Mijn computer valt na 5-10 minuten uit als ik een spel speel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,
Ik heb sinds kort een game pc gebouwd er was niks aan de hand met mijn computer kon alle spellen die ik zelf speelde op de hoogste settings spelen.
Maar sinds vorige week valt mijn computer telkens uit als ik het 5 tot 10 min speel (Csgo, H1z1, Rocket league, Gta5) Ik word er echt helemaal gek van en ik vraag of jullie misschien weten wat er mee aan de hand mijn onderdelen zijn:
-Videokaart:Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G
-Moederbord:Asus H110M-K
-Processor:Intel Core i3-6100 Boxed
-Voeding:Corsair Vengeance 400W
-Ram:Crucial CT8G4DFD8213
ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:41
Hoi Ralf003,

Welkom op GoT :)

Voor zulke zaken is er ook een korte hulp troubleshooter:

Kijk hier eens naar: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Verder: Check je koeling en koelpasta

Succes!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Te hoge temps voor CPU of GPU. Anders een defecte voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:23:
Te hoge temps voor CPU of GPU. Anders een defecte voeding.
PilatuS Moet ik dan de koeling veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:42:
[...]

PilatuS Moet ik dan de koeling veranderen?
Eerst maar eens meten hoe heet alles word. Download eens HWMonitor en kijk naar de temps onder idle en load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk en type behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BitFenix Neos Zwart/Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:32:
[...]

Eerst maar eens meten hoe heet alles word. Download eens HWMonitor en kijk naar de temps onder idle en load.
Gedaan en bedankt ik weet nu waar de fout zit, de GPU daar de fans van draainen niet. alleen als ik mijn computer opstart wel en als windows in beeld staat stopt hij ermee. weet je daar een oplossing voor alsvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:29:
[...]
Gedaan en bedankt ik weet nu waar de fout zit, de GPU daar de fans van draainen niet. alleen als ik mijn computer opstart wel en als windows in beeld staat stopt hij ermee. weet je daar een oplossing voor alsvast bedankt!
Er zijn ook genoeg modellen waarvan de fans alleen draaien als het nodig is. Als dit ook zo'n model is dan is het normaal. De vraag is of de fans gaan draaien wanneer de temps van de kaart hoger worden. Als ze niet draaien terwijl de kaart 85 graden is dan is dat niet goed. Ik zou dat dus eerst eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:29:
[...]
Dat is normaal. Onder Windows wordt de driver van de videokaart geladen. De driver regelt dat de fan van de videokaart pas gaat draaien als de kaart een graad of 60 is.

Post in dit topic een screenshot van HWmonitor van het moment waarop cpu en videokaart worden belast.

Draait de fan van de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:38:
[...]

Dat is normaal. Onder Windows wordt de driver van de videokaart geladen. De driver regelt dat de fan van de videokaart pas gaat draaien als de kaart een graad of 60 is.

Post in dit topic een screenshot van HWmonitor van het moment waarop cpu en videokaart worden belast.

Draait de fan van de behuizing?
Ja die draait, ik kan geen foto sturen dus doe ik het zo https://www.mupload.nl/img/xz02mv0b9eoq9.png
https://www.mupload.nl/img/ymllx2vafdmpc.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dit is dan idle en niet onder stress, maar verder ziet het er wel normaal uit. Ik verwacht niet dat het onder stress extreem hoog zou zijn. Dit maakt een defecte voeding wel een grote kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:55:
[...]

Dit is dan idle en niet onder stress, maar verder ziet het er wel normaal uit. Ik verwacht niet dat het onder stress extreem hoog zou zijn. Dit maakt een defecte voeding wel een grote kanshebber.
Bij TEMPIN6 en Mainboard zie ik 117 graden staan. Lijkt mij niet normaal. Of die waardes worden niet goed uitgelezen of het is een gare stroomvoorziening op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:00:
[...]

Bij TEMPIN6 en Mainboard zie ik 117 graden staan. Lijkt mij niet normaal. Of die waardes worden niet goed uitgelezen of het is een gare stroomvoorziening op het moederbord.
Die temp had ik ook gezien hoor :) Gewoon negeren want het kan niet kloppen. Is inderdaad een foute uitlezing, komt wel vaker voor. Als het echt 117 graden was zou de machine niet meer booten. Idle 117 zou stessed doorbranden betekenen en dan is het afgelopen. Verder heeft dit bord geen VRM heatsinks, dus ze kunnen er ook niet vanaf gevallen zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 30-03-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:11:
[...]

