Google Maps geeft verkeerde reistijd bij dagelijkse rit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:23
Dit is nou echt een first world problem, maar toch kan ik me er een beetje aan ergeren.

Bij mijn Google Now feed staat de reistijd naar mijn werk. Alleen dit is in de verste verte niet hoelang ik er over rijd. Standaard staat hier 38 min. voor. Als ik dan kijk ik mijn tijdlijn van deze rit geeft dat de volgende data:
  • Vandaag 14 min
  • Gisteren 21 min
  • Vorige week:
  • maandag 28 min
  • dinsdag 22 min
  • woensdag 20 min
  • donderdag 17 min
  • vrijdag 19 min
Nu is het een traject van 11KM met een veerpont er tussen. Daardoor varieert de tijd redelijk maar de tijd die Google klopt van geen kant.

Is dit niet aan te passen en/of te verbeteren dat hij leert uit vorige ritten zodat er een betere voorspelling kan worden gegeven?

[ Voor 6% gewijzigd door Purehz op 28-03-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-06 20:20

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Heeft dat niet ook te maken met de spits? Als jij buiten de spits rijdt, en google berekent het in de spits zou dat het wellicht kunnen verklaren?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Nee, er is hier geen sprake van spits. Geen file alleen iets drukker op de tijden voor 8 uur en rond 5 uur. Maar dit zou nog geen 1/2/3 minuten moeten uitmaken.

Gehele afstand is ook slechts 11 kilometer, wellicht nuttig om dit ook even in de topicpost te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Komt allemaal door de pont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-06 12:35
Hoe lang sta je te wachten als je de pont net op een halve minuut mist? Misschien gaat Google Maps daar standaard vanuit in het berekenen van je reistijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Robicide schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:08:
Hoe lang sta je te wachten als je de pont net op een halve minuut mist? Misschien gaat Google Maps daar standaard vanuit in het berekenen van je reistijd?
De extreme reistijd komt naar mijn idee ook door de pont.
Echter vind ik het vreemd dat dit niet wordt bijgewerkt als je kijkt naar een periode over langere tijd.
Die uitschieter van 28 min is als ik de pont net mis en er 1 of 2 boten voorbij varen waardoor de reistijd nog wat extra oploopt.

Het rare vind ik dat de tijd niet langzaam naar beneden wordt bijgesteld.
Als je over een langere periode bekijkt zie je dat het nooit 38 min duurt maar bijvoorbeeld een gemiddelde heeft van 20-25 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-06 12:35
Denkt Maps niet dat je op de fiets gaat :+ 38 min voor 11 km komt neer op gemiddeld net geen 17,5 km/u, wat redelijk in de buurt komt van de gemiddelde fietssnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Ik geloof ook dat google van een worst case scenario uitgaat en toch tijd inplant dat je ruim op tijd bent. In jou geval dus de langste rijstijd van 28 minuten + 10 minuten speling.

Vind ik op zich wel goed, beter te 10 minuten te vroeg dan te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:36
Purehz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:55:
Bij mijn Google Now feed staat de reistijd naar mijn werk. Alleen dit is in de verste verte niet hoelang ik er over rijd. Standaard staat hier 38 min. voor.
Heb je de route al eens geprobeerd te plannen op een laptop/desktop: maps.google.com? Je krijgt dan ook details te zien over hoe lang Google denkt dat je over een bepaald stuk gaat doen. Dan kun je in ieder geval zeker zijn over waar de meeste tijd in gaat zitten, al zal dat zeer waarschijnlijk wel de pont zijn.

