Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

COAX draadloos versturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:21
Mijn vraag
Is het mogelijk om het coax signaal op een bepaalde manier draadloos te versturen naar de andere uiterste hoek van de woonkamer zonder draden te leggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Heb momenteel aan de ene uiterste kant van de kamer een COAX aansluitpunt (NIET het AOP), welke door de vorige bewoner daarheen is verlengd. Het AOP zelf zit in de meterkast en deze is vanaf daar verlengd naar de woonkamer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu wil ik heel graag mijn tv in de andere uiterste hoek zetten. Maar ik wil geen kabels leggen omdat dit de kwaliteit niet ten goed zal komen (verlengen op verlengen). Daarnaast vind ik dat ook gewoon niet mooi.
Nu weet ik dat je van Marmitek Gigaview een signaal verzend apparaat heb. Dit apparaat verzend het HDMI signaal. Nadeel is dan dat mijn Ziggo tv box NIET bij de tv kan zetten. Dit zou ik en niet mooi en vrij lastig wat betreft gebruik vinden.

Weet iemand een andere mooie oplossing?

Alle reacties

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-11 12:57
Het complete signalenpakket van Ziggo draadloos versturen is niet mogelijk. De Marmitek oplossing kan maar 1 zender doorsturen middels de losse bijgeleverde afstandsbediening.

Ik denk dat je daarom toch een nieuwe coaxkabel moet trekken van het AOP naar de nieuwe locatie van de TV. MIsschien heb je een kruipruimte en anders wordt het langs de plinten. Gebruik sowieso Hirschmann KoKa9TS kabel met drievoudige afscherming en kabelkeur. Deze kabel is 4G proof en heeft weinig demping.

Altijd rond het AOP splitsen, nooit splitters op splitters en zeker niet meer doorlussen zoals vroeger.
Vanaf het AOP van Ziggo een 2 voudige splitter. Uitgang 1 naar je Ziggo modem, uitgang 2 naar een volgende splitter. Op de volgende splitter je Ziggo box en andere (analoge) TV aansluitingen in huis.
Heb je alleen een Ziggo modem en 1 Ziggo box dan is 1 splitter met twee uitgangen dus voldoende.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
hansvanhengel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:18:
Mijn vraag
Is het mogelijk om het coax signaal op een bepaalde manier draadloos te versturen naar de andere uiterste hoek van de woonkamer zonder draden te leggen?
Nee dit is niet mogelijk. Er worden door Ziggo veel frequenties gebruikt die ook voor andere diensten in de ether gebruikt worden. Dit kun je nooit samen door de ether sturen zonder problemen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Heb momenteel aan de ene uiterste kant van de kamer een COAX aansluitpunt (NIET het AOP), welke door de vorige bewoner daarheen is verlengd. Het AOP zelf zit in de meterkast en deze is vanaf daar verlengd naar de woonkamer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu wil ik heel graag mijn tv in de andere uiterste hoek zetten. Maar ik wil geen kabels leggen omdat dit de kwaliteit niet ten goed zal komen (verlengen op verlengen). Daarnaast vind ik dat ook gewoon niet mooi.
Nu weet ik dat je van Marmitek Gigaview een signaal verzend apparaat heb. Dit apparaat verzend het HDMI signaal. Nadeel is dan dat mijn Ziggo tv box NIET bij de tv kan zetten. Dit zou ik en niet mooi en vrij lastig wat betreft gebruik vinden.

Weet iemand een andere mooie oplossing?
Een kabel gaat altijd boven draadloos als het om kwaliteit gaat. Iedere draadloze verbinding is onder heven aan externe bronnen die het signaal beïnvloeden. Er is dan ook nergens een draadloze verbinding te genereren zonder kwaliteitsverlies. Kabels daarin tegen kun je prima door verbinden en verlengen zonder hier merkbaar last van te hebben. Hoe denk je dat de kabel anders bij je het huis binnenkomt? Dit is een aaneenschakeling van verbindingen en verlengingen.

Je opties zijn dus beperkt tot kabel naar de TV trekken of een setje aanschaffen zoals je aangeeft die HDMI draadloos overbrengt.

De optie van powerlans (netwerk via het stopcontact) werkt ook niet bij kabel televisie. Dat is een optie die je hier direct achterwegen kan laten.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Heb je een kruipruimte? Gat in de grond in de meterkast en in de hoek waar je de aansluiting wil hebben. Netjes buis door de kruipruimte leggen en water/luchtdicht afwerken daar waar je door de vloer gaat. Kabeltrekken en klaar.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 12:41

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo'n situatie had ik ook; vanuit de meterkast ging er een groene kabel in de versterker/splitter voor de TV's op de slaapkamers etc. Van die uitgangen ging er weer één (groene kabel overigens) naar een aansluitpunt in de kamer, waarin een stekker zat die onder de vloer door weer aan de andere kant uit kwam bij de TV.

Ik heb die versterker/splitter eruit gehaald, de splitter uit pakket van Ziggo op de binnenkomende groene kabel aangesloten en van daaruit een nieuwe kabel (kant en klaar met stekker en al) onder de vloer naar de TV gelegd. Het stuk groene kabel van meterkast naar aansluitpunt in de kamer heb ik dus niet meer in gebruik. Signaalsterkte en signaalkwaliteit beide 100% volgens de CI+ module in de TV.

