Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe voeding en moederbord erin, pc blijft dood

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 23:09
Niewe post want de originele post is niet relevant.(Hier staan wel de overige specs.)
Dus na spontane reboots ram getest en dit was slecht.
Maar op een andere pc 0 fouten.
Deze stick in de pc terug gezet en ik kon weer draaien,met reboots weer.
Na advies een nieuwe voeding erin, probleem niet weg. Pc start helemaal niet meer.
Een vrijwel identiek MB besteld en vandaag erin gezet.
CPU na reiniging met nieuwe koelpasta erin gezet.
Alle aansluitingen gemonteerd, na indrukken startknop draait de CPU fan enkele seconden,over en uit.

Alle drives, usb headers en front panel headers eruit, dus enkel de 24 pin MB atx en de 2x4 12v cpu atx en de CPU fan stekker erin.
Manueel gestart door sluiten van power pins, zelfde resultaat, fan loopt enkele sec.
Vrijwel alles wat ik vind over deze klacht wijst naar een stuk MB, maar die is dus niuw.
Blijft over de CPU?

Min vraag dus: is er nog iets wat ik kan proberen? (ik heb geen andere CPU om te testen)
Ik heb nu al onnodig een nieuw MB gekocht (gebruikt nu dus niet te retourneren),dus voordat ik een nieuwe CPU koop wil ik proberen of er nog dingen zijn die ik nog kan testen

[ Voor 3% gewijzigd door linp op 28-03-2017 23:35 ]

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hoewel op het andere systeem in mindere mate, krijg je evengoed errors met memtest.

Is het dan niet veel logischer (en goedkoper) om eerst een nieuw setje RAM te gaan testen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• linp
Switchie schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:41:
Hoewel op het andere systeem in mindere mate, krijg je evengoed errors met memtest.

Is het dan niet veel logischer (en goedkoper) om eerst een nieuw setje RAM te gaan testen?
1 stick gaf geen errors op het andere systeem, die heb ik er nu in.
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/wj20713xn/x2scrap8.png

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat doet je pc met ander Ram geheugen ipv wat je nu gebruikt, of 1 module ipv ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• linp
Hackus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 00:08:
Wat doet je pc met ander Ram geheugen ipv wat je nu gebruikt, of 1 module ipv ?
Ik ga morgen proberen idd om de ram uit de andere pc te testen in deze pc.
Ik weet niet wat je bedoelt met ' of 1 module ipv ?' , maar ik heb er nu 1 module in.

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

linp schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 00:49:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met ' of 1 module ipv ?' , maar ik heb er nu 1 module in.
Wat @Hackus probeerde te zeggen is 1 module i.p.v. meerdere.

En wat gaf een ander reepje als resultaat?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

linp schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 00:49:
[...]

als die ene je vaste is even een andere proberen. (1ipv, bedoel ik 1 ipv 2 of 4 etc)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• linp
Ok, ik heb ram sticks gewisseld.
PC1 is waar het hier om gaat, LPC is de andere 'controle'pc.
Crucial 8 gb is de module waar PC1 niet mee start. Deze module had eerder 2 complete passes in memtest gedraaid in LPC,0 errors.
Deze Crucial heb in LPC gezet, hier ben ik nu mee aan het schrijven!
De ram Kingston KVR16N11S8K2/8 die in LPC hoort, heb ik in PC1 gezet, die start nu op!
timings:Crucial ram nu in LPC: 9 9 10 24
Timings:Crucial ram in PC1 9 9 9 24

Ik weet niet of PC1 posts want alle front panel headers zijn eraf.
De module die, ook met een nieuw MB niet start, doet het gewoon in een andere pc,ik snap er echt niets meer van.........

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
linp schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:12:
Ok, ik heb ram sticks gewisseld.
PC1 is waar het hier om gaat, LPC is de andere 'controle'pc.
Crucial 8 gb is de module waar PC1 niet mee start. Deze module had eerder 2 complete passes in memtest gedraaid in LPC,0 errors.
Deze Crucial heb in LPC gezet, hier ben ik nu mee aan het schrijven!
De ram Kingston KVR16N11S8K2/8 die in LPC hoort, heb ik in PC1 gezet, die start nu op!
timings:Crucial ram nu in LPC: 9 9 10 24
Timings:Crucial ram in PC1 9 9 9 24

Ik weet niet of PC1 posts want alle front panel headers zijn eraf.
De module die, ook met een nieuw MB niet start, doet het gewoon in een andere pc,ik snap er echt niets meer van.........
Ik denk dat we het in een andere hoek moeten gaan zoeken, naar een onderdeel wat nog niet getest is en dat is wat zover ik kan opmaken de CPU. Heb je een andere 1150 cpu ter beschikking ? Los daar van, beschik je al over de nieuwste BIOS versie van je mobo?

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11 12:58
In de andere post staat een bios versie f3, ik zou de F10b er op zetten ivm betere memory capability. Heb je dat iig uitgesloten!

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• linp
Ik denk dat we het in een andere hoek moeten gaan zoeken, naar een onderdeel wat nog niet getest is en dat is wat zover ik kan opmaken de CPU. Heb je een andere 1150 cpu ter beschikking ? Los daar van, beschik je al over de nieuwste BIOS versie van je mobo?
Nee helaas heb ik geen andere cpu
Ik weet niet welke bios erop dit bord zit, dan zou ik alles weer moeten aansluiten en kijken of hij post met deze module,
Maar het niet werkende bord had bios versie F3, er is ook een beta F9 'Fix memory compatibility'( wat dit inhoud kon ik niet achterkomen)
het leek mij geen zin hebben de combo mb/cpu/ram/bios versie is nooit gewijzigd sinds de bouw, alleen ooit een grotere SSD erin gezet,verder niets veranderd

• linp
Mr-E schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:04:
In de andere post staat een bios versie f3, ik zou de F10b er op zetten ivm betere memory capability. Heb je dat iig uitgesloten!
Zie post hierboven, maar idd, zou het kunnen proberen, ik zou niet weten wat ik anders nog kan doen,
Behalve een nieuwe cpu.......
Mijn bord is rev. 1.1 laatste beta is F9 .