Het lijkt er ook op dat Maps een minimale tijd heeft ingesteld op de verbinding, zodat de tijden ook niet naar beneden bijgesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 11:33
Mijn ervaring is juist dat het vaak akelig goed klopt :P Bij de oldskool TomTom systemen liep de tijd altijd flink terug, vooral als je binnen de bebouwde kom door kunt rijden of een wat langere rit maakt. Bij Maps ga ik er altijd van uit dat er nog veel tijd af gaat, maar het wordt altijd krap :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 20:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Robicide schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:22:
Denkt Maps niet dat je op de fiets gaat :+ 38 min voor 11 km komt neer op gemiddeld net geen 17,5 km/u, wat redelijk in de buurt komt van de gemiddelde fietssnelheid.
Hij staat waarschijnlijk tijdje stil
met een veerpont er tussen
Houd maps geen rekening met de mogelijkheid dat je de pont net mist?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Heb net de route eens berekend van Huis tot veerpont en dan van overkant veerpont tot werk.
Dat geeft inzicht in hoe Google de berekening maakt.

Huis tot veerpont 8,8 KM - 12 min.
Overkant veer tot werk 2.4 KM - 5/6 min.

Hij berekent dus 20 minuten voor de overtocht met de veerpont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Misschien plot hij een route om de veerpont heen? Dus dat ie je verwijst naar de eerstvolgende brug en dat daarom de afstand - en dus de reistijd- veel langer is dan in werkelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Purehz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:29:
[...]

[...]

De extreme reistijd komt naar mijn idee ook door de pont.
Echter vind ik het vreemd dat dit niet wordt bijgewerkt als je kijkt naar een periode over langere tijd.
Die uitschieter van 28 min is als ik de pont net mis en er 1 of 2 boten voorbij varen waardoor de reistijd nog wat extra oploopt.

Het rare vind ik dat de tijd niet langzaam naar beneden wordt bijgesteld.
Als je over een langere periode bekijkt zie je dat het nooit 38 min duurt maar bijvoorbeeld een gemiddelde heeft van 20-25 minuten.
JIj hebt geluk met je pont, mijn pont hier sta je in de spits makkelijk een half uur te wachten. Dan wordt google zelfs krapjes. Ze gaan uit van een FUBAR situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
sugarlee89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:27:
[...]

JIj hebt geluk met je pont, mijn pont hier sta je in de spits makkelijk een half uur te wachten. Dan wordt google zelfs krapjes. Ze gaan uit van een FUBAR situatie.
Heb dan zeker nog wel geluk :*)
Op zich is het ook wel een logische verklaring door de meest extreme tijd te pakken, dan zit je altijd goed.
Dacht alleen dat Google wel zo ver was dat het zelflerend systeem was, wat een nieuwe schatting maakt op basis van het verleden. Dus stel dat ik elke dinsdag er 18 min over doe en de woensdag 20 min, dat hij dit dan langzaam naar beneden gaat bijstellen. Blijkbaar verwacht ik dus te veel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NoepZor schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:07:
Mijn ervaring is juist dat het vaak akelig goed klopt :P Bij de oldskool TomTom systemen liep de tijd altijd flink terug, vooral als je binnen de bebouwde kom door kunt rijden of een wat langere rit maakt. Bij Maps ga ik er altijd van uit dat er nog veel tijd af gaat, maar het wordt altijd krap :P
Dan moet je eens met een Garmin Zümo device gaan rijden. Die dingen bepalen de reistijd mede op basis van jouw gemiddelde snelheid op bepaalde wegtypen over een langere tijd. Altijd leuk als je voor het eerst met zo'n ding in de auto gaat rijden terwijl je normaliter met een motorfiets wat "sportiever" over delfde wegen gaat met dat apparaat.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 21:13
Purehz schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:16:
Hij berekent dus 20 minuten voor de overtocht met de veerpont.
Heeft de veerdienst geen vaarschema van elke 20 minuten een boot? Maar dat het in de praktijk vaker vaart bij aanbod?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 16:26
waze proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:15
Sowieso, met de auto gaan voor 11 km. Pak gewoon de fiets man, dan ben je misschien wel 38 min onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je op (op de website iig) details klikt zie je de reistijd per stap.

Een voorbeeldroute geeft bijv. 8 minuten voor een pontje voor 120mtr varen. Dat kan in de praktijk ook 2 minuten zijn als je net op tijd aankomt.
Pagina: 1