Vraag

• Zartokar
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo iedereen,

De laatste tijd crasht m'n pc als ik games speel. Ik denk dat het aan m'n grafische kaart ligt maar ben het niet zeker.

Als ik dus iets doe dat m'n grafische kaart redelijk belast valt hij uit. Aan de temperatuur ligt het niet denk ik, de ene keer was het aan 72 graden andere keer aan 61.

Ik krijg dus geen BSOD, maar als hij uitvalt probeert hij weer op te starten en valt direct weer uit. Ik moet dan 10 min wachten voor ik m'n computer weer kan opstarten. Als ik m'n grafische kaart er direct uit haal nadat hij is uitgevallen kan ik m'n computer wel direct aanleggen.

Ligt dit sowieso aan m'n grafische kaart of kan het nog aan iets anders liggen?
En als het aan m'n grafische kaart ligt vraag ik me af of ik nog garantie heb, bij Coolblue staat van niet, maar ik heb al op verschillende plaatsen gelezen dat MSI 3 jaar garantie geeft (gpu is 2 jaar en 10 maand)

Dit zijn m'n specs:
MSI x58 platinum sli
Intel core i7-920
MSI GTX 770
12gb ram
Cooler Master V650

Beste antwoord (via Zartokar op 31-03-2017 14:09)

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-01 12:02
Dit klinkt mij meer als een voeding probleem. Je zou eens een andere voeding kunnen lenen en dan eens testen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• CryRaven
Dit klinkt mij meer als een voeding probleem. Je zou eens een andere voeding kunnen lenen en dan eens testen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Als die voeding zo oud is als de overige hardware zou ik hem idd vervangen. Was geen top spul, ook toen al niet.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

nelizmastr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:47:
Als die voeding zo oud is als de overige hardware zou ik hem idd vervangen. Was geen top spul, ook toen al niet.
Wat? De cooler master V series is een recente series met kwaliteit vergelijkbaar met de whisper series en RMx series..

• Zartokar
De voeding is even oud als de grafische kaart. Ik denk dat cooler master er 5 jaar garantie op geeft. Het is de semi-modular versie.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

UltiemePCNerd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:34:
[...]

Wat? De cooler master V series is een recente series met kwaliteit vergelijkbaar met de whisper series en RMx series..
Whoops :F

Ik was in de war met de B serie, my bad. O-)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Zartokar
marcel4332 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:29:
Ik heb nog niet kunnen testen met een andere voeding. Maar is het dan niet raar dat de pc niet meteen wil opstarten na een crash als het aan de voeding ligt.

• CryRaven
Zartokar schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:03:
[...]

Ik heb nog niet kunnen testen met een andere voeding. Maar is het dan niet raar dat de pc niet meteen wil opstarten na een crash als het aan de voeding ligt.
Computers zijn raar ;)
Persoonlijk denk ik dat de voeding eruit klapt als hij wat harder moet werken.
Wat je ook eens zou kunnen doen is de videokaart in een andere pc stoppen( van familie of vrienden), en dan even een stress test uitvoeren.

• Zartokar
Heb toch een voeding kunnen lenen van iemand. De computer valt niet uit bij een gpu stress test, wat hij bij mijn voeding direct deed.

Nu contact opnemen met cooler master om hem te repareren/vervangen.

Bedankt voor de hulp.

• CryRaven
Goed om te horen wat de boosdoener was.
Laat je hem repareren of wil je een andere?

• Zartokar
marcel4332 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:55:
Goed om te horen wat de boosdoener was.
Laat je hem repareren of wil je een andere?
Kan je dat zelf kiezen?
Ik heb gewoon een rma- request op de fanzone van cooler master aangevraagd. Binnen een paar dagen zouden ze moeten reageren.

• CryRaven
Zartokar schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:34:
[...]

Kan je dat zelf kiezen?
Ik heb gewoon een rma- request op de fanzone van cooler master aangevraagd. Binnen een paar dagen zouden ze moeten reageren.
Ik nam contact op met de webshop waar ik het had gekocht, en ik kon kiezen tussen reparatie of aankoop bedrag terug. Ligt er een beetje aan welke shop het is.

• Zartokar
marcel4332 schreef op zondag 2 april 2017 @ 00:10:
[...]

Ik nam contact op met de webshop waar ik het had gekocht, en ik kon kiezen tussen reparatie of aankoop bedrag terug. Ligt er een beetje aan welke shop het is.
Ik heb m'n voeding bij Coolblue gekocht. Zij geven 2 jaar garantie, dus bij hen was het al verlopen. CM 650 semi-modular is ook nergens meer te koop. Ik weet niet of dat iets uitmaakt.

• CryRaven
Zartokar schreef op zondag 2 april 2017 @ 01:55:
[...]

Ik heb m'n voeding bij Coolblue gekocht. Zij geven 2 jaar garantie, dus bij hen was het al verlopen. CM 650 semi-modular is ook nergens meer te koop. Ik weet niet of dat iets uitmaakt.
Tja, je kunt altijd contact opnemen. Ik heb eens een headset gekocht bij Coolblue, en die ging na garantie stuk. Om 1 of andere reden konden ze hem niet opsturen en daarom kreeg ik mijn geld terug. Vind ik toch goede service.
Pagina: 1