Toon posts:

Macbook Pro Media 2012, HDMI kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik wil mijn macbook op de tv aansluiten, en ik ben er inmiddels achter dat ik een Mini Displayport naar HDMI nodig heb, maar daar houdt het dan ook op. Ik heb een adapter https://www.allekabels.nl...rt-naar-hdmi-adapter.html gevonden, maar je hebt dus ook directe kabels? https://www.allekabels.nl...ayport_kabel/2-meter.html
Ik snap dus niet helemaal wat het verschil is, maar kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om m'n laptop op de tv aan te sluiten?

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-03-2017 14:51)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien ben ik nou gek hoor, maar die Macbook heeft aan de rechterkant toch gewoon een HDMI poort? :+
-edit- Ah, blijkbaar niet op alle 2012 modellen.

Nou het verschil is relatief simpel. Met dat adaptertje zet je de mDP poort om naar een HDMI poort, op die poort kan je dan weer gewoon een HDMI kabel prakken tussen de adapter en je TV. Je hebt dan dus die adapter en een HDMI kabel nodig.

Of dat makkelijker is dan een directe kabel, dat ligt er maar net aan... Als je liever die HDMI kabel los wilt bewaren voor ander/toekomstig gebruik elders, dan koop je lekker die adapter.
Wil je echt enkel die macbook met je TV verbinden? Dan is zo'n directe kabel, naar mijn mening, makkelijker.

[ Voor 74% gewijzigd door WhatsappHack op 28-03-2017 20:43 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien ben ik nou gek hoor, maar die Macbook heeft aan de rechterkant toch gewoon een HDMI poort? :+
-edit- Ah, blijkbaar niet op alle 2012 modellen.

Nou het verschil is relatief simpel. Met dat adaptertje zet je de mDP poort om naar een HDMI poort, op die poort kan je dan weer gewoon een HDMI kabel prakken tussen de adapter en je TV. Je hebt dan dus die adapter en een HDMI kabel nodig.

Of dat makkelijker is dan een directe kabel, dat ligt er maar net aan... Als je liever die HDMI kabel los wilt bewaren voor ander/toekomstig gebruik elders, dan koop je lekker die adapter.
Wil je echt enkel die macbook met je TV verbinden? Dan is zo'n directe kabel, naar mijn mening, makkelijker.

[ Voor 74% gewijzigd door WhatsappHack op 28-03-2017 20:43 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:37
In 2012 is de laatste non-retina MacBook pro uitgekomen, deze heeft geen HDMI poort.

Beide oplossingen zullen goed werken, echter heb jij bij de adapter nog je eigen kabel nodig die je erin moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Let erop dat je MBP geen 4K@60Hz kan uitsturen, dus gebruik bij voorkeur een TV van maximaal FullHD 1080p.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onze tv is al redelijk oud, dus daar hoe ik me geen zorgen over te maken :P

Bedankt, ik ben gewoon voor de kabel gegaan!