Netwerkverbinding valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-04-2017
Mijn vraag

Hallo ik gebruik WIN 10 pro
Sinds vorige week doet zich het probleem voor dat mijn PC steeds de verbinding met het netwerk verliest.
Mijn PC is evenals twee andere PC's aangesloten op een Switch welke verbonden is met de router. Deze router is weer verbonden met het Modem. KPN Glas.
En met verbinding verliezen bedoel ik ook de verbinding naar mijn lokale NAS die ook op de switch zit

Ik heb al even bij MS gesnuffeld en heb de power opties dusdanig aangepast dat niets meer in een slaap modus gaat.
Troubleshooten via WIN 10 geeft de melding dat de gateway niet meer bereikbaar is. IP configuratie is handmatig ingevoerd.
Release van de kaart verwijderd de config, maar renew werkt niet omdat de netwerkkaart uitgeschakeld is, inschakelen geeft geen resultaat. Dat functioneert niet.
Opnieuw opstarten duurt een eeuwigheid, maar dat gaat uiteindelijk wel via een power drive melding op het scherm.
Na opstarten wordt het login scherm getoond, maar de netwerkverbinding is uitgeschakeld.
Na inloggen kun je die weer aanzetten en zijn de verbindingen weer aanwezig.
Dan duurt het ongeveer 10 minuten en begint het feest weer van voren af aan.

Tot nu toe gedaan.
Bios Update, is er niet voor mijn MOBO Asus P877V LE Plus, laatste versie is reeds geïnstalleerd
Netwerkdriver update ( 22-12-2016) nieuwer is er niet. Realtek
Aanwijzingen MS mbt power opties uitgevoerd.

Wie o wie weet wat ik hieraan kan doen.

Groet

Jan

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
En wat gebeurt er als je je netwerk interface op dhcp zet i.p.v handmatige ip

[ Voor 66% gewijzigd door HKLM_ op 29-03-2017 12:25 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
Exact hetzelfde, daar stond het namelijk op.
Dus dacht ik, ik voer het hard in.
De WIN 7 apparatuur krijgt keurig een DHCP adres.
De adressen die ik handmatig toewijs zijn excluded in de DHCP range van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat de gateway niet te bereiken is is in jouw geval (waarschijnlijk) helemaal nog zo niet spannend. Je NAS staat (wederom waarschijnlijk) in het zelfde netwerk als je client PC en dus zou je dat ding moeten kunnen "pingen" zónder een Gateway nodig te hebben.

Kijk eens wat er gebeurd als je 127.0.0.1 (de localhost/oftwel de NIC van de machine zélf) probeert te pingen gedurende een paar minuten (ping -t 127.0.0.1) Als je daar gewoon een stabiele respons van krijgt op het moment dat je verbinding er niet is dan kun je je NAS eens proberen te pingen.

Als die ping naar je localhost niet stabiel is dan zou je de gehele IP stack op die machine eens kunnen resetten vanop een "Elevated Command Prompt" (Admin).
  • netsh winsock reset
  • netsh int ip reset
  • shutdown -r -t 00 (reboot is noodzakelijk na bovenstaande 2 commando's)

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 29-03-2017 13:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
Nee dat werkt niet.
Wat wel apart is 1 PC heeft twee NICS onboard, als de verbinding wegvalt, en ik prik de kabel in de andere poort dan wordt via die kaart de verbinding hersteld, totdat ook die weer de fout in gaat. Omprikken lukt dan niet meer want NIC 1 is dan met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
Ik heb deze problemen sinds een update die vorige week dinsdag plaats heeft gevonden. Dat zag ik vanwege de melding "een moment uw PC wordt voorbereid"

Het heeft er alle schijn van de netwerkkaart gewoon uitgeschakeld wordt. Maar binnen het netwerkcentrum wordt dat niet aangegeven.
IPCONFIG laat het IP adres gewoon zien, maar pingen kan niet meer, niets reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:20

Onbekend

...

Heb je extra netwerkdrivers zoals VPN-verbindingen geïnstalleerd? Zo ja, verwijder die eens (inclusief de bijbehorende applicaties) en herstart de pc.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JRT00 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:12:
Nee dat werkt niet.
Wat wel apart is 1 PC heeft twee NICS onboard, als de verbinding wegvalt, en ik prik de kabel in de andere poort dan wordt via die kaart de verbinding hersteld, totdat ook die weer de fout in gaat. Omprikken lukt dan niet meer want NIC 1 is dan met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
Ik heb deze problemen sinds een update die vorige week dinsdag plaats heeft gevonden. Dat zag ik vanwege de melding "een moment uw PC wordt voorbereid"

Het heeft er alle schijn van de netwerkkaart gewoon uitgeschakeld wordt. Maar binnen het netwerkcentrum wordt dat niet aangegeven.
IPCONFIG laat het IP adres gewoon zien, maar pingen kan niet meer, niets reageert.
Hoe heb je die twee NIC's ingesteld staan? Staan die dingen als "team" te werken waarbij er een failover zou moeten kunnen plaatsvinden óf... als "Trunk" waarbij ze als één NIC opereren?

Je zou in 't uiterste geval ook nog middels de devicemanager allebei de NIC's kunnen verwijderen en vervolgens opnieuw laten detecteren maar da's een érg grove methode, IMHO. P.S. DOE ZOIETS OVERIGENS NOOIT OP EEN SERVER!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
NIC's staan niet in team, zo opereren als aparte NIC.

