In de winkel waar ik gisteren naar zo'n cpu vroeg zeiden ze mij dat de celerons 566 die overclockbaar zijn naar 850 zeldzaam worden, de laatste paar batchen van cpu's die ze hadden haalden de 850 niet... Zijn er hier ook mensen die recent zo'n cpu gekocht hadden die niet overclockbaar bleek? Of heeft mijn winkel gewoon pech? Wellicht moet ik op een speciaal ser. nummer op de cpu letten? comments please...
ik heb em een maandje gelede bij hard-ware.nl gekocht week 16 draait prima 850@1.75 volt. 935 met 1.9 volt. maar wat moet ik met die snelheid man, men videokaart is nu nogal de bottleneck een tnt tje volgende upgrade dus. (Fkp32 koeler)
tijdje terug eentje gekocht komt niet verder dan 807 @ 1,65V
I’m not like the OTTERS
566 week 18... 876 mhz op 1,8 V zeer stabiel... 950 op 2.0 pakt ie niet.. ik weet niet hoe het met de nieuwere celerons zit.. denk dat je gewoon moet gokken... tis en blijft altijd een gok... ik denk persoonlijk dat je m wel op 850 krijgt mits je een beetje redelijke koeling gebruikt en m op ,8 V zet ofzo
Smokey
wat dacht je van Koetje draaien 
Als iedereen nu ff eeb koetje draait met zulke CPU`s....gaan we allemaal heerlijk grazen
wat dacht je van Koetje draaien 
Als iedereen nu ff eeb koetje draait met zulke CPU`s....gaan we allemaal heerlijk grazen
Week 15 hier.. van hard-ware.nl das dus een shit week
doet geen 850.. hij blijft wel stabiel (met 1.9/1.95 volt) maar hij knalt iedere keer uit 3dmark.. 92fsb/93fsb loopt goed
doet geen 850.. hij blijft wel stabiel (met 1.9/1.95 volt) maar hij knalt iedere keer uit 3dmark.. 92fsb/93fsb loopt goed
Retail 566, week 21(?Dacht ik? kijk het thuis wel even na, zit nu op mijn werk)
Draait met intel cooler op 850, 1.7v. Moederbord: Abit BH6 rev1.0, Asus Converter.
Extra koeling: Sunon 12cm fan in de zijkant van de kast, die op 5v draait (moet eigenlijk 12v zijn, maar dat is niet nodig).
Temp volgens MBM: 35-37 graden (MET koe).
EDIT: Fout gedacht, de celly blijkt dus week 18 te zijn. Het batchnummer is L018A330 (malaysia), pack date: 05/10/2000
Draait met intel cooler op 850, 1.7v. Moederbord: Abit BH6 rev1.0, Asus Converter.
Extra koeling: Sunon 12cm fan in de zijkant van de kast, die op 5v draait (moet eigenlijk 12v zijn, maar dat is niet nodig).
Temp volgens MBM: 35-37 graden (MET koe).
EDIT: Fout gedacht, de celly blijkt dus week 18 te zijn. Het batchnummer is L018A330 (malaysia), pack date: 05/10/2000
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Nooit verder gekregen dan 707. ook niet met het voltage op 2 volt
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Mijn Celeron 600, draait redelijk goed op 855 met een voltage van 1.6 en ook met 1.6 zelfs op 900, alleen het lijkt erop dat mijn moederbord (MSI BXmaster) die snelheid niet aan kan:
Koe blijft prima doorlopen, maar zodra ik iets DirectX / 3D achtigs start, hangt hij meteen. Maar ik kan wel zonder problemen een cd branden en browsen / internetten / etcetera.
Ik gebruik een Alpha koeler die ik heb moeten ondersteunen met stukjes dubbelgevouwen papier, anders kantelt ie. Hij wordt niet eens lauw.
Maar ik ben niet ontevreden hoor
Koe blijft prima doorlopen, maar zodra ik iets DirectX / 3D achtigs start, hangt hij meteen. Maar ik kan wel zonder problemen een cd branden en browsen / internetten / etcetera.
