[WASMACHINE] Machine was niet optimaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 22:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
Was komt er altijd koud uit terwijl de was bij m'n ouders er altijd wat warm uit komt. De was bij m'n ouders ruikt altijd overduidelijk naar de wasmiddel en zou ik ook graag willen. Bij ons moet je een hele duik nemen in de was om een ietsie pietsie wasmiddel te ruiken. We hebben 1 kindje dus zo af en toe wat uitdagende vlekken, maar mijn gevoel zegt dat de wasmaschine van mijn ouder beter reinigt dan die van ons.

De maschine geeft geen muffe geur af. Ook niet of meestal niet in de kleren. We hebben met azijn of met een vaatwasblokje of met baking soda de maschine op 90 graden laten draaien, maar dat bood geen soelaas. Dus kleren kwamen er niet warmer uit, kleding ging niet beter ruiken en vlekken werden ook niet beter gereinigd.

Ik vermoed dat een verwarmingselement misschin defekt is. Misschien is er wel helemaal niets aan de hand met dat ding, maar ik stel de koop van een nieuwe liever even uit als 't simpel te fixen is.

Wasmachine: Bauknecht WAK Eco 4470

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Was hoort er altijd koud uit te komen, want spoelen wordt namelijk met koud water gedaan. Ook hoort de was niet naar wasmiddel te ruiken, als dat wel zo is, is het niet goed gespoeld.
Als je de was een geurtje wilt geven moet je wat wasverzachter gebruiken, dat wordt tijdens het spoelen gebruikt en blijft dan iets in de was hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 29-03-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wees blij dat je wasmachine het wasmiddel er goed uitspoelt, zeker voor je kindje.

Voel halverwege de wasbeurt even aan de trommel om te bepalen of 'ie nog wel verwarmt. Dat de was op het einde koud is, is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 22:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
Nog even wat extra informatie: Wij gebruiken ook wasverzachter en zoals Aikon adviseerde, zelfs op 90 graden voelt het glas slechts 'lauw' aan. Vandaar mijn vermoeden dat het verwarmingselement misschien gewoon defect is.

Waarschijnlijk een misvatting van mij dat de was er warm of in ieder geval lauw uit moet komen, maar hoe verklaar je dan dat de wasmachine van zowel mijn, als mijn schoonouders er warm/lauw uitkomt? Misschien moet ik die verwachting gewoon laten varen, want het is inderdaad logischer dat de was met koud water wordt gespoeld (zeker omdat dit een eco wasmachine is). Maar toch blijf ik mijn bedenkingen hebben bij deze wasmachine.

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:33

Onbekend

...

Probeer de kookwas eens en voel inderdaad aan het glas (tijdens het wassen) of het water warm is. Je kunt ook de temperatuur van de afvoerslang voelen.

Speel ook Balls Connect en Repeat