• linp
EDIT:
Terwijl ik op enter druk om dit te posten zie ik dat de pc uit is, en start niet meer op.
Terug bij af

Een update:
De suggestie van Mr-E opgevolgd; Bedankt trouwens, ik heb geflashed naar Beta 9 ( stond 8 op)
Toen de Crucial stick erin, dezelfde dus die onder bios F8 alleen maar enkele seconden de cpu fan liet draaien, en de pc startte meteen op!
Ik heb verder nog geen drives aangesloten dus ik zit nu naar het bios scherm te kijken, hij loopt inmiddels al 20 minuten.

Ik ga later de drives aansluiten en dan mischien Memtest of een stresstest doen?
Ik ben erg benieuwd wat de reden achter dit fenomeenzou kunnen zijn.
1 van de modules gaf, ook op de andere pc 12 fouten in memtest.
Zou het falen van deze module verantwoordelijk zijn voor een bios corruptie?
Alles had nl al 3 jaar gedraaid zonder een enkel probleem

[ Voor 7% gewijzigd door linp op 29-03-2017 19:35 ]

• linp
De pc start nu ook niet meer met de goede ram erin (beide slots) uit de andere pc.
Nieuwe psu, nieuw mb, goede ram, niets aangesloten behalve toetsenbord, stekkers aangedrukt
Ik neem aan dat er geen andere mogelijkheid overblijft dan de cpu?
Mocht iemand nog een idee hebben hoor ik het graag.

• linp
Net een nieuwe cpu erin gezet, geen drives aangesloten, exact hetzelfde probleem; start even op, dan dood.
Ik begin een beetje moedeloos te worden, iemand nog suggesties?

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
Even terug naar je 1e post: Je had dus een pc die automatisch rebootte. Daarvan heb je toen de voeding vervangen en daarna startte de pc helemaal niet of nauwelijks meer? Lijkt me dat dan de nieuwe voeding ook niet helemaal fris is.
Dan zou ik eerst eens terug gaan naar de beginsituatie: de oude voeding, oude moederbord, oude cpu en oude geheugen. Heb je dan ook weer het originele gedrag? Dus wel starten maar reboots?

• linp
dennisfr schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:33:
Even terug naar je 1e post: Je had dus een pc die automatisch rebootte. Daarvan heb je toen de voeding vervangen en daarna startte de pc helemaal niet of nauwelijks meer? Lijkt me dat dan de nieuwe voeding ook niet helemaal fris is.
Dan zou ik eerst eens terug gaan naar de beginsituatie: de oude voeding, oude moederbord, oude cpu en oude geheugen. Heb je dan ook weer het originele gedrag? Dus wel starten maar reboots?
Gedurende deze week waren er kleine veranderingen,op een moment draaide ik voor 20 min.daarna ging het slechter, in wezen veranderde er niet veel ondanks de nieuwe onderdelen.
morgen ga ik het mb 'breadborden' om uit te sluiten dat er ergens sluiting is.
De oude voeding is al weggegooid, was wel al12 jaar oud.
Bedankt voor het meedenken.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

linp schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:32:
Ik heb verder nog geen drives aangesloten dus ik zit nu naar het bios scherm te kijken, hij loopt inmiddels al 20 minuten.
Waarom geen drive?
Uiteindelijk wil je toch booten in Windows?
Zou het falen van deze module verantwoordelijk zijn voor een bios corruptie?
Nope, staat hier los van
Alles had nl al 3 jaar gedraaid zonder een enkel probleem
Zegt natuurlijk niets.
De suggestie van Mr-E opgevolgd; Bedankt trouwens, ik heb geflashed naar Beta 9 ( stond 8 op)
Toen de Crucial stick erin,
Welke stick? Of bedoel je ram latje?
Er zat logischerwijs toch al een ram latje in om überhaupt on de bios te kunnen komen?
Net een nieuwe cpu erin gezet, geen drives aangesloten, exact hetzelfde probleem; start even op, dan dood.
Ik begin een beetje moedeloos te worden, iemand nog suggesties?
Waarom geen drives?
En tot welk punt kom je precies? "opstarten" is nogal een breed begrip

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• linp
Switchie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 00:35:
[...]

1. Waarom geen drive?
Uiteindelijk wil je toch booten in Windows?

[...]

Nope, staat hier los van

[...]

Zegt natuurlijk niets.

[...]

2. Welke stick? Of bedoel je ram latje?
Er zat logischerwijs toch al een ram latje in om überhaupt on de bios te kunnen komen?

[...]

3, Waarom geen drives?
En tot welk punt kom je precies? "opstarten" is nogal een breed begrip
Dit quote systeem kan ik niet mee werken, dus even zo
:1. Omdat ik wil uitsluiten dat een drive of sata aansluiting de oorzaak is.

2. Ram idd, om in de bios te komen had ik de goede ram uit de andere pc eringezet, en nu wilde ik de crucial gaan testen.

3. zoals ik hierboven zei "Net een nieuwe cpu erin gezet, geen drives aangesloten, exact hetzelfde probleem; start even op, dan dood.'
De cpu fan loopt enkele seconden dus....

Net het MB op een kartonnen doos gelegd, geen verschil.
Pagina: 1