iTunes account verbruikt 1 GB mobiele data in een maand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 09:34
De iPhone SE van mijn moeder verbruikt sinds deze maand opeens erg veel mobiele data door de iTunes account service. Deze maand al ruim 1GB.

Ik heb gekeken of hier instelling voor zijn om mobiele data voor deze service uit te zetten, maar ik kan de optie niet vinden.

Ik heb de forums ook afgezocht en aardig wat topics gevonden met het zelfde probleem, maar nergens staat een oplossing die werkt, behalve alle mobiele data uit te zetten.

We hebben mobiele data voor de zekerheid van bijna alles uitgezet, behalve whatsapp en de mail. Het hoge verbruik lijkt ook sporadisch 1 dag 500mb een paar dagen later 150mb en 2 weken later weer een dag waarop 150mb verbruikt wordt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Staat er toevallig "Gebruik mobiele data" o.i.d. ingeschakeld bij de iTunes & App Store instellingen?
Dat in combinatie met automatische updates voor apps kan soms veel data genereren. Met de grootte van apps tegenwoordig is een paar honderd MB per keer niet zo heel raar.

Kijk dat even na. :) En check ff of de datums van dat hoge dataverbruik toevallig overeenkomt met de dagen waarop app-updates zijn geinstalleerd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
WhatsappHack schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:53:
Staat er toevallig "Gebruik mobiele data" o.i.d. ingeschakeld bij de iTunes & App Store instellingen?
Dat in combinatie met automatische updates voor apps kan soms veel data genereren. Met de grootte van apps tegenwoordig is een paar honderd MB per keer niet zo heel raar.

Kijk dat even na. :) En check ff of de datums van dat hoge dataverbruik toevallig overeenkomt met de dagen waarop app-updates zijn geinstalleerd.
Gebruik mobiele data staat uit, maar zou het misschien kunnen dat hij blijft downloaden als de wifi weg valt?

Het rare is dat het pas sinds deze maand gebeurt en ze heeft de telefoon al een jaar. Ze heeft de afgelopen maand ook niks geïnstalleerd wat het kan verklaren.

Ik heb voor de zekerheid automatische App updates helemaal uitgezet, kijken of dit invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Misschien een update van 'n app, waarbij bepaalde functies veranderd, c.q. toegevoegd zijn? Zodat de betreffende app meer data verbruikt bij nieuwe updates?

[ Voor 26% gewijzigd door Marly op 28-03-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Marly schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:30:
Misschien een update van 'n app, waarbij bepaalde functies veranderd, c.q. toegevoegd zijn? Zodat de betreffende app meer data verbruikt bij nieuwe updates?
Ja dat dacht mijn moeder ook, maar dan verwacht je het verbruik bij de applicatie terug te zien en niet onder Apple systeem verbruik.
Daarnaast zijn alle apps uitgezet op of 3 na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Staat WiFi-Assistentie overigens uitgeschakeld...?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
WhatsappHack schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:55:
Staat WiFi-Assistentie overigens uitgeschakeld...?
WiFi assistentie stond inderdaad nog aan.
Er staat wel bij: 53.6kb ik weet niet of dat het verbruik van de maand zoals bij de andere data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verbruik reset toch nooit uit zichzelf op iOS?
Dus als dat het totaal is, dan zal dat het probleem niet zijn... Maar toch zou ik het uitzetten. :P
Dat veroorzaakt vaak problemen en leipe verbruikscijfertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:59
REDSD schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:58:
[...]

WiFi assistentie stond inderdaad nog aan.
Er staat wel bij: 53.6kb ik weet niet of dat het verbruik van de maand zoals bij de andere data.
Ik zou eens beginnen met die optie uit te zetten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
livranca schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Ik zou eens beginnen met die optie uit te zetten....
Ik heb hem inderdaad uitgezet, we zullen zien of het helpt :)
Pagina: 1