Ik gebruik een Alpha koeler die ik heb moeten ondersteunen met stukjes dubbelgevouwen papier, anders kantelt ie. Hij wordt niet eens lauw.
Maar ik ben niet ontevreden hoor
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
He Budi je moet je voltage omhoog gooien, minimaal naar 1,65 want daar draait een Pentium III standaard op. Dussszzzzzzzzzzz
Ikzelf heb een celly II 533@800 zonder problemo op 1,65 volt
Ik hoop dat het lukt
Ikzelf heb een celly II 533@800 zonder problemo op 1,65 volt
Ik hoop dat het lukt
Dat was ik vergeten te zeggen (maar toch bedankt voor de tip
: het maakt niet uit waar ik de voltage op zet, hij wordt er niet stabieler op, daarom denk ik ook dat het aan het moederbord ligt.
Voor de lol heb ik hem een keertje op 1008 gezet met maximale voltage (1.8). Leuk wat je dan ziet: Intel Celeron-MMX running at :08 MHZ en een kreupel biosscherm! Zet je hem op 990 (110*9) dan post ie wel, maar boot ie niet helemaal goed.
Ik heb ook een beetje de indruk dat hij om één of andere reden de agp bus niet op 2/3 gezet heeft waardoor hij het zo slecht doet, maar het kan allemaal natuurlijk tóch gewoon aan de CPU liggen en moet ik genoegen nemen met 855 mhz wat ook niet slecht is.
: het maakt niet uit waar ik de voltage op zet, hij wordt er niet stabieler op, daarom denk ik ook dat het aan het moederbord ligt.Voor de lol heb ik hem een keertje op 1008 gezet met maximale voltage (1.8). Leuk wat je dan ziet: Intel Celeron-MMX running at :08 MHZ en een kreupel biosscherm! Zet je hem op 990 (110*9) dan post ie wel, maar boot ie niet helemaal goed.
Ik heb ook een beetje de indruk dat hij om één of andere reden de agp bus niet op 2/3 gezet heeft waardoor hij het zo slecht doet, maar het kan allemaal natuurlijk tóch gewoon aan de CPU liggen en moet ik genoegen nemen met 855 mhz wat ook niet slecht is.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Gisteren gekocht bij Update ( Groningen)
Net woensdag weer nieuwe zending ontvangen.
Celly 2 566@850 op 1,9 volt.
Abit BH6 1.0 met Abit Slotkey converter.
Net woensdag weer nieuwe zending ontvangen.
Celly 2 566@850 op 1,9 volt.
Abit BH6 1.0 met Abit Slotkey converter.
Celly 566@770 draait op 1.75 superrrrr stabiel. Op 566@808 goed stabiel met af en toe een hanger in Q3A. Maar met 566@850 (1.75 t/m 1.90V) lukt het niet om Q3A op te starten. Slaat direct vast in een wit scherm. In 2D heb ik trouwens in alle settings geen stabiliteits-problemen. Maar ja, je wilt bruut Quaken
Gebruik een BX-Master met een Abit converter. Ik oc via de software van de BX-Master. Werkt erg gebruiksvriendelijk.
Heb hem trouwens 2 weken.....
Gebruik een BX-Master met een Abit converter. Ik oc via de software van de BX-Master. Werkt erg gebruiksvriendelijk.
Heb hem trouwens 2 weken.....
Vandaag 1 ingebouwd
Hij draait 566@850 op 1,65v!
930 haalt die niet op 1,8v en hoger kan ik niet kiezen om de 1 of andere wazige reden op mijn p3v4x.
Moet ik denk ik nog ff overclock convertje halen
Hij draait 566@850 op 1,65v!
930 haalt die niet op 1,8v en hoger kan ik niet kiezen om de 1 of andere wazige reden op mijn p3v4x.
Moet ik denk ik nog ff overclock convertje halen
Ik heb hier een Celeron 566 uit week 12. Draait nu op 966Mhz 1.85V met een Alpha. Ben hier echt zeer tevreden over.
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Komt ie: Malay L029A982 - 0500 SL46T 566@952@2,00Volt met een Gorb, MSI 6163 pro, master converter.
