Jorgen . Ik zie onder andere al in de review die ik eerder aanhaalde dat het laag daar ook meer is dan ik graag wil. Daar is de MDR-1A getest, de nieuwere variant van de MDR-1R.

Van Sennheiser zag ik de Momentum (II) als enige optie. Niet meer, omdat ik wel erg veel lees over het 'indrukwekkende' laag dat door sommigen zelfs ook iets teveel wordt gevonden. Daar krijg ik al een beetje de kriebels van :S Sorry @AgeOfPanic :P

Audio Technica is ook nog een goed voorstel @MonkeyJohn. Je had het over de M40x, maar ik zie ook de M70x. De M70x schijnt wel een heel neutraal geluid te hebben, dus dat is zeker een goede suggestie.

Even concluderend zie ik de BeyerDynamic DT770 Pro 32 ohm nog als optie, maar heb ik zo mijn twijfels over dat model gezien de hoeveelheid en kwaliteit laag die eruit zou komen. Ik weet niet hoe het laag zich verhoudt tot de P7? Voor wat ik hier en daar lees zijn Audio Technica M40x en M70x misschien wel de modellen die het meest op de wensen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Liliuokalani schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:02:
Ik zie verschillende modellen voorbijkomen met ook de suggestie van @Brilsmurfffje om een losse versterker erbij te halen. Punt is dat ik de hoofdtelefoon 95% van de tijd 'mobiel' ga gebruiken en ik ben, eerlijk gezegd, niet van plan om een losse versterker tussen mijn iPhone en de hoofdtelefoon te hangen. Ik zie dat ik in een eerdere reactie ook niet helemaal duidelijk daarover geweest ben... Excuses daarvoor. Resultaat is dat modellen met een hoge impedantie sowieso afvallen.

Van de BeyerDynamics heeft alleen de DT770 een gesloten ontwerp, dus dan zie ik dan alleen de DT770 Pro 32 ohm die @oohh voorstelt als optie. Die wordt voor 'monitoring' aangeprezen, maar ik lees toch best veel over bass die niet heel strak is en soms een beetje teveel. Dat is wel jammer. De DT880 en DT990 vielen sowieso ook al af omdat ze semi-open en helemaal open zijn. In ieder geval bedankt voor de suggestie.

De MDR-1R valt helaas ook af @Jorgen . Ik zie onder andere al in de review die ik eerder aanhaalde dat het laag daar ook meer is dan ik graag wil. Daar is de MDR-1A getest, de nieuwere variant van de MDR-1R.

Van Sennheiser zag ik de Momentum (II) als enige optie. Niet meer, omdat ik wel erg veel lees over het 'indrukwekkende' laag dat door sommigen zelfs ook iets teveel wordt gevonden. Daar krijg ik al een beetje de kriebels van :S Sorry @AgeOfPanic :P

Audio Technica is ook nog een goed voorstel @MonkeyJohn. Je had het over de M40x, maar ik zie ook de M70x. De M70x schijnt wel een heel neutraal geluid te hebben, dus dat is zeker een goede suggestie.

Even concluderend zie ik de BeyerDynamic DT770 Pro 32 ohm nog als optie, maar heb ik zo mijn twijfels over dat model gezien de hoeveelheid en kwaliteit laag die eruit zou komen. Ik weet niet hoe het laag zich verhoudt tot de P7? Voor wat ik hier en daar lees zijn Audio Technica M40x en M70x misschien wel de modellen die het meest op de wensen aansluiten.
Als ik jou was, zou ik nog even wat reviews doorlezen op o.a. Head-Fi en daarna je keuze maken. Eventueel nog ergens langsgaan waar je de koptelefoons zelf, met eigen muziek, kunt proberen. Ik ben benieuwd naar je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
Liliuokalani schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:02:

Dan zou ik dat geval kijken naar de Beyerdynamic Custom OnePro, ik heb hem zelf ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
https://www.bax-shop.nl/h...elefoon#productinformatie

Lijkt me ook wel geschikt, beyers zitten en klinken meestal erg goed.
Heb zelf een t90 die heeft ook tesla tech net als bovenstaand model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Trouwens, ik vind zelf de techniek ver genoeg om te kiezen voor draadloos. Heb zelf de AKG Y50BT en ben daar erg tevreden over. Inmiddels aan het kijken naar een model met active noise cancelling, maar draadloos is toch erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Ik denk dat ik eruit ben welke het gaat worden. Die ATH-M70x past qua wat ik ervan lees goed bij de wensen. Wat de doorslag heeft gegeven is onderstaande grafiekje. Veel 'flatter' gaat het niet worden denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://routenote.com/blog/wp-content/uploads/2015/02/Screen-Shot-2015-02-18-at-12.27.03-pm-700x390.png
Beluisteren is nog niet gelukt, maar dat moet nog wel gaan gebeuren. Even zoeken of een zaakje hier in de buurt hem heeft of dat ik hem, weer, online moet bestellen. Keuzes maak ik niet heel snel, maar ik zal het laten weten :)