Die temp had ik ook gezien hoor :) Gewoon negeren want het kan niet kloppen. Is inderdaad een foute uitlezing, komt wel vaker voor. Als het echt 117 graden was zou de machine niet meer booten. Idle 117 zou stessed doorbranden betekenen en dan is het afgelopen. Verder heeft dit bord geen VRM heatsinks, dus ze kunnen er ook niet vanaf gevallen zijn :)
Mijn videokaart werd 67 graden, en mijn cpu werd 66 graden met csgo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:00:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Niet bijzonder spannend. Ik verwacht een defecte voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding lijkt mij sterk gezien de hoge kwaliteit. Ik denk het moederbord. Maar goed, je moet ergens beginnen met onderdelen uitsluiten en dan is de voeding het makkelijkst. Testen met een andere goede voeding is de eerste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:49:
Voeding lijkt mij sterk gezien de hoge kwaliteit.
Alles gaat kapot. Meestal alleen na 10 of 20 jaar, soms na 2 weken. Ik denk dat de voeding wat waarschijnlijker is dan het moederbord. Met een defect moederbord verwacht ik eerder BSOD's of dat je helemaal geen beeld meer krijgt. Een defect moederbord wat de PC laat uitvallen ben ik nog niet eerder tegengekomen. Het zou natuurlijk prima kunnen, maar ik geloof meer in de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Alles gaat kapot. Meestal alleen na 10 of 20 jaar, soms na 2 weken. Ik denk dat de voeding wat waarschijnlijker is dan het moederbord. Met een defect moederbord verwacht ik eerder BSOD's of dat je helemaal geen beeld meer krijgt. Een defect moederbord wat de PC laat uitvallen ben ik nog niet eerder tegengekomen. Het zou natuurlijk prima kunnen, maar ik geloof meer in de voeding.
Dit zegt hij als hij opnieuw opstart als hij zeg maar uitvalt bij de game. https://www.mupload.nl/img/os7kcthxdoyui.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:49:
Voeding lijkt mij sterk gezien de hoge kwaliteit. Ik denk het moederbord. Maar goed, je moet ergens beginnen met onderdelen uitsluiten en dan is de voeding het makkelijkst. Testen met een andere goede voeding is de eerste stap.
Dit zegt hij als hij opnieuw opstart als hij zeg maar uitvalt bij de game. https://www.mupload.nl/img/os7kcthxdoyui.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:29:
[...]

Niet bijzonder spannend. Ik verwacht een defecte voeding.
https://www.mupload.nl/img/os7kcthxdoyui.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:40
Nou, dat bevestigd het verhaal alleen maar. Leen/koop ergens een voeding, en test het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Inderdaad even testen met een andere voeding.

Verder @Verwijderd kan je ook meerdere berichten in 1 post plaatsen. Dan hoef je niet 3x achter elkaar te posten. Het op deze manier doen is wel de bedoeling hier op Tweakers. Er staat niet voor niets een waarschuwing onder aan de pagina als je zelf als laatste gepost hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
PilatuS schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Mwah, ik heb iets soortgelijks gehad. Computer deed het goed met OC zonder load, onder load klapte hij er na 5~10 minuten ongeveer uit. Zonder OC draaide hij wel goed onder load. Alles getest, voeding vervangen en zodra er een kleine OC op zat viel hij gewoon uit. Moederbord was dus kapot uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
YoghurtO_o schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:20:
[...]

Mwah, ik heb iets soortgelijks gehad. Computer deed het goed met OC zonder load, onder load klapte hij er na 5~10 minuten ongeveer uit. Zonder OC draaide hij wel goed onder load. Alles getest, voeding vervangen en zodra er een kleine OC op zat viel hij gewoon uit. Moederbord was dus kapot uiteindelijk.
Ik zou een moederbord niet direct als defect zien als ie alleen met een OC problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:47:
[...]

Ik zou een moederbord niet direct als defect zien als ie alleen met een OC problemen geeft.
Wel als die het voorheen jaren zonder problemen goed heeft gedraaid, en daarna niet eens de simpelste OC meer vast kan houden zonder te crashen. Zeker wanneerje alle andere onderdelen getest en vervangen hebt. Kwestie van tijd voor die het ook bij "normale" clocks opgeeft.
Pagina: 1