Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor mn opa (zelf al onderzoek gedaan)

Pagina: 1
Acties:

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-11 13:22
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop om cadeau te doen aan mn opa en oma. Hij heeft op dit moment een (extreem) oude computer van mij staan, maar die begint het langzaamaan te begeven. Kan niet meer meekomen met de huidige software en technologie.
Word, een email client, internetten (chrome), foto's overzetten van een telefoon of camera naar de laptop om op marktplaats te zetten.

Wat is je budget?
Maximaal 400eu. Liefst rond de €350,-
Ik heb zelf een vergelijkingslijstje gemaakt met een aantal laptops die naar mijn idee een goede kwaliteit-prijsverhouding hebben. Hier

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hoogstens van boven op een logeerkamer naar de woonkamer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke voorkeuren.
In mn eigen zoektocht heb ik het volgende vergelijkingslijstje gemaakt. Mn uiteindelijke keuze weet ik niet precies, daarbij schakel ik de hulp in van mijn mede-tweakers.

Wellicht weten jullie nog een alternatief of eentje van 't het lijstje al voldoende is.
Alvast bedankt

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
pricewatch: Acer TravelMate P257-M-30RH

iets boven het budget, maar heeft een ssd en is 15,6 inch. Die ssd laat de laptop heerlijk snel aanvoelen en dat bespaart je opa ook weer wat momenten van ongeduld en eventuele frustratie ;)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
Goemies schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:12:
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hoogstens van boven op een logeerkamer naar de woonkamer.
Ik zou dan voor een 17" scherm formaat gaan.
Dat werkt gewoon veel aangenamer vooral (maar niet alleen) voor oudere gebruikers. :)
Hoeft niet eens "Full HD" te zijn.

Zie ook eventueel dit topic: Een laptop voor een vrouw van tegen de 60

• Goemies
Thanks. Interessant topic om te lezen!
Met 17" wordt het meteen zo'n groot ding. Heb er zelf niet bij stilgestaan omdat ik dat echt niet vind werken, maar je hebt een goed punt. Ik zal eens kijken of er iets leuks te vinden is.
Zn ogen werken nog prima. Ondanks dat ie de 80 bijna aantikt gebruikt ie ook een smartphone. Kost 'm iets meer tijd maar lukt prima.

De Acer TravelMate is een leuke laptop, maar wel echt boven 't budget. Ik begon namelijk zelf eerst op 350eu als max. Dat is toen verschoven naar 400 voor een beetje speling. Die 400 is een redelijk harde eis dus.
Een SSD is denk ik niet nodig omdat dat de prijs alleen maar omhoog drukt. Qua snelheid zal ie er al enorm op vooruit gaan.

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-11 23:13

DikkeBMW

Live '25

Groter scherm lijkt mij wel handiger, ook met het oog op de toekomst (stel de ogen worden eens echt slechter).

Wat ik me daarnaast voor kan stellen is dat het soort toetsen iets uit kan maken. Hoe dicht op elkaar zitten ze, hoe groot zijn ze, hoe gevoelig, etc. Ik zeg niet dat dit iets uit moet maken, maar het zou wel kunnen; misschien eens vragen wat hij nu heeft en wat hij fijn vind typen?

fookin mad fer it

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-11 15:30
Wellicht is het een idee om met je opa (mits mogelijk) naar een MediaMarkt of iets dergelijks te gaan om wat te oriënteren wat voor toetsen of beeldscherm hij het fijnste vind

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb je al gekeken naar een Chromebook? Werkt makkelijk, snel en voldoet vaak. Er zijn geen virussen op te krijgen en als er iets mis gaat kun je de computer gemakkelijk resetten (met behoud van gegevens indien gesynct met Google).

Verwijderd

SteveWoz schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:57:
Heb je al gekeken naar een Chromebook? Werkt makkelijk, snel en voldoet vaak. Er zijn geen virussen op te krijgen en als er iets mis gaat kun je de computer gemakkelijk resetten (met behoud van gegevens indien gesynct met Google).
Of zelfs gewoon een tablet. Ik heb dat een aantal mensen al aangeraden en erg positieve reacties erop gekregen.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 19:42
Chromebook is een aanrader (zeker nu ze Android apps draaien!), tablet misschien ook wel een leuke opties.

Deze bijvoorbeeld: Mooi 14-inch Full-HD scherm, prima processor en goede reviews. Apple's nieuwe iPad past ook in het budget.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-11 20:43

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Goemies schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:35:
Een SSD is denk ik niet nodig omdat dat de prijs alleen maar omhoog drukt. Qua snelheid zal ie er al enorm op vooruit gaan.
Ik zal hier vol gas tegen je in gaan, maar ik denk juist dat een SSD nodig is.

Voor de zaken die je opa op de pc lijkt te doen (Browsen, email etc.) geeft juist een SSD de meeste winst. Een beetje cpu van 10 jaar oud kan deze zaken prima afhandelen. De klassieke HDD is over het algemeen juist de verantwoordelijke voor het traag aanvoelen van een PC.

Indien een laptop geen harde eis is zou je ook nog een desktop op basis van een AM1 (oud maar niks mis mee) of op basis van een Celeron overwegen.

• Goemies
Die comment van de SSD was als vergelijking met wat ie nu heeft (een computer van misschien wel 20 jaar oud). Ben het met je eens dat een SSD vs HDD een stuk sneller/relaxter is.

Mn opa vindt een computer fijner werken dan een tablet, vandaar dat ik daar niet naar gekeken heb.
Een Chromebook is inderdaad ook een optie geweest maar was niet helemaal waar ik naar op zoek ben.

Na de tips over een 17" beeldscherm toch eens gekeken. Mn filtertje en budget ingesteld en daar kwamen een stuk of 5 laptops uit. Geen van alle beschikten over een SSD. Anders was 't natuurlijk mooi meegenomen.

Ben uiteindelijk voor deze gegaan. Denk dat dit, met het budget van €350, een prima laptop is voor een man van in de 80.

Bedankt voor de tips allen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als er in je familie veel Apple gear gebruikt wordt een iPad anders een Tablet
Oma's zijn gek op Face Time ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1