Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies betreffende gaming desktop

Pagina: 1
Acties:

• NLboswachter
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05-2018
Ik zoek een?
Gaming PC voor game zoals FPS, MMORPG en Strategy.

Wat is je budget?
~€1100,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil mijn huidige zeven jaar oude desktop gaan vervangen voor een gaming desktop waar ik voorlopig een tijd meer door kan gaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
De voorkeur gaat uit naar een GeForce videokaart, omdat ik de software van Nvidea gewoon erg fijn vind. Ik heb zelf al wat onderdelen gevonden (zie hieronder). Zelf heb ik al twee SSD schijven en een normale HDD. Dus heb geen nieuwe opslag nodig.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag wat advies willen in de keuze van een voeding, ik zou het wel fijn vinden als het niet zoveel stroom verbruikt. Of in ieder geval niet meer dan nodig zou moeten zijn.

En sta open voor suggesties of verbeteringen.

Ook ben ik van plan op om korte termijn een nieuwe monitor te kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 204,-€ 204,-
1Asus Prime Z270-A€ 160,95€ 160,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 279,95€ 279,95
1Cooler Master MasterCase Pro 5€ 133,02€ 133,02
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 861,87

Ik heb dit geheugen gevonden (kon het niet op Tweakers vinden): https://nl.hardware.info/...l-16gb-ddr4-3000-cl16-kit

Alvast bedankt voor het lezen en zie de reacties graag tegemoet.

[ Voor 25% gewijzigd door NLboswachter op 29-03-2017 19:53 ]

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:51
Je hebt een overkloksetje genomen, terwijl je zegt dat je niet wil dat het teveel stroom verbruikt. Overklokken betekent vaak dat je onevenredig veel stroom gaat gebruiken. Neem dan een pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed met een B250-bord. Dan heb je de waterkoeler ook niet nodig en kun je voor een luchtkoeler gaan. Ook kun je dan beter RAM hebben dat op 2400 MHz draait.
Je zegt dat je een nieuwe monitor gaat kopen, welke resolutie gaat die hebben? De RX480 wordt vaak aangeraden boven de GTX 1060, omdat deze iets goedkoper is, dezelfde prestaties heeft in DX11 en betere in DX12. Deze is geschikt voor 1080p, voor hoger heb je een GTX 1070 of 1080 nodig.
Qua voeding kun je denken aan bijvoorbeeld een pricewatch: Corsair CX450M of een pricewatch: Corsair RM550x. De laatste is beter, stiller en gaat langer dan 10 jaar mee, de eerste zo'n 7 jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door ParaDroid2 op 29-03-2017 19:42 ]

• NLboswachter
Het is inderdaad niet de bedoeling om te gaan overklokken. Dus dan kan de CPU zeker aangepast worden, bedankt voor de info! De waterkoeler is gedaan vanuit de gedachte dat deze iets minder geluid zou maken, in mijn huidige ervaring merk ik dat mijn CPU cooler-fan vaak veel lawaai maakt, en dat wil ik niet meer.

De monitor zal een 144 Hertz met 1920 x 1800 resolutie worden.

Ik zou dan liever alsnog voor de GTX 1060 kiezen, eigenlijk vanwege het feit dat ik de GeForce Expierence software wil draaien. Daar gaat mijn voorkeur naar uit. :)

Ik zou graag een suggestie krijgen over een keuze qua voeding.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

NLboswachter schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:47:
Het is inderdaad niet de bedoeling om te gaan overklokken. Dus dan kan de CPU zeker aangepast worden, bedankt voor de info! De waterkoeler is gedaan vanuit de gedachte dat deze iets minder geluid zou maken, in mijn huidige ervaring merk ik dat mijn CPU cooler-fan vaak veel lawaai maakt, en dat wil ik niet meer.

Ik zou dan liever alsnog voor de GTX 1060 kiezen, eigenlijk vanwege het feit dat ik de GeForce Expierence software wil draaien. Daar gaat mijn voorkeur naar uit. :)

een waterkoeler is niet zo zeer stil. je hoort altijd de pomp. ik zouw persoonlijk voor een hyper 212 gaan of zo. goed koop een heeft mijn 110watt onder de 50C gehouden ( 70 % speed )

confused reality

• NLboswachter
Ik heb inmiddels de lijst wat aangepast naar jullie advies. Een waterkoeler is in mijn inziens dan niet meer nodig.

Wat betreft de voeding capaciteit van 450 Watt, is dat genoeg?

Verwijderd

Het is inderdaad niet de bedoeling om te gaan overklokken. Dus dan kan de CPU zeker aangepast worden,
Niet alleen de cpu, ook het moederbord kan wat minder als je niet gaat overklokken. Een pricewatch: MSI B250 Krait Gaming of pricewatch: ASRock B250 Pro4 zijn dan goede keuzes.
Geheugen kan naar 2400 MHz als je niet gaat overklokken pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16
bedankt voor de info! De waterkoeler is gedaan vanuit de gedachte dat deze iets minder geluid zou maken, in mijn huidige ervaring merk ik dat mijn CPU cooler-fan vaak veel lawaai maakt, en dat wil ik niet meer.
Doorgaans maken waterkoelers meer geluid. Een waterkoeler is overigens behoorlijk overkill als je niet gaat overklokken. Een goede luchtkoeler als pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim, pricewatch: Arctic Freezer 33 of pricewatch: Alpenföhn Ben Nevis koelen goed en stil.
Niet overklokken en een GTX 1060, dan zou je genoeg hebben aan een 300w van goede kwaliteit. Helaas zijn die er niet met de juiste aansluiting voor de videokaart. Je komt dan uit rond de 400w met een pricewatch: Corsair CX450M of iets betere pricewatch: Corsair Vengeance 400W. Ga je voor absolute stilte dan pak je een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W of pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2017 21:00 ]

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:45

Ik denk dat je beter voor een 1070 kan gaan, als je 144Hz wilt runnen op 1080p
Pagina: 1