Toon posts:

Eerste PC bouwen advies gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is advies bij mijn project, tevens is dit de aller eerste keer een pc bouwen en ik heb een lijstje met componenten gevonden.
Ik ben zelf echter geen held op dit gebied en weet niet als dit up to date is en als alle componenten passen op elkaar, tips zijn hartstikke welkom.

De componenten:
COOLERMASTER Hyper 412S
intel-core-i5-4670k
MB ASUS H81-GAMER
HP 4 GB PC3-12800 (DDR3-1600 MHz) DIMM-geheugen geheugenmodule (2x)
MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G
Samsung 850 EVO - Interne SSD - 250 GB
Seagate BarraCuda, 1 TB Harde schijf
Samsung interne DVD brander, DVD 24x / CD 48x schrijven, kleur zwart
Cooler Master Force 500, Behuizing
Sharkoon WPM700 Bronze, 700 Watt voeding
Windows 10 Home edition

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nog even los van dat je in het verkeerde forumdeel aan het plaatsen bent. Waarop heb je deze lijst samengesteld?
Lijkt namelijk meer op een copy+paste van een reeds kant en klaar aangeboden systeempje

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:24:
Nog even los van dat je in het verkeerde forumdeel aan het plaatsen bent. Waarop heb je deze lijst samengesteld?
Lijkt namelijk meer op een copy+paste van een reeds kant en klaar aangeboden systeempje
ik heb inderdaad een deel van internet maar met eigen aanpassingen en ik ben er gewoon niet goed in en wil graag wat zekerheid over dit,daarom hulp zou welkom zijn...

verder in welk forumdeel moet ik deze vraag dan stellen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 23:32 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:26:
[...]

ik heb inderdaad een deel van internet maar met eigen aanpassingen en ik ben er gewoon niet goed in en wil graag wat zekerheid over dit,daarom hulp zou welkom zijn...

verder in welk forumdeel moet ik deze vraag dan stellen?
Wat is precies je motivatie om zelf te gaan bouwen?

Als het is omdat je het interessant en leuk vind en graag wilt leren, doe je er slim aan om je wensen/gebruik duidelijk te schetsen en je eigen keuzes te onderbouwen zodat wij inhoudelijk kunnen reageren c.q. feedback geven.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Je zult toch echt specifieker moeten zijn:
  • Wat wil je gaan doen met je nieuwe systeem? Wat moet je nieuwe systeem kunnen?
  • Wat zijn je prioriteiten en persoonlijke voorkeuren - of ben je geheel agnostisch en wil je een goed all-round systeem zonder dat je voorkeuren hebt voor merken of wat dan ook.
  • Wat is je budget, hoeveel kun en wil je besteden, hoe belangrijk is een lage(re) prijs voor je?
  • Is zelfbouwen wel voor jou? De eerste keer is een ervaring en dat kan leervol zijn; maar heb je de tijd en geduld om het te leren? Heel ingewikkeld is het niet, maar als je 'domme' dingen doet kun je kwetsbare onderdelen als RAM en CPU makkelijk slopen door de elektronische componenten aan te raken met je vingers, door statische elektriciteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem gaan bouwen voor games zoals H1Z1 en GTA V online,
Verder is m'n budget 1000 euro en daar vond ik dit lijstje met componenten dus bij.
mijn vraag is dus als dit lijstje bij elkaar kan en als dat redelijk deze games kan draaien ik weet hier zelf echt 0% vanaf.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:43:
Verder is m'n budget 1000 euro en daar vond ik dit lijstje met componenten dus bij.
mijn vraag is dus als dit lijstje bij elkaar kan en als dat redelijk deze games kan draaien ik weet hier zelf echt 0% vanaf.
Als je er 0% vanaf weet heb je 2 keuzes:
1. Je neemt de tijd en moeite om de benodigde kennis op te doen
2. Je gaat naar een computerzaak en betaalt een vakman om het voor je te doen.

Hier lukraak een lijstje neerzetten in de hoop dat wij je huiswerk gaan doen is in ieder geval niet de bedoeling

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:43:
Beste @Verwijderd ,

Als je oprecht geïnteresseerd bent in het zelf bouwen van een pc (ik hoop dat dat zo is) zal ik je wel even op weg helpen. Allereerst kan je met vragen terecht bij het forum desktop aankoop advies (Desktop Aankoopadvies) als je hier een vraag wilt stellen kan je een nieuw topic starten. Op tweakers word echter wel verwacht dat als jij wilt dat we tijd stoppen in het helpen van jou, jij er eerst tijd in stopt.

Vandaar dat er verwacht word dat je in je vraag aan ons deze vragen beantwoord:

Let op:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

En zelf alvast een lijstje met componenten die je zelf bij elkaar hebt gezocht uit je wenslijsten in je vraag kopiërt, dit staat allemaal uitgelegd in het DAA beleid (DAA beleid) Het is slim deze eerst goed door te lezen ;)

Als je zelf geen systeem kan bedenken is het slim om in het desktop aankoop advies forum gewoon in de Search bar boven aan "€1000" in te typen dan krijg je alle topics van mensen die dit al voor jou hebben gevraagd met builds zoals deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 204,-€ 204,-
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 258,95€ 258,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,45€ 51,45
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 67,95€ 67,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 119,-€ 119,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 876,30

Als laatste wil ik nog zeggen dat de mensen op Tweakers je graag willen helpen mits je een goed topic maakt. Ik vind de irritatie van @Switchie begrijpelijk aangezien iedereen hier er veel tijd in stopt de tientallen vragen elke dag zo goed mogelijk te beantwoorden en dan ook verwacht dat de vragers er ook tijd in stoppen.

Ik hoop dat ik je goed op weg heb geholpen en ben benieuwd of ik straks in het forum jouw mooie en goed onderbouwde vraag ga zien ;)
Pagina: 1