[Strato mail] Mails komen niet aan bij Hotmail gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik heb al enige tijd een mailserver en Wordpress hosting lopen bij Strato. Echter, de mailtjes die ik verstuur vanaf mijn domeinen (ik heb er 4) komen allemaal niet aan bij outlook/hotmail gebruikers. Hoe kan ik dit omzeilen / oplossen?

Ik probeer nu via een gehoste Citadel mailserver op mijn intel NUC en een MX-record in de DNS instellingen van strato alles door te sluisen naar smtp.ziggo.nl. Dit gaat perfect, alle mail komt nu aan. Alleen kan ik nu de webmail van Strato niet meer gebruiken terwijl hierin alle agendapunten staan.

Iemand een oplossing?? :)

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-09 17:48
Hi,

Komen ze ook niet aan in de spam map? Het is zo dat je bij Hotmail een reputatie dient op te bouwen, dit kan wel een hele tijd duren. Om te checken hoe hoog je scoort met je email kan je https://www.mail-tester.com/ gebruiken en zien wat er eventueel te verbeteren valt.

Enuuhhhh, heeft Strato geen helpdesk waar je deze vragen kunt stellen? Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even een titelfix doorgevoerd om het duidelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:20:
Beste leden,

Ik heb al enige tijd een mailserver en Wordpress hosting lopen bij Strato. Echter, de mailtjes die ik verstuur vanaf mijn domeinen (ik heb er 4) komen allemaal niet aan bij outlook/hotmail gebruikers. Hoe kan ik dit omzeilen / oplossen?

Ik probeer nu via een gehoste Citadel mailserver op mijn intel NUC en een MX-record in de DNS instellingen van strato alles door te sluisen naar smtp.ziggo.nl. Dit gaat perfect, alle mail komt nu aan. Alleen kan ik nu de webmail van Strato niet meer gebruiken terwijl hierin alle agendapunten staan.

Iemand een oplossing?? :)

Alvast bedankt.
Krijg je ze gebounced? Als je op een blacklist of iets dergelijks staat bij hotmail sturen ze dat netjes naar je terug.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowzie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12
Mattie112 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Krijg je ze gebounced? Als je op een blacklist of iets dergelijks staat bij hotmail sturen ze dat netjes naar je terug.
Dat is niet helemaal waar: Hotmail kent 4 opties:

1) Blacklist van Hotmail (SNDS): je krijgt een bounce terug
2) IP staat niet op een blacklist maar mag maar een laag volume sturen. Bericht kan dan in een zwart gat verdwijnen zonder bounce.
3) Bericht komt in de spambox
4) Bericht komt in de inbox

Vooral 2 kan heel lastig zijn maar gebeurt veel.

Maar, alleen Strato kan dit voor je oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door wowzie op 29-03-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hm 2 kende ik niet.

Je kan je ook aanmelden op https://postmaster.live.com/snds/ dan kan je ook wat meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3tMonk
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:12
Zelf ervaar ik dat probleem ook bij Strato (Gmail, Hotmail). Eerste onderzoekje liet zien dat m'n server (nog) een te lage reputatie heeft. Ik denk niet dat er een andere oplossing is dan een goede reputatie opbouwen en het advies aannemen dat mail-tester.com aangeeft. Denk ook bijv. aan je SPF-records. Kan veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
itsnaud schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:07:
Hi,

Komen ze ook niet aan in de spam map? Het is zo dat je bij Hotmail een reputatie dient op te bouwen, dit kan wel een hele tijd duren. Om te checken hoe hoog je scoort met je email kan je https://www.mail-tester.com/ gebruiken en zien wat er eventueel te verbeteren valt.

Enuuhhhh, heeft Strato geen helpdesk waar je deze vragen kunt stellen? Succes!
Ze komen juist wel aan in de spammap. Bij Gmail komt hij wel netjes in de inbox, alleen mij Microsoft accounts niet.

