Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04 15:58
Beste,

Momenteel ben ik bezig met me eerste migratie naar exchange online, echter loop ik tegen een probleempje aan.

De manier die ik gebruik is de import service, van een exchange 2016 CU4 naar exchange online.

Wat ik heb gedaan:

- AD connect opgezet zodat alle users onder active users staan in O365 ( E3 lic )
- .pst export op on premise exchange 2016
- met AZcopy alles naar een azure storage geupload ( en gecontroleerd met azure storage explorer tool )
- Import mapping csv file gemaakt en geupload
- de import gestart

Echter krijg ik dan de volgende fout onder extra info:
Maak een primair postvak en een archiefpostvak voor en maak een nieuwe taak.

De foutmelding is logisch Exchange online is leeg en hier komen de mailboxen uit de CSV file niet mee overeen. Echter is mij vraag hoe krijg ik de gebruikers in exchange online ( alleen een lege mail box ) dit zodat ik daarna de batch opnieuw kan uitvoeren en het wel zonder problemen de mail importeert.

Welke basis stap mis ik .. |:(

Alvast bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:12

SambalBij

We're all MAD here

Op zich lijkt de foutmelding duidelijk?
"Maak een primair postvak en een archiefpostvak voor en maak een nieuwe taak"

Ja de melding is logisch omdat de Exchange online nog leeg is. Maar om een import-taak te starten zul je toch een mailbox moeten hebben om in te importeren?

Wat zegt ie als je de mailboxen voor de gebruikers aanmaakt en dan opnieuw probeert?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
SambalBij schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:08:
Op zich lijkt de foutmelding duidelijk?
"Maak een primair postvak en een archiefpostvak voor en maak een nieuwe taak"

Ja de melding is logisch omdat de Exchange online nog leeg is. Maar om een import-taak te starten zul je toch een mailbox moeten hebben om in te importeren?

Wat zegt ie als je de mailboxen voor de gebruikers aanmaakt en dan opnieuw probeert?
Beste,

Dat is dus mijn probleem ik weet niet hoe ik de lege email boxen in exchange online krijg om daarna de import te draaien en de mailboxen te vullen met de mail. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Niet gewoon in je Exchange admin center een nieuwe mailbox aanmaken? (En die daar koppelen aan een bestaande gebruiker)

(Het is voor mij ook alweer heel even terug dat ik voor het laatst een on-premise naar online exchange migratie deed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
SambalBij schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:15:
Niet gewoon in je Exchange admin center een nieuwe mailbox aanmaken? (En die daar koppelen aan een bestaande gebruiker)

(Het is voor mij ook alweer heel even terug dat ik voor het laatst een on-premise naar online exchange migratie deed)
Dat kan niet in Exchange online die ontbreekt :P https://s13.postimg.org/hnz1bj6xz/Knipsel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Zoals ik al zei het is voor mij ook een beetje stoffig.
Ik werk (gelukkig) maar weinig met Office365 :P

Maar goed, even googlen:
https://technet.microsoft...j907304(v=exchg.150).aspx

Mailbox creeert ie blijkbaar automatisch wanneer je een Exchange online licentie toewijst aan een gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
SambalBij schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:30:
Zoals ik al zei het is voor mij ook een beetje stoffig.
Ik werk (gelukkig) maar weinig met Office365 :P

Maar goed, even googlen:
https://technet.microsoft...j907304(v=exchg.150).aspx

Mailbox creeert ie blijkbaar automatisch wanneer je een Exchange online licentie toewijst aan een gebruiker.
Ik heb E3 licenties gekoppeld aan de gebruikers alleen komt er dus geen mailbox.
Met het command een mailbox aan maken zie ik niet zo zitten 130 x :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

jokko schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Ik heb E3 licenties gekoppeld aan de gebruikers alleen komt er dus geen mailbox.
Mijn ervaring leert dat het aanmaken van een Exchange Online mailbox best even kan duren, zéker als er 130 tegelijk aangemaakt moeten worden :)

Hoe lang is het ondertussen geleden dat je de E3 licentie aan alle users toegekend hebt ?
Met het command een mailbox aan maken zie ik niet zo zitten 130 x :X
Aangezien je een csv met mailboxen / users hebt lijkt me via PowerShell naar Exchange Online connecten en met een loopje door de csv lopen ook niet bijzonder complex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Lees overigens dat je de users hebt gesynchroniseerd vanuit een bestaande AD?
Waren op dat moment van die users wel al de on-premise Exchange mailboxen verwijderd/afgekoppeld?
Anders maakt Office365 inderdaad geen mailbox aan, omdat het AD object zegt dat er reeds een mailbox is.
(msExchMailboxGuid attribute heeft dan een waarde)

http://www.stefandevries.me/?p=59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
TheRookie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:05:
[...]

