6700k i.c.m. Z270, upgrade mogelijk zonder herinstallatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 20:46
Ik heb momenteel een i7 6700k in een MSI Z170M Mortar moederbord. Deze heeft helaas geen M.2 slot (die gebruikt kan worden door een NVMe), en nu ik een 960 EVO in actie heb gezien i.c.m. Premiere Pro, wil ik binnen aanzienlijke tijd mijn PC upgraden met een dergelijke NVMe.

Mijn vraag is vooral, kan ik upgraden naar een Z270M bord, zonder dat Windows in zijn geheel dien te herinstalleren? De Z270M bordjes hebben vaak net even wat meer opties en minder legacy slots, dus mijn voorkeur gaat uit naar een dergelijk bord.

Alle reacties

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 18:05

Bejit

Svenska Faderland

Niet met zekerheid te zeggen, waarschijnlijk niet, maar kans is altijd aanwezig dat Windows het niet pikt en dat je BSODs krijgt.

Voor de zekerheid zou je zoveel mogelijk drivers moeten deinstalleren en dan pas mobo inbouwen.

Systeempje

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Windows 10 doet over het algemeen niet zo moeilijk. Ik zou niet teveel sleutelen aan je huidige windows, de benodigde nieuwe drivers zullen worden opgehaald. Dus gewoon proberen.
Het kan zijn dat je windows wel werkt, maar niet meer is geactiveerd. Dat ligt dan aan versie die je hebt.
Maar een key is tegenwoordig niet meer zo duur, je hoeft dan alleen een nieuwe key in te voeren om te activeren (daar heb je een maand de tijd voor, dus geen haast).

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ook een handige tool: sysprep (zit standaard ingebakken in windows)