Ik heb al contact opgenomen met strat, alleen deze sturen mij door naar Microsoft zelf. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Microsoft maar kunnen niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
N3tMonk schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:23:
Zelf ervaar ik dat probleem ook bij Strato (Gmail, Hotmail). Eerste onderzoekje liet zien dat m'n server (nog) een te lage reputatie heeft. Ik denk niet dat er een andere oplossing is dan een goede reputatie opbouwen en het advies aannemen dat mail-tester.com aangeeft. Denk ook bijv. aan je SPF-records. Kan veel helpen.
Welke reputatie moet ik opbouwen? Ik heb geen eigen server? Ik heb alleen de mail basic bij strato afgenomen, de mails worden gewoon verstuurd via de mailserver van strato (smtp.strato.com & imap.strato.com). Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mattie112 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Ze worden niet gebounced, ze komen in de spammap van de geadresseerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 13:37
SPF en DKIM voor domain ingericht, icm met je mailserver? Kans al denk ik best groot als je dit goed configured je een deze problemen niet meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:25:
SPF en DKIM voor domain ingericht, icm met je mailserver? Kans al denk ik best groot als je dit goed configured je een deze problemen niet meer hebt.
De SPF en DKIM instellingen heb ik op verzoek van strato op "standaard strato mailserver" gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar scoor ik een 8.5/10 met een -1.5 bij "Je staat geregistreerd op 2 zwarte lijsten". Betreft de BACKSCATTERRER en de SORBS-SPAM.

Grote kans dat dit hier aan ligt, maar hoe kom ik eraf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:44:
[...]

Daar scoor ik een 8.5/10 met een -1.5 bij "Je staat geregistreerd op 2 zwarte lijsten". Betreft de BACKSCATTERRER en de SORBS-SPAM.

Grote kans dat dit hier aan ligt, maar hoe kom ik eraf? :)
Kan Strato voor je oplossen, gewoon op hun blijven drukken dat het hun verantwoordelijkheid is en dat het niet bij Hotmail ligt.

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
Correct maar naar mijn inziens is het toch de verantwoordelijkheid van de hostende partij om dit netjes te monitoren en op rolletjes te hebben, toch? Het kan voorkomen dat je op een blacklist komt, maar los het dan ook netjes op voor je klanten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik ben het niet persee met je eens. Het hangt natuurlijk van de situatie af maar zeker als de TS al een tijd een server heeft en sinds kort pas problemen kan het zomaar de "schuld" van de TS zijn dat hij op een blacklist staat. Het enige wat je host kan doen (behalve een ander IP assignen) is dezelfde formulieren invullen. Bij alle formulieren die ik tot nu toe heb gezien moet je ook iets aanvinken zoals "ik heb het onderzocht, het is geen gehacked systeem en er staat ook geen spyware op". Ik weet niet of je host dit zomaar zal "aannemen" (met risico dat indien er weer gespammed wordt de hele IP range geblocked wordt) maar dat zal misschien per host verschillen.

Dus imo:
snelste oplossing: zelf even form invullen, kom je er niet uit geef dan een gil naar je host, en dan hoop ik voor je dat Strato nu een stuk behulpzamer is dan toen ik er zat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 21:51
Ik heb op mijn webservers ook lange tijd last gehad van blokkades (shared hosting, het bekende verhaal :D).
Check ook Symantec IP Reputation Investigation eens, want Microsoft schijnt ook samen te werken met Symantec voor het filteren van mail.

SenderScore is wellicht ook een site waar je wat handige info vandaan kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
Mattie112 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:35:
Ik ben het niet persee met je eens. Het hangt natuurlijk van de situatie af maar zeker als de TS al een tijd een server heeft en sinds kort pas problemen kan het zomaar de "schuld" van de TS zijn dat hij op een blacklist staat. Het enige wat je host kan doen (behalve een ander IP assignen) is dezelfde formulieren invullen. Bij alle formulieren die ik tot nu toe heb gezien moet je ook iets aanvinken zoals "ik heb het onderzocht, het is geen gehacked systeem en er staat ook geen spyware op". Ik weet niet of je host dit zomaar zal "aannemen" (met risico dat indien er weer gespammed wordt de hele IP range geblocked wordt) maar dat zal misschien per host verschillen.

