Toon posts:

a7m266 blijft biepen ? mist DDR geheugen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik een asus a7m266 mobo met daarop een AMD1.4mhz en 2x256mhz DDR geheugen.

nu heb ik het hele spul in elkaar gezet en zodra ik de pc aanzet begint 'ie alleen maar piepjes te geven. Volgens de manual is het dat 'ie geheugen mist. Maar er zitten twee banken in ! Ik heb al geprobeert het geheugen er stuk voor stuk in te stoppen, maar met het zelfde resultaat.

Wie kan mij helpen ?

Verwijderd

Haal de VI01 jumper eventjes van 't board af en kijk dan of 'ie 't wel doet... Met die jumper er af krijgt 't geheugen 2.5 volt zoals 't standaard hoort... Met die jumper erop kan je 'm instellen op 2.6, 2.7 en 2.9

Welk merk gehuegen heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, maar geen succes. Hij beept nog steeds. Het merk van het geheugen is Hyundai.

Ik weet (tenminste dat denk ik) dat ik een bios-update moet doen, maar voorlopig kom ik daar nog niet.

Ik moet het systeem zo zien te krijgen (denk ik ook) dat ie denkt dat er een 1,2mhz in zit.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
is de cpu misschien oververhit? want dan wil ie best wel es een geheugen piep geven (ervaring met MSI k7t turbo...)

het is maar een idee, maar wie weet, bij dat msi bordje had ik ook niet aan de cpu tem,p. gedacht....(met koelpasta was het opgelost)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
Nope, Hartstikke nieuwe processor uit doosje. Pc is vandaag pas in elkaar gezet en heeft nooit nog kunnen booten.

Ik heb nog naar de processor gekeken, maar ik kan geen beschadigingen ontdekken.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
heel hard dat geheugen aandrukken.

En blijven proberen.

Ik had het ook toen ik ff bij iemand z'n Crucial reepjes ging bekijken.
En maar kloten en kloten, geheugen opnieuw erin en hard aangedrukt.
Hielp allemaal niks.

Toen als wanhoopspoging nog ff een keer echt hard dat geheugen erindrukken en toen warempel, hij deed het.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zit je videokaart er wel goed in?
Trek het geheugen ergewoon uit en check of ie dan hetzelfde piept. Als dat het geval is geheugen aandrukken zoals TP70 AKA Georgio al zei. Succes

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Een maat van mij had hetzelfde probleem.
Hij had net zijn 3e a7m266 en nog steeds hetzelfde probleem (tuut tuut; geen geheugen).
Een vriend met hetzelfde bord heeft de dimm uitgetest. Dus daar lag het niet aan, cpu ook oke, net als voeding.

Uiteindelijk heb ik zijn mobo uit de kast gehaald en naakt aangesloten.

Wat bleek:
Mijn vriend had teveel schroefvoetjes in de kast gedraait die sluiting maakte onder op de printbanen van het moederbord. De voetjes verwijderd, seti client geinstalleerd en blazen maar.

probleem opgelost. 8-)

(behalve dat hij zijn nieuwe t-bird met super (klote) orb gemold heeft. en dat de vobis een keer voor 70,- geconstateerd heeft dat het mobo defect zou zijn :r )

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

je kan ook een kijken naar die jumper voor de instelling ddr of dimm als die verkeert staat dan piept ie ook
:'(
Pagina: 1