Verwijderen, was ik vergeten, had ik al een keer geprobeerd, geen oplossing.
Ik begin te vrezen dat ik net als na de november update weer aan een schone installatie vastzit.
WIN 10 is toch niet helemaal zoals het zou moeten zijn.

Maar misschien weet iemand wat ik nog meer kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zijn er van die Realtek (realpech) NIC's toevallig nog ergens oude drivers te vinden of heb je die toevallig op de CD's van het moederbord staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
Ik heb ze via de website van realtek, de oude drivers heb ik nog wel op CD, maar die had ik nog draaien, toen kwamen de problemen en heb ik een update gedaan, maar het probleem blijft.

De PC met dubbele NIC is trouwens een Intel S3210SH moederbord. Dat is een Server board, maar wordt gewoon gebruikt als normale PC.
Maar het probleem op beide PC's is identiek.

[ Voor 33% gewijzigd door JRT00 op 29-03-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Iets wat je waarschijnlijk ook al lang gedaan hebt: De eventlogging van Windows volledig uitgespit op hardware + system events en dan eventueel ook nog de applicationlog vanwege de vaak bij de NIC bijbehorende (en overbodige) tooltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvveen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 14:01
Al eens naar de adapter properties gekeken, en dan met name "Power Management"
Uitschakelen van "Allow the computer to turn off this device to save power" heeft bij mij het probleem verholpen.

Grtz, Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Mijn vader heeft een zelfde probleem. Ik ga hier vanavond even naar kijken. Maar ik weet ook zo 1, 2, 3 niet wat hier aan te doen is anders dan da ik mijn vader al heb laten proberen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
hvveen

Dat heb ik inderdaad geprobeerd, MS adviseert dat ook, maar als het niet werkt houdt het advies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
Wimmel_1

Ja heb ik doorgespit, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Aangezien je de download locatie van realtek al gevonden hebt: er staat daar ook de WIN10 ethernet diagnostic utility. Installer die eens en kijk hoe de zaken er normaal gesproken voorstaan èn tijdens een storing. Ik gok er op dat green ethernet de problemen veroorzaakt; die kun je met die utiliy ook uitzetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Hier heb ik binnen het bedrijf nog wat oude systemen draaien met Asus moederbordjes met daarop zo'n Realtek NIC. Deze draaien nu op W10 Pro x64 en draaien allemaal prima met het stuurprogramma dat Windows 10 zelf installeert. Niet de nieuwste maar wel stabiel.Heb je deze nou vervangen, of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
Ik heb de nieuwste gebruikt van Realtek, omdat de Windows driver problemen gaf. Maar het probleem blijft.
Dus heb ik de adapter verwijderd en opnieuw door windows laten installeren.

Green ethernet uitzetten was ook de oplossing niet.
We gaan afwachten of dit werkt.

Alles in mijn optiek geprobeerd, maar niets heeft effect.
Niet op de Realtek NIC en niet op de Intel NIC

[ Voor 16% gewijzigd door JRT00 op 01-04-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
Nou van alles geprobeerd maar niets helpt afdoende.
Wel is het nu zo als het gebeurt en ik reboot mijn PC het wel goed gaat.

Dus we doen het er maar even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:47
Ik heb zelf ook KPN glas en mijn wifi valt regelmatig weg, als ik via taakbalk mijn wifi uitzet en vervolgens weer aanzet dan heb ik wel weer internet .

Ik weet niet of het aan KPN ligt, maar ik heb hier wel over contact gehad met microsoft en die stellen, of wifi werkt wel of het werkt niet, en probleem wat ik heb zou echt aan KPN moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRT00
Hmm vreemd echt een Microsoft antwoord.
Ik heb inmiddels een laptop voorzien van de creators update en die werkt weer vlekkeloos.
Op mijn beide PC's kan ik die update niet installeren komt op beide machines na 91% met een werfault.exe geheugen melding.

En ik heb nog twee win-7 laptops en 4 IOS phones en die verliezen geen moment hun connectie.
Het zit hem toch echt in WIN-10, ik ga nu eens proberen wat recente updates te verwijderen want het is ongeveer in de week van 13 maart dat deze ellende begon. En als ik ook zie hoe vaak updates mislukken en dan uiteindelijk toch goed gaan ben ik van mening dat het update proces van WIN 10 een beetje bagger is.

En mijn WIFI loopt niet via het KPN modem maar via mijn Netgear Router.
KPN heeft geen 5G Wifi en mijn router wel.
Maar het probleem zit hem niet zozeer in de verbindingen, mijn lokale NAS is ook niet meer bereikbaar, niets lokaal is meer bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogusmeister
  • Laatst online: 26-09 10:34
Heb je hier ondertussen als een oplossing voor kunnen vinden?
Dit probleem manifesteert zich nu achter elkaar op meerdere pc's bij mij thuis.
Bij pc 1 dacht ik dat het een samenloop van omstandigheden was want het was een nieuwe pc met een clean install. Uiteindelijk heb ik hier ergens ( ik u dat ik nog wist waar) iets van auto op master gezet bij netwerkinstellingen.
PC 2 heeft de creators update al een tijdje en opeens gaan hier de problemen opspelen dat de verbinding wegvalt en dat troubleshooter zegt dat er geen kabel aangesloten is. Als ik hier een dongle aanhang heb ik draadloos gewoon een stabiele verbinding.
Pc 3 had nog geen creator's update en geeft dezelfde melding als pc 2 maar deze wil ook geen wifi verbinding aangaan.

Ik wordt moedeloos hiervan
Pagina: 1