Beste Tweakers,
Over ongeveer 2 maanden krijg ik de sleutel van mijn eerste huis. Omdat ik in het ouderlijk huis nog micky mouse apparatuur in de slaapkamer heb staan, zal alles vervangen worden.
Huidige installatie:
Pioneer versterker met 1 optische aansluiting.
5 losse Kenwood melkpakjes met een kleine Magnat subwoofer.
1 van de eerste Samsung Full HD TV.
WD TV mediaplayer.
PS3
Na lang zeuren bij mijn vriendin, toch toestemming gehad voor vloerstaanders en een 55-65 inch tv plus de extra’s.
De bedoeling is om te gamen (PS4 Pro). Dat was de makkelijkste.
Films en series, nieuwe mediaplayer met Kodi en vanaf HD of Ethernet af te spelen, ook 4K materiaal.
Muziek via spotify, ethernet, HD.
TV, Ziggo of KPN
Er moet uiteraard ook een Wifi Router komen.
Beeld
LG OLED55B6V
pricewatch: LG OLED55B6V Zwart
Prachtig beeld, alleen misschien een maatje te klein.
Afstand tot de TV 3,5m a 3,8m.
Kwa gamen schijnt het toch een stuk minder te zijn dan de Samsung 7000 en 8000 modellen.
De prijzen van de 6 blijven zakken zoals in het prijs topic te lezen valt.
Misschien dan toch de 65 inch versie, als de prijs volgende week dichter bij de €2000 komt.
pricewatch: LG OLED65B6V Zwart
pricewatch: Samsung UE65KS8000 Zwart
Samsung UE65KS8000 Zwart
Geen OLED !
pricewatch: Sony Bravia KDL-65W855C Zwart
Sony Bravia KDL-65W855C
Full HD ( Volgens de grafieken, zal ik het verschil tussen Full HD en 4K niet meer zien met dit formaat + afstand).
- Geen OLED
Geluid
Nu komt het echte probleem.
Sinds 3 weken druk aan het zoeken naar meubels.
De bank is besteld, tv meubel was nog een twijfel.
pricewatch: Denon AVR-X3300W
De bedoeling was een Denon AVR-X3300W te kopen, met de volgende speakers.
Teufel Ultima 40 Surround
pricewatch: Teufel Ultima 40 surround (Zwart)
Heb de combinatie beluisterd, was erg onder de indruk.
Gekozen voor de X3300W ipv de 1300 en 2300, zodat de versterker niet vervangen hoeft te worden, wanneer over een aantal jaar de speakers vervangen worden voor een klasse hoger.
Maar toen, terug naar de meubel zaak om de tv meubel te kopen. Toch nog ff checken, past de versterker er eigenlijk wel in?
https://www.goossenswonen...cheville-grijs-eiken/295/
40 CM diep
Dennon X3300W 389mm diep, gaat dus niet passen.
Dennon X2300W 339mm diep. Kastje 400mm – deurtje 15 ? – achterwandje 10? – 339 – 20 voor de draaiknop = 16mm over voor de kabels. Dit wordt het dus ook niet.
Kreeg de mogelijkheid om het kastje dieper te laten maken tegen een meerprijs. Zou dan 45 of 50 cm kunnen. Ben alleen bang dat de meubel dan te groot wordt.

Toen kwam het idee (zie foto). Naast de wand waar de tv opgehangen zal worden, is een opbergkast (onder de trap). Om daar de versterker te plaatsen met de rest van de apparaten, of alleen de versterker in de kast te plaatsen, maar dan zal er vanaf elk apparaat in de tv meubel een HDMI naar de versterker moeten in de opbergkast (ook niet ideaal). Kabels zullen van de woonkamer naar de garage en weer door naar de opberg kast.
Er zal een nieuwe PVC of Keramisch Parket vloer gelegd worden. Beide opties zullen de speaker kabels achter de plinten geplaatst worden.
Wat ook te zien is op de foto, dat de speaker tegen de bank aan kijkt. De bank is 92cm hoog, waar de kussen uitsteken uiteraard. Bij de armleuning zal het ongeveer 60 a 70 zijn. De vloerstaanders zijn 106cm hoog.
Hoeveel last zal ik hier van hebben ? Toch de vloerstaanders vermijden en voor boekenplank speakers gaan ?
Mediaplayer
Zoals eerder vermeld, een nieuwe mediaplayer met Kodi en vanaf HD of Ethernet af te spelen, ook 4K materiaal.
pricewatch: HiMedia Q10 Pro 16GB
pricewatch: Nvidia Shield TV Pro (500 GB, 2017) Zwart
De shield is een stuk duurder, is dit het wel waard? Wanneer ik van het gamen geen gebruik zal maken.
Internet
De standaard router van KPN & Ziggo is waardeloos. Hier zal dus een nieuwe router voor komen.
Gebruik voor de telefoons, tablets & laptops.
pricewatch: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router
Is het ook nog aan te raden om een netwerk switch aan te schaffen, voor het ethernet voor de TV, versterker, mediaplayer en de PS4 ?
Denk ik niet veel te moeilijk en kan het Tv meubel, opslagkast, vloerstaande luidspreker probleem makkelijker opgelost worden ?
