Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zijn er mensen met slechte ervaring mbt Crashplan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben begonnen om Crashplan te gebruiken. Het is een heel handig software programma waarmee ik in een overzicht kan zien welke bestanden ik heb gebackupt en eventueel de versies eronder selecteren. Voorheen gebruikte ik het betaalde programma Acronis True Image 2017, maar daarbij moet je steeds ieder incrementeel backup selecteren om te zoeken naar het net gewijzigde bestand die je nodig hebt. Terwijl je bij Crashplan alle versies onder het bestand ziet.

Het voordeel van True Image 2017 is dat het programma automatisch na iedere back-up het back-up valideert. Maar bij Crashplan heb ik geen optie kunnen zien waarbij de bestanden gevalideerd worden. Er is wel zoiets als "Archive Maintenance" wat om de 7 en 28 dagen gedaan wordt. Maar dat gaat geheel automatisch blijkt.

Nu is mijn vraag: Zijn er hier gebruikers van Crashplan die onlangs gestopt zijn met het gebruik en waarom ?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

't is niet veel (ikzelf gebruik het niet), maar ik kom wel dit topic tegen:
Crashplan ervaringen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 16:31

Neophyte808

Gadget inspector

De enige slechte ervaring die ik heb met Crashplan heeft te maken met die archive files. Ik wilde een oude PC van een nieuw OS voorzien maar het nodige aan bestanden overzetten naar een nieuwe PC. Ik besloot dit te doen door op beide systemen crashplan te installeren en de bestanden over te zetten van de oude naar de nieuwe PC bij wijze van "back-up". De back-up werd op de nieuwe computer opgeslagen in die archive files, maar die kon ik niet met crashplan openen/omzetten. Het enige wat ik kon doen was die back-up terugzetten naar de PC waar hij vandaan kwam. Tot op heden nog niet gevonden hoe ik die back-up om kan zetten op de PC waarop hij staat opgeslagen.

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:41
Neophyte808 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:19:
De enige slechte ervaring die ik heb met Crashplan heeft te maken met die archive files. Ik wilde een oude PC van een nieuw OS voorzien maar het nodige aan bestanden overzetten naar een nieuwe PC. Ik besloot dit te doen door op beide systemen crashplan te installeren en de bestanden over te zetten van de oude naar de nieuwe PC bij wijze van "back-up". De back-up werd op de nieuwe computer opgeslagen in die archive files, maar die kon ik niet met crashplan openen/omzetten. Het enige wat ik kon doen was die back-up terugzetten naar de PC waar hij vandaan kwam. Tot op heden nog niet gevonden hoe ik die back-up om kan zetten op de PC waarop hij staat opgeslagen.
Zou het kunnen dat je crashplan op je nieuwe pc had geinstalleerd onder een ander gebruikersaccount? Het schijnt zo te zijn dat het restoren alleen werkt als crashplan onder hetzelfde gebruikersnaam is geinstalleerd :)