Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 21:20
Dag,

Op het moment kan ik voor een zacht prijsje een 70-200 f2.8 IS van Canon van iemand overnemen, alleen de bajonet aansluiting heeft wel wat betere dagen gehad naar mijn mening, Is deze te vervangen of te laten vervangen door een bedrijf, Canon ed, en wat zou dit kosten?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1hqbr7.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door sjepper op 28-03-2017 11:19 ]

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Zo'n bajonet kan je heel makkelijk loshalen: met vier schroeven los van de lens, plus twee waarmee de elektrische connector vast zit. Of je makkelijk aan een vervangend exemplaar kan komen, weet ik zo niet.
Is het vervangen wel echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Dat is mij ook de vraag, maar dan zou ik meteen de weathersealing rubber vervangen, het was vooral omdat ik aantasting zie op de randen van de aansluiting, Vandaar mijn vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:21

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Allemachtig, wat is daarmee gebeurd zeg? Heeft er een hond op lopen kauwen ofzo? Tuurlijk, hij zal van een prof zijn geweest en dus veel gewisseld maar je kunt toch wel een béétje zuinig op je spullen zijn?

@TS: qua werking zal deze nog prima voldoen, zolang de goudkleurige contactpunten schoon en onbeschadigd zijn (lijkt er iig wel op). Toch zou ik voorzichtig zijn: er is blijkbaar niet zachtzinnig met de lens omgesprongen dus wie weet wat er binnenin stuk zou kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Dat was ook mijn eerste reactie, de verkopende partij stelt dat hij technisch nog in orde is. Als ik langs ga zal ik hem ook uitvoerig testen, op de statiefmount zit ook de nodige lakschade. Het is vooral dat dit een hele mooie prijs is, en ik anders voor de f4 IS ga shoppen. Mijn zorgen zaten hem voornamelijk in de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Als de lens zonder speling op de camera zit, zou ik me er niet druk om maken. Eventueel wel de rubber ring vervangen als weather sealing belangrijk voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:21

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

sjepper schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:35:
Dat was ook mijn eerste reactie, de verkopende partij stelt dat hij technisch nog in orde is. Als ik langs ga zal ik hem ook uitvoerig testen, op de statiefmount zit ook de nodige lakschade. Het is vooral dat dit een hele mooie prijs is, en ik anders voor de f4 IS ga shoppen. Mijn zorgen zaten hem voornamelijk in de aansluiting.
Wat ís de prijs, als ik vragen mag? In deze staat zou 'ie 2e hands niet meer dan 600-700 euro mogen kosten naar mijn mening. Voor rond de 1000 euro haal je een dergelijk objectief 2e hands bij een fotozaak, mét garantie en veel minder gebruikssporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Kom inderdaad op €600 uit.

[ Voor 10% gewijzigd door sjepper op 28-03-2017 12:10 ]

Pagina: 1