Over ongeveer 2 maanden krijg ik de sleutel van mijn eerste huis. Omdat ik in het ouderlijk huis nog micky mouse apparatuur in de slaapkamer heb staan, zal alles vervangen worden.
Huidige installatie:
Pioneer versterker met 1 optische aansluiting.
5 losse Kenwood melkpakjes met een kleine Magnat subwoofer.
1 van de eerste Samsung Full HD TV.
WD TV mediaplayer.
PS3
Na lang zeuren bij mijn vriendin, toch toestemming gehad voor vloerstaanders en een 55-65 inch tv plus de extra’s.
De bedoeling is om te gamen (PS4 Pro). Dat was de makkelijkste.
Films en series, nieuwe mediaplayer met Kodi en vanaf HD of Ethernet af te spelen, ook 4K materiaal.
Muziek via spotify, ethernet, HD.
TV, Ziggo of KPN
Er moet uiteraard ook een Wifi Router komen.
Beeld
LG OLED55B6V
pricewatch: LG OLED55B6V Zwart
Prachtig beeld, alleen misschien een maatje te klein.
Afstand tot de TV 3,5m a 3,8m.
Kwa gamen schijnt het toch een stuk minder te zijn dan de Samsung 7000 en 8000 modellen.
De prijzen van de 6 blijven zakken zoals in het prijs topic te lezen valt.
Misschien dan toch de 65 inch versie, als de prijs volgende week dichter bij de €2000 komt.
pricewatch: LG OLED65B6V Zwart
pricewatch: Samsung UE65KS8000 Zwart
Samsung UE65KS8000 Zwart
Geen OLED !
pricewatch: Sony Bravia KDL-65W855C Zwart
Sony Bravia KDL-65W855C
Full HD ( Volgens de grafieken, zal ik het verschil tussen Full HD en 4K niet meer zien met dit formaat + afstand).
- Geen OLED
Geluid
Nu komt het echte probleem.
Sinds 3 weken druk aan het zoeken naar meubels.
De bank is besteld, tv meubel was nog een twijfel.
pricewatch: Denon AVR-X3300W
De bedoeling was een Denon AVR-X3300W te kopen, met de volgende speakers.
Teufel Ultima 40 Surround
pricewatch: Teufel Ultima 40 surround (Zwart)
Heb de combinatie beluisterd, was erg onder de indruk.
Gekozen voor de X3300W ipv de 1300 en 2300, zodat de versterker niet vervangen hoeft te worden, wanneer over een aantal jaar de speakers vervangen worden voor een klasse hoger.
Maar toen, terug naar de meubel zaak om de tv meubel te kopen. Toch nog ff checken, past de versterker er eigenlijk wel in?
https://www.goossenswonen...cheville-grijs-eiken/295/
40 CM diep
Dennon X3300W 389mm diep, gaat dus niet passen.
Dennon X2300W 339mm diep. Kastje 400mm – deurtje 15 ? – achterwandje 10? – 339 – 20 voor de draaiknop = 16mm over voor de kabels. Dit wordt het dus ook niet.
Kreeg de mogelijkheid om het kastje dieper te laten maken tegen een meerprijs. Zou dan 45 of 50 cm kunnen. Ben alleen bang dat de meubel dan te groot wordt.

Toen kwam het idee (zie foto). Naast de wand waar de tv opgehangen zal worden, is een opbergkast (onder de trap). Om daar de versterker te plaatsen met de rest van de apparaten, of alleen de versterker in de kast te plaatsen, maar dan zal er vanaf elk apparaat in de tv meubel een HDMI naar de versterker moeten in de opbergkast (ook niet ideaal). Kabels zullen van de woonkamer naar de garage en weer door naar de opberg kast.
Er zal een nieuwe PVC of Keramisch Parket vloer gelegd worden. Beide opties zullen de speaker kabels achter de plinten geplaatst worden.
Wat ook te zien is op de foto, dat de speaker tegen de bank aan kijkt. De bank is 92cm hoog, waar de kussen uitsteken uiteraard. Bij de armleuning zal het ongeveer 60 a 70 zijn. De vloerstaanders zijn 106cm hoog.
Hoeveel last zal ik hier van hebben ? Toch de vloerstaanders vermijden en voor boekenplank speakers gaan ?
Mediaplayer
Zoals eerder vermeld, een nieuwe mediaplayer met Kodi en vanaf HD of Ethernet af te spelen, ook 4K materiaal.
pricewatch: HiMedia Q10 Pro 16GB
pricewatch: Nvidia Shield TV Pro (500 GB, 2017) Zwart
De shield is een stuk duurder, is dit het wel waard? Wanneer ik van het gamen geen gebruik zal maken.
Internet
De standaard router van KPN & Ziggo is waardeloos. Hier zal dus een nieuwe router voor komen.
Gebruik voor de telefoons, tablets & laptops.
pricewatch: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router
Is het ook nog aan te raden om een netwerk switch aan te schaffen, voor het ethernet voor de TV, versterker, mediaplayer en de PS4 ?
Denk ik niet veel te moeilijk en kan het Tv meubel, opslagkast, vloerstaande luidspreker probleem makkelijker opgelost worden ?