Monitor voor uitsluitend kantoor gebruik

Pagina: 1
Acties:

• vezel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05-2025
Wij zijn op zoek naar een nieuwe monitoren voor op kantoor.
Momenteel gebruiken wij een setup van 2 monitoren van 27" met een resolutie van
1920 x 1024
Ik heb even snel bij de MM gekeken naar een 34" ultrawide monitor maar volgens mij heb ik dan in de breedte minder beeld.
Voor dagelijks gebruik hebben wij 5 schermen nodig/open (outlook, verkenner en 3 à 4 tabbladen van IE
Is er hier iemand die hier al ervaring mee heeft, het gaat hier vooral over schermen voor games maar dat gaat hier zeker niet op gebeuren.

Ruimte op bureau is ruim voldoende en afstand is ca. 80 cm

Verwijderd

Wat zijn de specs van het systeem waar je de monitor(en) mee gaat gebruiken. Lang niet alle systemen kunnen een resolutie van 3440x1440, want dat is de resolutie van de 34" ultrawide neem ik aan, weergeven.

Wat is het budget?

• vezel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05-2025
Budget max. € 700 per monitor en aangezien ook de pc's worden vervangen zijn de spec. vooralsnog niet van belang.
Gaat meer om het feit wat het prettigst werkt met ca. 5 open vensters en de ervaring van iemand die dit al heeft

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leer met alt-tab en andere keyboard shortcuts werken. Dan is een of twee standaard 24" meer dan voldoende voor simpel kantoorwerk :)
Zelfs al onze IT engineers werken zo en niemand heeft te weinig ruimte.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:13
Als je alle 5 naast elkaar wilt gebruiken is een breedte van 3440 pixels niet voldoende. Je mist dan inderdaad ook net wat breedte ten opzichte van de huidige situatie.

Het meeste werk kan echter met alt tab en/of 2 vensters naast elkaar, dan kan 3440 wel, maar 1920 of 2560 breedte vaak ook.

Ik heb op werk een laptop met een 2560x1440 scherm ernaast, gebruik het laptop scherm eigenlijk zelden voor extra ruimte (hooguit wanneer ik een keer een excel sheet met veel kolommen open heb staan).
Thuis heb ik een 3440x1440, werk met maximaal 3 dingen naast elkaar, 4 kan misschien nog net (vind het zelf niet prettig werken), maar 5 zeker niet imo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1920x1024 (ik ga eigenlijk uit van 1920x1080) is ook bar weinig ruimte. Ik zou voor 27" gaan op 2560x1440. Dan heb je op zich best genoeg ruimte voor 5 schermpjes.

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 19:54

klaaz

it's me!

Ik werk al jaren met meerdere monitoren in mijn kantooromgeving en heb dat ondertussen op WUXGA gestandaardiseerd (1920x1200). Voor een goeie WUXGA monitor betaal je 250 euro.

Met de hogere resoluties liep ik in sommige software pakketten aan tegen scaling issues waarbij UI elementen heel erg klein werden, zeker als je verschillende resoluties monitoren combineerd.
Pagina: 1