Wie weet waar ik een mailserver programma kan vinden met een rmp extensie???
Please help me
p.s heb al bij google gezocht
Please help me
Ik neem aan dat je rpm bedoeldOp woensdag 04 juli 2001 14:15 schreef Ponus het volgende:
Wie weet waar ik een mailserver programma kan vinden met een rmp extensie???
Please help me
[deze advertentieruimte is te koop]
Dan doe ik meestal ff "updatedb", en "locate imap" (in dit geval). Je ziet dan waar imap is geinstalleerd, dan staat er waarschijnlijk wel iets bij met documentatie, en dan ga je die dus lezen.Op woensdag 04 juli 2001 15:09 schreef Ponus het volgende:
Als je een rpm heb uitgepakt of geinstallerd hoe start je het bestand dan???
Je merkt wel dat ik er niet zo heel veel verstand er van heb
1
2
3
4
5
6
7
8
| service pop3
{
socket_type = stream
wait = no
nice = -10
user = root
server = /usr/sbin/ipop3d
} |
Verwijderd
Werkt dus niet he die updatdb en locate map. Die lovate kan je toch ook doen met find -name???Op woensdag 04 juli 2001 15:24 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Dan doe ik meestal ff "updatedb", en "locate imap" (in dit geval). Je ziet dan waar imap is geinstalleerd, dan staat er waarschijnlijk wel iets bij met documentatie, en dan ga je die dus lezen.
En als het een bekend programma is (zoals imap) dan kun je ook meteen op www.linuxdoc.org kijken. Maar meestal is de documentatie bij het programma zelf genoeg om het te installeren en te laten draaien.
Hint: Zet dit eens in /etc/xinetd.conf:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8service pop3 { socket_type = stream wait = no nice = -10 user = root server = /usr/sbin/ipop3d }
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
| pop-3 smtp imap rpop uucp ldap acap mailinglijsten groepen rbl webmail gebruikers gedefinieerde regels etc etc |
**Proest**. Debian shipt met Exim. Ben benieuwd wanneer de eerste distributie Postfix shipped.Op woensdag 04 juli 2001 14:54 schreef Groot-Moefti het volgende:
Een distributie zonder Sendmail is gen echte distributie
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
ok,ok, een distributie zonder _mailserver_ is geen echte distributie... Hoewel sendmail toch wel vrijwel overal wordt meegeleverd. Ik denk dat Debian hem ook wel ergens sneaky erop heeft gezet.Op donderdag 05 juli 2001 07:45 schreef jant het volgende:
[..]
**Proest**. Debian shipt met Exim. Ben benieuwd wanneer de eerste distributie Postfix shipped.
[deze advertentieruimte is te koop]
Verwijderd
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Q-MailOp woensdag 04 juli 2001 14:54 schreef Groot-Moefti het volgende:
Niet vervelend bedoeld maar waarschijnlijk staan de meeste dingen al op je computer. En anders kun je ze zo installeren vanaf een van de cd-roms. Een distributie zonder Sendmail is gen echte distributie
Postfix is nog beter. Qmail is een grote kluit losse programma's. Vreselijk imhoWanneer je een goede mailserver wilt gebruiken raad ik je aan om ipv sendmail qmail te gebruiken.
Sja, totdat je eens wat meer wilt als de standaard versie, en dan zul je toch echt zelf de compile moeten doen.. bv sendmail met TLS en AUTH onderstening.debian zet geen sendmail erop maar exim, maar natuurlijk kun je zonder problemen sendmail installeren. Gebruik daar dan apt-get/dselect voor dat werkt erg makkelijk en heb je geen gezeur dat het compileren niet lukt.
Verwijderd
Opzich valt dat wel mee, maar DjB programma's maken gebruik van daemontools en tcps en dat kan heel verwarrend overkomen.Op donderdag 05 juli 2001 10:59 schreef igmar het volgende:
[..]
Postfix is nog beter. Qmail is een grote kluit losse programma's. Vreselijk imho
Dan snap ik niet waarom postfix beter zou, gezien het feit dat het dus ook om een modulaire MTA gaat en derhalve ook uit een kluit losse programma's bestaat.Op donderdag 05 juli 2001 10:59 schreef igmar het volgende:
[..]
Postfix is nog beter. Qmail is een grote kluit losse programma's. Vreselijk imho
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.