Hallo aangezien ik nieuw ben op dit terrein wil ik graag zoveel mogelijk informatie inwinnen alvorens ik een game pc, of de losse onderdelen, ga aanschaffen.
Ik heb mij al op verschillende fronten laten informeren en op basis daarvan heb ik al een "lijst" samengesteld.
Echter zie ik dat er op deze site veel kennis aanwezig is die mij verder kan helpen.
Vandaar dit topic inclusief wat vragen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de pc gebruiken om te gamen, het liefst haal ik hier natuurlijk zo hoog mogelijk resultaat bij.
Het is de bedoeling dat de PC de komende ~2 jaar de nieuwste games moet kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exc. beeldscherm, toetsenbord, muis en andere apparatuur los van de desktop hoop ik uit te komen rond de 700/800€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart: Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1020Mhz)
Voeding: be quiet! Power Zone 1000W
Heb ik samen kunnen aanschaffen voor €300
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vraag mij af of de interne geheugen voldoende is. Ook weet ik niet precies waar ik naar moet kijken bij het zoeken van een geschikt moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb mij laten vertellen dat 11 april de AMD Ryzen 5 serie uitkomt.
Het leek mij verstandig om op de resultaten hiervan te wachten, graag jullie mening hierover
Ga je overklokken?
Geen idee of dit nodig is
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag mij of onderstaande tabel de juiste mix is van hardware. Ook vraag ik mij af of wachten op de AMD Ryzen 5 verstandig is.
En mocht tegen die tijd blijken dat de AMD Ryzen 5 een aanrader is, wat moet ik dan veranderen aan onderstaande tabel?
Alvast ontzettend bedankt.
Ik heb mij al op verschillende fronten laten informeren en op basis daarvan heb ik al een "lijst" samengesteld.
Echter zie ik dat er op deze site veel kennis aanwezig is die mij verder kan helpen.
Vandaar dit topic inclusief wat vragen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de pc gebruiken om te gamen, het liefst haal ik hier natuurlijk zo hoog mogelijk resultaat bij.
Het is de bedoeling dat de PC de komende ~2 jaar de nieuwste games moet kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exc. beeldscherm, toetsenbord, muis en andere apparatuur los van de desktop hoop ik uit te komen rond de 700/800€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart: Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1020Mhz)
Voeding: be quiet! Power Zone 1000W
Heb ik samen kunnen aanschaffen voor €300
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vraag mij af of de interne geheugen voldoende is. Ook weet ik niet precies waar ik naar moet kijken bij het zoeken van een geschikt moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb mij laten vertellen dat 11 april de AMD Ryzen 5 serie uitkomt.
Het leek mij verstandig om op de resultaten hiervan te wachten, graag jullie mening hierover
Ga je overklokken?
Geen idee of dit nodig is
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag mij of onderstaande tabel de juiste mix is van hardware. Ook vraag ik mij af of wachten op de AMD Ryzen 5 verstandig is.
En mocht tegen die tijd blijken dat de AMD Ryzen 5 een aanrader is, wat moet ik dan veranderen aan onderstaande tabel?
Alvast ontzettend bedankt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 184,88 | € 184,88 |
| 1 | MSI H110 PC MATE | € 79,36 | € 79,36 |
| 1 | Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1020Mhz) | € 361,79 | € 361,79 |
| 1 | Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 | € 59,- | € 59,- |
| 1 | be quiet! Power Zone 1000W | € 157,51 | € 157,51 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 937,54 | |