Onboard geluidskaart stuk(?) nieuwe geluidskaart USB of PCI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 21:47
Gisteren ben ik wezen lannen bij een vriend en eenmaal thuis heb ik de pc weer aangesloten, helaas krijg ik geen geluid meer uit mijn zij speakers. De subwoofer en centrum werkt wel en als ik de zij speakers in de achter speaker plaats stop, dan komt er wel geluid uit. Ik vermoed dan ook dat er bij het vervoeren van de pc iets is kapot gegaan.

Nu kijk ik naar een vervangende geluidskaart (iets dat ik al jaren niet gedaan heb) en zie dat er inmiddels ook externe USB geluidskaarten zijn voor ongeveer de zelfde prijs. Nu denk ik dat ik aan een pci-e kaartje genoeg heb, maar wat zouden de voordelen zijn van USB die ik nu misschien over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voordelen USB:
- kast hoeft niet open
- geen PCIe slot voor nodig

Nadelen USB:
- ding hangt - kwetsbaar - uit je kast
- vaak lagere specs/kwaliteit dan een insteekkaart

Zonder verdere info kan niemand iets roepen over ofwel je probleem nu (dat er niets uit een uitgang komt wil nog niet zeggen dat het fysiek kapot is...) danwel alternatieven voor als het daadwerkelijk kapot is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Misschien blijft er in die poort een switch hangen. Ik zou de 3.5mm jack er een paar keer in-en-uit 'rammen' om te kijken of hij weer losschiet... Ik neem aan dat het volume van dat kanaal voldoende hoog staat en dat er geluid heen wordt gestuurd (probeer een testsignaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Bij USB kun je ook nog wel eens last hebben van latency, mocht dat een probleem voor je zijn.
Heb je per ongeluk de stekkertjes er in laten zitten tijdens vervoer? Dan kan het zijn dat de connector van het bord losgekomen is. Wellicht dat je dat kunt verhelpen met een druppeltje tin, maar da's priegelwerk...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-07 11:06
Probeer de driver te verwijderen, daarna een reboot en een reinstall van de driver.

Loopt Windows vast (BSOD)? Dan issie echt stuk. Geen vastloper: @rvanpruissen heeft een mooie tip ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:09
Er zit in het algemeen geen switch in een aansluiting, maar zitten sense weerstanden bij de Chip in de buurt.

Over wat voor moederbord praten we?
Pagina: 1