Toon posts:

beste low budget am3+ moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
am3+ moederbord atx/ uatx.

Wat is je budget?
+- 80 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
mag alles zijn, zolang het maar a-merk is.
(gigabyte, asrock, asus, msi etc.)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
case: coolermaster haf 922

cpu : fx 4300 (in de toekomst een fx 8350.)

gpu : 8600gt 1gb ( in de toekomst gtx 1050ti of beter.)

ram : 8 gb, dacht aan hyper fury x of corsair oid, wordt gekozen nadat ik zeker weet wat voor mobo ik wil ivm. mhz.

voeding: sharkoon 600 watt 80 plus bronze.

ssd+hdd: a data 64gb ssd + wd 500gb hdd

dus nou is mijn vraag, wat voor am3+ moederbord raden jullie mij aan, wordt eerst gebruikt voor de 'standaard' taken zoals youtube en dowloaden.

als ik de fx8350 en de gtx1050ti plaats zal ik hem pas voor gamen gebruiken.

alvast bedankt!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
Als je een 8350 wil is een budget bordje geen goed idee denk ik.

Verwijderd

Zonde om hier nog geld aan uit te geven. Het gaat nooit opleveren wat je ervan verwacht. De hardware is immers meer dan 5 jaar oud. Ga sparen voor een Ryzen of Kabylake systeem.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-02 21:04
Inderdaad, niet doen.
Als je op een budget ben zou ik een tweedehands socket 1155 bordje halen voor rond de 50 euro met een i5 2400 of i5 2500 voor rond de 50 euro, verkoop je 4300, krijg je ook ng wel 30-40 euro voor.
I5 2500 is sneller in games dan die 8150.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-02 22:12
Edit: My bad

[ Voor 90% gewijzigd door Ardjee op 29-03-2017 14:48 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:13
Is eigenlijk maar 1 mogelijkheid met voldoende stroomvoorziening.
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
tweedehands: asus sabertooth 990fx

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

ryzen is zeker interessant maar buiten mijn budget wat ik er voor over heb.
Voor de nieuw games heb ik mijn pro wel. Gaat meer voor de nostalgie games en games die niet voor ps4 te krijgen zijn. Snap dat ik de nieuwe games niet op de hoogste settings kan spelen maar dat maakt niet heel veel uit. Was achteraf gezien ook wel handig om gelijk te vermelden.

ik heb de ga 970 ud3p besteld, bedankt voor de tip, lijkt me een goed bordje!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:18:
Bedankt voor de reacties!

ryzen is zeker interessant maar buiten mijn budget wat ik er voor over heb.
Voor de nieuw games heb ik mijn pro wel. Gaat meer voor de nostalgie games en games die niet voor ps4 te krijgen zijn. Snap dat ik de nieuwe games niet op de hoogste settings kan spelen maar dat maakt niet heel veel uit. Was achteraf gezien ook wel handig om gelijk te vermelden.

ik heb de ga 970 ud3p besteld, bedankt voor de tip, lijkt me een goed bordje!
Dan is het helemaal zonde. Je hebt nu een systeem dan primair hitte en stroom slurpt maar voor hetzelfde geld had je een zuinige Kaby Lake pentium gehad met een betere toekomst. Zodra je toch besluit meer op PC te gaan spelen, dan moet dit weer het raam uit. Maar goed, waarom zou je luisteren naar suggesties en maar gewoon op één typenummer afrennen omdat je de rest niet wil horen :+

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:00
Ryzen is buiten je budget? Een Ryzen 5 1400 zal 169 dollar kosten en komt uit op 11 april (nieuws: AMD introduceert Ryzen 5-processors. Dat zal dan iets minder dan 200 euro zijn bij introductie. Een AM4 moederbord heb je op dit moment vanaf 85 euro categorie: Moederborden.

Dat kost dan toch maar iets meer dan een AM3+ moederbord en FX-8350. Tegenover een FX-4300 staat er nog geen Ryzen processor, maar ik zou je hoe dan ook afraden om die tussenstap te maken, je bent niets met die processor wanneer je naar de FX-8350 upgradet, kan me niet voorstellen dat je niet gewoon een maandje kunt wachten om die €70 extra te kunnen besteden.

Als dat dan echt buiten je budget is, of je kunt geen twee weken wachten, een pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed is voor de meeste games prima en socket 1151 moederborden heb je ook voor €60-80.
Pagina: 1