• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Topicstarter
Ik zoek een: Android telefoon
Ik ben erg geïnteresseerd in een chinaphone omdat de prijzen gewoonweg laag liggen. Maar met zoveel opties ben ik nu al 3 uur over het web aan het struinen en ik raak alleen maar meer de kluts kwijt... Garantie vind ik wel belangrijk en dat is in China natuurlijk maar matig (maar vooral on-praktisch). Aan de andere kant; als het toestel goedkoop is en na een jaar kapot gaat kan ik ook gewoon een nieuwe kopen. Ik sta open voor alles :)

Budget is redelijk flexibel. Ik kan tot max €500 uitgeven ongeveer maar liever in de max €250-300 range
Ik gebruik mijn telefoon niet extreem intensief of speel veel zware spelletjes. Het is denk ik niet nodig heel veel uit te geven aan high-end/flagship modellen; ik ga het toch niet gebruiken... Aan de andere kant heb ik ook wel een paar eisen en weet ik dat voor specs/kwaliteit soms ook gewoon betaald moet worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor:
Niets bijzonders. Internet browsen, emails, WhatsApp. Games doe ik vrijwel niet. Belangrijk voor mij is navigatie, dat gebruik ik wel veel! Een telefoon moet niet sluggish/traag aanvoelen in dagelijks gebruik. Daar erger ik me echt kapot aan!

Wensen cq eisen:
  • SDcard slot
  • FINGERPRINT! sensor (muy importante! ik ben die unlock code typen wel zat)
  • NFC voor betalen en wellicht 2FA met YubiKey
  • Liever klein dan groot (huidige Xperia Z3 met 5.2" zie ik als groot!)
  • Zo min mogelijk glas. Gaat alleen maar kapot ;)
  • Bij voorkeur waterdicht
  • Bij voorkeur Android-7 of duidelijke indicatie/belofte van fabrikant om dat uit te rollen. Fabrikanten met een degelijk update beleid hebben voorkeur!
  • Ik ga NIET elke 6 uur zoeken naar een stopcontact of een powerbank mee dragen. Beetje SOT wel gewenst
Wat heb je zelf al gevonden?
Pff; er is zoveel moois en interessants.... Hier onder een lijstje van wat ik
  • Moto G5 (maar geen NFC)
  • Moto G5 Plus (maar groot)
  • Xperia X compact (relatief 'duur')
  • ZTE Axon 7 (high specs, maar duur en groot)
  • Huawai P9/10
  • Wileyfox Swift X2
  • Xiaomi Redmi4 (misschien is te low-specced?)
  • Xiaomi Mi5(s)
  • ZUK Z2
Geen SDcard-slot is ansich niet erg, maar dan minstens 64GB intern. De 16+32GB van mijn huidige Z3 is al vol :(

Overige vragen/concerns:
Ik begrijp dat Chinaphones nog wel eens een LTE/4G band20/800mHz willen missen waardoor ontvangst op 4G buiten randstad/binnenshuis slecht kan zijn. Klinkt eng.... Is dit echt een groot issue?! Ik ga toch geen 4k60p streamen in de polder (woon in Amsterdam). Is terugvallen op 3G dan echt een probleem??

[center]Mijn 'hulpvraag' is vooral een indicatie in hoe erg ik met mijn basic-use voor een goed gespeccde phone moet gaan. Zijn er nog goede opties die ik nog niet heb gevonden?[/center]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Voor jouw budget kan je hier ook een prima telefoon krijgen (Huawei bijv.) maar Chinaphones zijn leuker uiteraard.

Als ik je wensen zo zie dan komt een Xiaomi Mi5s erg dicht in de buurt (o.a. NFC), het enige wat dan mist is de 800 4G band. Ik zelf gebruik een Mi Note zonder 800mHz, alleen 1800 en voor mij is dat prima. Je kunt op http://4gmasten.nl/ even kijken wat voor masten er bij jou in de buurt zitten. Als je wel 800mHz wilt dan is de ZUK Z2 Pro misschien iets. De ZUK Z2 en de ZUK Z2 Pro zijn op dit moment qua prijs / prestatie heel erg gunstig (Snap 820, 4G ram, 64Gb opslag).

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Ik heb zojuist een ZUK Z2 'International' besteld bij BestGear. Helaas is nergens meer de zwarte te krijgen dus voor het eerst in m'n leven een witte telefoon ;)

Had graag de 128GB versie gehad maar deze gaat voor veel meer centjes dus heb ik maar gelaten.

Ben benieuwd!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11 19:38
:o OnePlus 3T niets voor jou?

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
John Rambo schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:24:
Voor jouw budget kan je hier ook een prima telefoon krijgen (Huawei bijv.) maar Chinaphones zijn leuker uiteraard.

Als ik je wensen zo zie dan komt een Xiaomi Mi5s erg dicht in de buurt (o.a. NFC), het enige wat dan mist is de 800 4G band. Ik zelf gebruik een Mi Note zonder 800mHz, alleen 1800 en voor mij is dat prima. Je kunt op http://4gmasten.nl/ even kijken wat voor masten er bij jou in de buurt zitten. Als je wel 800mHz wilt dan is de ZUK Z2 Pro misschien iets. De ZUK Z2 en de ZUK Z2 Pro zijn op dit moment qua prijs / prestatie heel erg gunstig (Snap 820, 4G ram, 64Gb opslag).
Vandaag is mijn ZUK Z2 (non pro) binnen gekomen. Gelijk aan de slag natuurlijk maar helaas werk Play Store niet en zit er irritante reclame ingebouwd om scanners, boosters en recorders te downloaden. Kan 'update centre' niet bereiken voor update van OS en zonder Play Store ook geen succes.

Voor alsnog geen goed begin |:( Straks uit eten, morgen 6uur op voor werk, hopelijk morgen avond ff prutsen

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan kijken of er op XDA-Developers een 'unbloated' custom ROM beschikbaar is? :)

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 18:58
Nja, de G5 Plus is nou niet gek veel groter dan de G5 wat mij betreft. :)

2 foto's uit mijn review:
Afbeeldingslocatie: https://www.techbrothers.eu/uploads/reviews/motorola/motog5plus/device/device16.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.techbrothers.eu/uploads/reviews/motorola/motog5plus/device/device14.jpg

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Let op de 4G dekking, Tele2 sluit mensen af van data bij Chinese modellen die de 800 band niet ondersteunen.
Pagina: 1