Verwijderd
Ik heb een 566@850 op 1.65 volt draait als een trein (maar verder is er niks mis mee 
Super stabiel met gorb erop gaan binnen kort eens ff kijken of we nog verder kunnen komen
Weet niet zeker maar volgens mij een week 15
Dus ikke is blij

Super stabiel met gorb erop gaan binnen kort eens ff kijken of we nog verder kunnen komen
Weet niet zeker maar volgens mij een week 15
Dus ikke is blij
Verwijderd
celeron 2 566, tray versie, Malay.
Q016A121-0214 SL46T
Draait momenteel op 890, 1.7 volt met een generic slotket @ msi bx master. Ik heb nu wel een sb16 isa erinzitten, want mijn sb live! veroorzaakte problemen maar die wordt binnenkort vervangen voor een Guillemot Fortissimo. Verder zou een Abit SlotketIII nog wel fijn zijn, zodat ik wat meer voltage kan geven. Op 110 fsb en 1.8 volt (hoogste wat bx-master aankan) boot 'ie wel maar blijft 'ie hangen bij het windows boot scherm. Ow jah, koeling : GlobalWin fdp32.
Q016A121-0214 SL46T
Draait momenteel op 890, 1.7 volt met een generic slotket @ msi bx master. Ik heb nu wel een sb16 isa erinzitten, want mijn sb live! veroorzaakte problemen maar die wordt binnenkort vervangen voor een Guillemot Fortissimo. Verder zou een Abit SlotketIII nog wel fijn zijn, zodat ik wat meer voltage kan geven. Op 110 fsb en 1.8 volt (hoogste wat bx-master aankan) boot 'ie wel maar blijft 'ie hangen bij het windows boot scherm. Ow jah, koeling : GlobalWin fdp32.
hmmm op 110Fsb boot die van mij wel maar bij 3dmark kapt die ermee op 1,8v.
Mijn p3v4x kan wel hoger aan maar ik kan het niet kiezen hij laat maar tot 1,8 zien
Iemand een tip om hoger te kiezen zonder een overclock convertor te kopen?
Mijn p3v4x kan wel hoger aan maar ik kan het niet kiezen hij laat maar tot 1,8 zien
Iemand een tip om hoger te kiezen zonder een overclock convertor te kopen?
Verwijderd
Mijn celly 566 is dus nu toast
ik kreeg hem eerst niet hoger dan 804@95fsb@1.7v. Nadat ik de msi slotket convertor had gekocht heb ik het voltage verhoogt naar uiteindelijk 1.9v@100fsb.
computer boote niet, de monitor ging niet eens aan. ik alles netjes terug gezet naar 566@66@1.5. resultaat; nog steeds zwart scherm

hij is nog getest in een paar andere systemen ook zonder resultaat.
ik heb nu m'n oude celeron300 en maar ff tijdelijk ingezet. tis gewoon behoorlijk kut
P.s mijn celly (R.I.P) was er eentje van hard-ware.nl week 15 MALAY
ik kreeg hem eerst niet hoger dan 804@95fsb@1.7v. Nadat ik de msi slotket convertor had gekocht heb ik het voltage verhoogt naar uiteindelijk 1.9v@100fsb.
computer boote niet, de monitor ging niet eens aan. ik alles netjes terug gezet naar 566@66@1.5. resultaat; nog steeds zwart scherm

hij is nog getest in een paar andere systemen ook zonder resultaat.
ik heb nu m'n oude celeron300 en maar ff tijdelijk ingezet. tis gewoon behoorlijk kut

P.s mijn celly (R.I.P) was er eentje van hard-ware.nl week 15 MALAY
Verwijderd
mjeu -> draait de fan van de koeler WEL? Als je alleen maar een zwart scherm krijgt denk ik niet dat de proc kapot is... maar misschien lul ik nu wel uit m'n nek.
zeg Marc H, hoe kun jij de cpu-temp meten op een BH-6, ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Ik weet het niet zeker, maar als de proc kapot is start er toch helemaal nix? En dan zou je op zijn minst een beep-code moeten krijgen...
Pagina: 1