Iedereen bedankt voor de hulp/suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Nu ben ik stiekem toch wel benieuwd hoeveel verschil er zit tussen de M40x en de M70x (die er nog niet was toen ik mijn M40x heb gekocht) aangezien ze beide worden aangeprezen vanwege hun 'flat tuning' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Nou, het heeft even op zich laten wachten, maar ik heb de ATH-M70x in huis en kort getest. Het eerste dat ik direct kan bevestigen is dat het geluid echt helemaal neutraal is. Thuis heb ik studio monitors en daarnaast nog de Etymotic in-ears. De M70x klinkt qua verhoudigen niet anders dan wat ik gewend ben. Ten opzichte van de in-ears is het geluid ook niet ruimtelijker o.i.d, maar dat is altijd met dit soort hoofdtelefoons. De hoge tonen zijn wel lekker crispy en zelfs mij een beetje teveel in het begin. Dat zal echter nog afzwakken tijdens het inspelen verwacht ik. Het midden en laag is gewoon niet teveel, zoals ik al wilde. Iets meer laag zou soms leuk kunnen zijn, maar in andere nummers weer wat verpesten. Wel vind ik details nog niet zo goed naar voren komen, dus ik hoop dat het nog iets bijtrekt.

Wat betreft de bouwkwaliteit ben ik niet teleurgesteld, maar ook niet heel enthousiast. Hij is aardig licht en grotendeels van kunststof, met uitzondering van de zilveren delen die van metaal zijn. Het kunststof maakt wel dat hij erg buigzaam is hier en daar wat kraakt. De kabel is vervangbaar en voelt redelijk solide aan, maar alleen Audio Technica-kabels kunnen erin. Dat is wel jammer. Wel mooi dat er een degelijke hardcase bij zit.

Ik denk dat het een blijvertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Iemand een antwoord op mijn dilemma? Dit het juiste topic ervoor?

Sony MDR 1000 nu 250€ op black friday weekend. Twijfel toch wel enorm nu. Voor mij gaat de keus ook tussen de Sony en de Bose QC35 mark ii. De één zegt dat deze beter geluid heeft en dus ook een betere koop is. De ander zegt weer dat de bouwkwaliteit matig is.
Wil de koptelefoon gebruiken via Bluetooth op mijn iPhone, Marantz, MacBook en iMac. (Kan dat wel met verouderde Bluetooth? 2011 en 2014?)

Bose nu 379 mark ii, 299 mark i
Sony 249.

Iemand een idee wat wijsheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een eigen topic openen en niet dat van een ander kapen :)

Ergo: nee, dit is niet het juiste topic ;)

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:20

Bob Popcorn

Plop!

opa_paul schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:55:
Iemand een antwoord op mijn dilemma? Dit het juiste topic ervoor?

Sony MDR 1000 nu 250€ op black friday weekend. Twijfel toch wel enorm nu. Voor mij gaat de keus ook tussen de Sony en de Bose QC35 mark ii. De één zegt dat deze beter geluid heeft en dus ook een betere koop is. De ander zegt weer dat de bouwkwaliteit matig is.
Wil de koptelefoon gebruiken via Bluetooth op mijn iPhone, Marantz, MacBook en iMac. (Kan dat wel met verouderde Bluetooth? 2011 en 2014?)

Bose nu 379 mark ii, 299 mark i
Sony 249.

Iemand een idee wat wijsheid is?
Ik heb zelf een QC25, maar ben buiten het vliegtuig (waar ik hem in 95% van de gevallen gebruik) absoluut niet tevreden met de geluidskwaliteit. Dit is een concessie de gedaan is omwille van betere noise cancelling. Een Bose AEw2 klinkt al een stuk beter en is ook draadloos.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Bob Popcorn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:54:
[...]

Ik heb zelf een QC25, maar ben buiten het vliegtuig (waar ik hem in 95% van de gevallen gebruik) absoluut niet tevreden met de geluidskwaliteit. Dit is een concessie de gedaan is omwille van betere noise cancelling. Een Bose AEw2 klinkt al een stuk beter en is ook draadloos.
Dank!!! Ook al is het het niet het juiste topic.
Ik had ook het grote koptelefoon topic kunnen nemen idd.
Ik ga zoeken naar de AEw2.
Iemand ook ervaringen met de Sony mdr1000x of de opvolger daarvan? Of vergelijking met Bose QC35 of andere modellen? Wil wel een goede koop doen 😉
Pagina: 1