Artifacts bij dichtklappen MBP 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:46
Ik heb gisteren de update uitgevoerd naar 10.12.4, sinds dien heb ik last van artifacts op mijn tweede HDMI scherm. Dit gebeurd alleen wanneer ik mijn MBP heb dichtgeklapt, wanneer dit scherm open staat krijg ik het nergens te zien. Je ziet het voornamelijk in filmpjes zoals YouTube en komt voor in elke browser. Af en toe krijg ik het ook te zien in normale vensters.

MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015)
2,7 GHz Intel Core i5
8 GB 1867 MHz DDR3
Intel Iris Graphics 6100 1536 MB

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58dbefeb629e2/58dbefeb53532-artf.png

Iemand een idee, of meer mensen met dit probleem?

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon93 op 29-03-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Al een andere HDMI kabel geprobeerd?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nelizmastr schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:59:
Al een andere HDMI kabel geprobeerd?
Da's ook 't eerste waar ik eens naar zou gaan kijken, en dan wél een beetje degelijke (merk?) kabel en niet zo'n NoName HDMi 2.0 kabel van AliExpress welke eigenlijk 't label HDMi 0.2 niet eens zou mogen voeren.

Mijn MBPr 13 (2015) draait overigens nog op 10.12.3 en ziet zélf nog geen update. Is die versie al officieel uitgebracht? Ja, dus.... Alleen zat ik met een lokaal account ingelogd en dan krijg je dat soort updates niet standaard te zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 29-03-2017 20:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Heb zojuist mijn HDMI kabel maar eens vervangen. Helaas is het probleem niet opgelost, het gekke is dus dit alleen gebeurd wanneer het laptop scherm gesloten is. Wanneer ik mijn laptop scherm open heb staan, werkt alles wel goed. Dit issue kreeg ik sinds de laatste OS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:01

HaterFrame

Well... Poo came out!

razRDJ schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:25:
Heb zojuist mijn HDMI kabel maar eens vervangen. Helaas is het probleem niet opgelost, het gekke is dus dit alleen gebeurd wanneer het laptop scherm gesloten is. Wanneer ik mijn laptop scherm open heb staan, werkt alles wel goed. Dit issue kreeg ik sinds de laatste OS update.
Public beta of normale update? Ik herken dit soort problemen met name in de public beta`s.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Ik draai de final versie van 10.12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
Ah dit soort artefacten heb ik ook wel eens gehad. kwam met name voor als ik een extern scherm ontkoppelde en de laptop ook weer terugschakelde naar meer werkruimte. ik heb dit op kunnen lossen met een nieuwe installatie. Bij Os X kun je die gewoon over de bestaande installatie zetten met behoud van bestanden (even backuppen kan overigens nooit kwaad.)

dat heeft het probleem bij mij wel verholpen lig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 10:58
Dit is een known issue met 10.12.4 (helaas) er gaat hier intern een hele mail thread over en bijna iedereen met een Macbook Pro heeft hier last van.

Er word geroepen dat het vooral door "night shift" komt (nieuwe feature) heb je die toevallig aangezet?
Trouwens, het gebeurd ook op je Mac scherm zelf, alleen minder heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:01

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zie het regelmatig als ik herstart om bootcamp op te starten. Hij gaat dan bezig met afsluiten, scherm word zwart maar de muiscursor blijft staan met artifacts totdat hij daadwerkelijk reboot.

I am the great Cornholio!

Pagina: 1