Dus imo:
snelste oplossing: zelf even form invullen, kom je er niet uit geef dan een gil naar je host, en dan hoop ik voor je dat Strato nu een stuk behulpzamer is dan toen ik er zat :p
Klopt, maar als je gebruik maakt van shared hosting dan kan het zijn dat de spammende andere klant nog steeds doorgaan. Formulieren invullen kan iedereen inderdaad, het afsluiten van de spammer enkel Strato dus het invullen van het formulier zal in de meeste gevallen geen permanente oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Absoluut, ik ben er vanuit gegaan dat de TS een VPS afnam maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zien.
In dat geval: contact Strato :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reactie's! Strato legt het probleem steeds terug bij mij, ik moet het zelf maar oplossen komt het op neer. Ik ben doorverwezen naar Microsoft en wordt vervolgens weer doorverwezen naar Strato... wanneer ik de blacklist's check, is de IMAP + SMTP van Strato zelf geblokkeerd, niet zo zeer mijn domein o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Nou dan zou ik het gewoon proberen om een delisting aan te vragen met de links die ik een paar posts terug al gaf, nee heb je ja kan je krijgen :)

(en anders naar een hoster overstappen die wél zn zaakjes op orde heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ben al aan het overstappen, ben wel klaar met Strato. De mailtjes van het overgestapte domein komen nu netjes aan. Dit lijkt mij de kortste klap.

Eén nadeel, mijn domein verloopt over 14 dagen, maar wanneer ik deze opzeg / opgeef voor verhuizing, wordt hij verlengt naar maart 2018... ?? Gek, maargoed, is niet anders denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsnaud
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:34:
Eén nadeel, mijn domein verloopt over 14 dagen, maar wanneer ik deze opzeg / opgeef voor verhuizing, wordt hij verlengt naar maart 2018... ?? Gek, maargoed, is niet anders denk ik
Dat moet niet kunnen, opzeggen is opzeggen. Om welke TLD (.nl/.com) gaat het? Bij bijvoorbeeld een .com domein kan een verhuizing wel 5-7 dagen duren, .nl domeinen worden direct verhuist. Lijkt er op dat Strato een vies spelletje met je aan het spelen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:39

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Ik hier ook last van. Volgens mail-tester.com heb ik een 7.5. Sta wel, net als hierboven, op een zwarte lijst. Nog geen oplossing gevonden.

[ Voor 50% gewijzigd door Miesjh op 18-04-2017 20:40 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra je op een zwarte lijst staat, kun je het inderdaad gelijk vergeten bij MS, maar dat is begrijpelijk. Echter ook al sta je niet op een blacklist en heb je een 10/10 score, kan het alsnog mis gaan. De smartscreen van MS is niet zo smart als dat hij heet helaas. Als je een eigen servertje hebt, is één van de oplossingen die wij in dergelijke gevallen toepassen uitgaande filtering van SpamExperts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-08 09:43

ACL

Dit draadje is van een hele tijd geleden maar omdat ik hem net tegenkom bij een google search voor een soort gelijk probleem reageer ik even.Er staat nu namelijk heel veel geblaat in dit gesprek, daar ga ik nog even de oplossing aan toevoegen (die ik net gevonden+getest heb).

In algemene zin kun je hier (https://www.mail-tester.com/) testen hoe je mails raten op spambox gehalte, test dat vooral even voordat je de stappen doorloopt.

Loop deze stappen door:
1. Ga naar de Strato beheer omgeving, kies het juiste pakket, ga naar domein beheer
2. Klik op het tandwieltje bij het domein waar vanaf je de mails wilt sturen
3. Klik op "DNS"
4. Klik op "Configureren" bij DNSSEC, en activeer DNSSEC
5. Klik op "Configureren" bij TXT- en CNAME-records inclusief SPF en DKIM-instellingen
6. Zet bij "STRATO DMARC" de STRATO standaard DMARC-regel AAN
7. Zet bij "STRATO SPF-regel" de Standaard STRATO mailserver AAN

Ga opnieuw naar https://www.mail-tester.com/ en test opnieuw, veel plezier met mails versturen die aankomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Hoewel de basis mx instellingen zo wel correct kunnen zijn, zal het netwerk van Strato met regelmaat op blocklists staan vanwege al die lekke Wordpress installaties die onbeheerd emails rondsturen.

Wat je bij een VPS (of budget hoster) beter kunt doen is een externe mx relay, zoals Sendgrid. Betaal je een paar euro per maand voor, maar dan is de kans op aflevering buiten de spamfolder véél groter.
Pagina: 1