Mijn ervaring leert dat het aanmaken van een Exchange Online mailbox best even kan duren, zéker als er 130 tegelijk aangemaakt moeten worden :)

Hoe lang is het ondertussen geleden dat je de E3 licentie aan alle users toegekend hebt ?

Vanmorgen om 10 uur al het lijkt me niet dat het zo lang kan duren.

[...]

Aangezien je een csv met mailboxen / users hebt lijkt me via PowerShell naar Exchange Online connecten en met een loopje door de csv lopen ook niet bijzonder complex ;)
Dat klopt wel maar zou niet nodig moeten zijn hij zou de mailboxen toch mee moeten synce :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Sluit me bij @SambalBij aan; al staat mij bij dat ik destijds zowel on-prem als in de cloud mailboxen voor users had tijdens de migratie en de migratie-optie die wij gekozen hadden automatisch de AD aanpaste om naar de cloud mailbox te wijzen na succesvolle migratie van de betreffende mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
Het is gelukt geen idee wat nou de oplossing was.. ( ook de mailboxen die onprem ook nog aanwezig zijn )

1. Wat ik heb gedaan is de AD connect opties aangepast eerst deed hij enkel bepaalde groepen syncen en een dan moesten die objecten in de groep ook lid zijn van mijn AD SG groep genaamd: SG_office365.

2. Daarna heb ik in AD connect sync service manager > Connectors > properties van o365 domein > select attributes > msExchMailboxGuid uitgezet. die nu weer aan staat uit zich zelf ?

3. De volgende 2 commandos uitgevoerd:
Start-ADSyncSyncCycle -PolicyType Delta
Start-ADSyncSyncCycle -PolicyType Initial

Iemand een idee wat nu de juiste was ? Morgen ga ik het even uitzoeken door alles weer terug te zetten en een voor een aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 23:54
Mag ik vragen waarom je voor deze manier van migreren hebt gekozen ipv hybrid config wizard draaien op je ex2016 server en mailboxen gewoon live migreren?

Wat betreft de parameter mbt de adsync : initial doet een volledige sync van AD, delta alleen de wijzigingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Killah_Priest op 29-03-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
Killah_Priest schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:34:
Mag ik vragen waarom je voor deze manier van migreren hebt gekozen ipv hybrid config wizard draaien op je ex2016 server en mailboxen gewoon live migreren?

Wat betreft de parameter mbt de adsync : initial doet een volledige sync van AD, delta alleen de wijzigingen.
Beste,

Eigenlijk geen idee ik ben er pas net mee begonnen en ik ken nog niet alle manieren vandaar dat ik ze even allemaal aan het testen ben om het straks zonder problemen te laten verlopen :)

Maar als je een linkje hebt naar een how to ga ik dat ook zeker eens bekijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

Eagle Creek

Breathing security

In het algemeen is het een goed idee om eerst je opties te verkennen, dan een plan uit te werken (en dat hoeft echt geen 12 kantjes te zijn) en dan een test uit te voeren.

Je hebt dan veel beter begrip van de mogelijkheden en van wat je zelf aan het doen bent en verkleint de kans op fouten.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 23:54
jokko schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:38:
[...]

Beste,

Eigenlijk geen idee ik ben er pas net mee begonnen en ik ken nog niet alle manieren vandaar dat ik ze even allemaal aan het testen ben om het straks zonder problemen te laten verlopen :)

Maar als je een linkje hebt naar een how to ga ik dat ook zeker eens bekijken !
https://technet.microsoft...l312271(v=exchg.150).aspx

Hier staat een uitleg over deze manier van migreren.
Als je een mailbox gewoon moved dan wordt deze in feite live gemigreerd (de mailbox gaat eerst syncen, daarna komt deze in een synced state te staan totdat deze completed wordt).
Voordeel : minimale impact voor de gebruikers ==> aan het eind krijgen zij hooguit de melding om Outlook te herstarten EN ActiveSync devices moeten opnieuw geconfigureerd worden. Ook blijft de mailflow gewoon doorlopen voor de betreffende mailbox.

Let op dat de migraties op deze manier in eerste instantie "traag" lijken te gaan (een mailbox met enkele items kan ook even duren alvorens deze overgezet is, bij de grotere mailboxen valt de snelheid eigenlijk heel erg mee, vooral als je batches van 20-30 gelijktijdig wilt doen)
Pagina: 1