Bol.com tweedehands in de pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 20:26
Zojuist in de pricewatch een pracht van een laptop tegen gekomen (HP SPECTRE X360 13-W030ND) voor een goede prijs. Als je vervolgens een beetje oplet zie je dat deze alleen bij bol.com zo 'goedkoop' is. Dan maar kijken bij bol.com.

Ah, daar is het addertje al.. 'Dit betreft een tweedehands product'. Wat doet dit in de pricewatch?

Is dit de fout van bol.com of die van tweakers? Gelukkig kijk ik zelf verder dan m'n neus lang en zie ik dat dit een tweedehands product betreft, maar toch geef het een vervuiling in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:32
Ik denk dat het probleem bij bol.com lag (lijkt aangepast te zijn). De pw werkt naar mijn weten volautomatisch en zoekt prijzen adhv ean (streepjes/product code). Zo zie je bij speakers (welke doorgaans per stuk verkocht worden) ook wel eens setprijzen voorbij komen als de betreffende winkel ze uit zichzelf per 2 aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Mooijekind

Manager Product Content
Tweedehands producten horen idd niet in de pricewatch thuis en gelukkig heeft BOL deze inmiddels verwijderd. De prijzen worden inderdaad geautomatiseerd gekoppeld op basis van EAN/SKU.

Speakers zijn een lastig dingetje. Wij willen het liefst de prijs zoals deze bij de EAN hoort. Dus als de EAN/SKU bij een set hoort de setprijs, en als deze bij een losse speaker hoort de stuksprijs. Navraag bij importeurs/fabrikanten heeft ons jammergenoeg niet genoeg informatie opgeleverd om dit af te dwingen bij de shops.
Omdat het helaas niet altijd duidelijk is of een EAN/SKU bij een set hoort of bij een losse speaker voeren we hier geen actief beleid op.