softwarematige raid (niet mirror)

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 11:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
hier op het werk hebben we 4 externe scsi schijven die netjes in een boxje staan waar een zooi installatiestuff opstaat. nu wil ik weten of het mogelijk is om die 4 schijven van elk 2 gig (allemaal identiek) aanmekaar te "knopen" en zo 1 grote virtuele schijf van 8 gig te maken. is dit mogelijk met nt4 of win9x? tis nl maar een p90.

blup

Verwijderd

Kan in NT4 standaard. Dan kun je alle partities aan elkaar "knopen" en dan lijkt het net 1 grote harde schijf. Maakt niet uit of het identiek is.

Weet alleen niet hoe je het kan instellen :P

Verwijderd

Dat kan inderdaad, doe je bij de disc manager (adminstrative tools)
en het heet een "striped volume".

Ik doe het onder Windows 2000 en het bevalt me erg goed. Ik ben er vrij zeker van dat NT4 het ook kan.

Alleen, no way back !! Dus als je het zat bent zal je moeten backuppen en daarna je stripeset moeten breken. Dan ben je dus alles (behalve je backup) kwijt.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
das mooi! maakt toch geen zak uit dat er geen weg terug is :) ding word toch eerst geformateert

blup

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46
Nog een nadeeltje: als een van je schijven uitvalt (kleine kans, ok) kun je de rest van de gegevens ook niet meer benaderen. Dus: regelmatig backups draaien.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
ding draait alleen maar als installatieserver... en als brander maakt dus weinig uit

maar iig bedankt voor de info :)

blup

Pagina: 1