Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-02 10:29
Mijn vrouw heeft een Z3 compact en wil deze graag ook op kunnen laden met behulp van een powerbank of de USB poort van de auto. Tot op heden gebruikte ze de telefoon niet heel veel en haalde ze het einde van elke dag met een volle lading, maar de batterij wordt wat minder en het gebruik wat meer. Ik had verwacht dat het zo makkelijk was als: Stekker erin en laden maar (net als bij mijn S6 waarbij dit zo wel werkt). Dat viel tegen.

Wat de output van de USB poort van de auto is, weet ik zo niet. De powerbank die ik thuis heb, is een Varta Powerpack Type 57960. Deze levert een output van 5V - 2400mA.

Heeft iemand soortgelijke ervaring? En hoe heb je dit dan opgelost?

Beste antwoord (via psvjw op 31-03-2017 14:07)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
psvjw schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:57:
Ik heb wat metingen gedaan. De meetwaarden zonder oplader veranderen niet als ik de telefoon aansluit op een Powerbank of op de USB-poort van de auto.
De telefoon wordt dus in zijn geheel niet geladen. Kun je de kabel gebruiken die ook gebruikt wordt bij je vaste oplader?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Is de USB-poort in de auto specifiek bedoeld voor laden of voor het gebruiken van Media?

De Powerbank die je hier opnoemt kan in ieder geval voldoende stroom leveren om de telefoon van je vrouw op te kunnen laden, dus geen idee waarom het lijkt dat er niks gebeurd. Zou je eens met Google Play: Ampere kunnen meten wat de laadstroom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18

WCA

Werkt het niet? Of werkt het langzaam/slecht?

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psvjw
rens-br schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:37:
Is de USB-poort in de auto specifiek bedoeld voor laden of voor het gebruiken van Media?

De Powerbank die je hier opnoemt kan in ieder geval voldoende stroom leveren om de telefoon van je vrouw op te kunnen laden, dus geen idee waarom het lijkt dat er niks gebeurd. Zou je eens met Google Play: Ampere kunnen meten wat de laadstroom is?
Ik heb wat metingen gedaan. De meetwaarden zonder oplader veranderen niet als ik de telefoon aansluit op een Powerbank of op de USB-poort van de auto. Als ik hem aansluit op de normale lader, springt de app direct op de groene letters en veranderen de meetwaarden wel...
Z3 ontladen

Z3 opladen

Iemand nog een suggestie wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door psvjw op 30-03-2017 22:14 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18

WCA

Mijn sony was picky met laders. De data pinnetjes moesten per se aangesloten zijn

Share and Enjoy!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

psvjw schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:57:
Ik heb wat metingen gedaan. De meetwaarden zonder oplader veranderen niet als ik de telefoon aansluit op een Powerbank of op de USB-poort van de auto.
De telefoon wordt dus in zijn geheel niet geladen. Kun je de kabel gebruiken die ook gebruikt wordt bij je vaste oplader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psvjw
rens-br schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:04:
[...]

Dank je, dat was hem. Met drie andere kabels werkte het niet. Maar met de kabel van de originele oplader wel.

Soms kan een oplossing zo voor de hand liggen, dat je er overheen kijkt...
Pagina: 1