Kortom; van:

[Meterkast]->[Ziggo splitter]->[Versterker/splitter]->[Aansluitpunt kamer]->[TV]

... naar

[Meterkast]->[Ziggo splitter]->TV

... en dus al met al een hele verbetering.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Cheezus

Luiaard

MediaZoo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:40:
[...]
Een kabel gaat altijd boven draadloos als het om kwaliteit gaat. Iedere draadloze verbinding signaal is onder heven onderhevig aan externe bronnen en het transportmedium (bijvoorbeeld koper, glas of lucht) die het signaal beïnvloeden. Er is dan ook nergens een draadloze verbinding te genererensignaal te versturen zonder kwaliteitsverlies. Een verbinding echter kan diverse vormen van foutcorrecte bevatten en is prima zonder kwaliteitsverlies over te dragen ongeacht welk medium. We kunnen immers prima foto's vanuit mars op aarde krijgen zonder dat de afbeeldingen compleet verminkt worden . Kabels daarin tegen kun je prima door verbinden en verlengen zonder hier merkbaar last van te hebben. Straalverbindingen / 4G hebben meer bandbreedte dan een telefoonkabel, draadloos is dus zeker niet per definitie slechter. Coax/glas biedt veel bescherming van externe verstoringen waardoor die wel meer bandbreedte bieden
Eerst: volledig eens met de opmerking dat alle signalen in de Coax niet zomaar draadloos verzonden kunnen worden en oplossing dus is om toch een kabel te trekken of een enkel kanaal draadloos te versturen.
Maar heb ik toch wat verbeteringen in bovenstaande uitleg geplaatst..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om even een onderbouwing te geven van waarom het onbegonnen werk is de totale inhoud van een coaxverbinding draadloos over te zetten, sta eens stil bij de bandbreedte die erover geleverd wordt:

Iedere 8MHz PAL kanaal is in principe goed voor ongeveer 50Mbps in de downstream. In de upstream wordt met 6MHz kanalen gewerkt met iets lossere modulatie van max 30Mbps. In de downstream wordt uitgezonden tussen de 124 en 868MHz. Dat zijn dus 93 kanalen van 50Mbps. In praktijk kunnen er hier en daar gaten liggen, maar 90 kanalen (~ 30 analoge TV zenders, ~16 DOCSIS internetkanalen, ~40 DTV transport streams en nog wat streams voor VoD enzo) is een heel realistische inschatting. Dat is dus 4.5Gbps aan bandbreedte in de downstream (plus nog beetje voor analoge radio, en nog ~100Mbps aan upstream). Veel succes om dat met willekeurig welke technologie draadloos te verzenden :o :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:03:
.....

Dat is dus 4.5Gbps aan bandbreedte in de downstream (plus nog beetje voor analoge radio, en nog ~100Mbps aan upstream). Veel succes om dat met willekeurig welke technologie draadloos te verzenden :o :z
Met laser kan dat wel.

Maar even on topic voor de TS: Nee, draadloos gaat niet lukken. Kabel trekken is de enige remedie.

Je kan desnoods een 5 mm coax gebruiken (soepel) om het makkelijker weg te werken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kan desnoods een 5 mm coax gebruiken (soepel) om het makkelijker weg te werken.
Tenzij dat zeer hoge kwaliteit en ditto prijs (lab quality) is, is dat vragen om gedoe met instraling, vooral van LTE-handsets in de buurt. Neem liever zoals hierboven al aangeraden Hirschmann Koka9TS.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Als je LTE 800on de buurt hebt. Als het LTE 1800 of 2600 MHz is, dan maakt het niet uit.

Zie http://4gmasten.nl/dekking/4g-masten-in-nederland

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:24:
Als je LTE 800on de buurt hebt. Als het LTE 1800 of 2600 MHz is, dan maakt het niet uit.

Zie http://4gmasten.nl/dekking/4g-masten-in-nederland
Grap met 800MHz is dat het verder reikt, dus niet zo in de buurt hoeft te zitten, en dat het beter muren penetreert, dus zelfs waar buiten 1800/2600MHz aanwezig is, is de kans groot dat je 4G toestel toch binnen via 800MHz moet verbinden omdat de hogere frequenties teveel gedempt worden. Sowieso is de 800MHz dekking het grootst, de hogere frequenties kom je vooral in high-density deployments (binnensteden etc) tegen.

En al heb je zelf geen 4G toestel, of een toestel die geen 800MHz ondersteunt, of een T-Mobile SIM (T-Mobile werkt met 900MHz waar vooralsnog geen TV op zit), dat kan morgen anders zijn, en je kunt bezoek krijgen.

Als je kabels in huis aanlegt doe je dat voor langere tijd, dan is het echt de moeite waard om het goed te doen en niet halfbakken zooi te gebruiken dat er vroeg of laat uit moet.

Oslik blyat! Oslik!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15

amx

Bestel er een extra horizon box bij. Je kijkt tv via de extra horizon en je kan mocht de dat belangrijk vinden opnames op de hoofdbox zetten.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
rdfeij schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:44:
Heb je een kruipruimte? Gat in de grond in de meterkast en in de hoek waar je de aansluiting wil hebben. Netjes buis door de kruipruimte leggen en water/luchtdicht afwerken daar waar je door de vloer gaat. Kabeltrekken en klaar.
Luchtdicht afwerken??? Hoe moet je dan in huis leven?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47
ik weet niet wat voor ontvanger je hebt maar een horizon is met RF en geen IR. Dus dan heb je dat afstandsbediening probleem niet.

Ik heb een paar maanden draadloos HDMI geprobeerd (op 2,4 GHz) omdat ik geen kabel op de plek van de TV had maar uiteindelijk heb ik toch maar een kabel getrokken. Dit omdat het continue stoorde.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
vincedd schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:28:
[...]

Luchtdicht afwerken??? Hoe moet je dan in huis leven?
Lezen? "Daar waar je door de vloer gaat"... Dus de buis afwerken zodat er geen luchtjes / vocht uit de kruipruimte omhoog de huiskamer inkunnen...
Pagina: 1