Draadloze en oplaadbare muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een draadloze muis. Het liefst een die via USB of Lightning oplaadbaar is. Ik heb op dit moment 2 muizen die net niet bevallen:
Apple Magic Mouse 2:
+ Doet lang(genoeg) op een accu, opladen gaat makkelijk, geen dongle nodig want Bluetooth, opladen via Lightning
- Geen echte scrollwiel, geen extra knoppen behalve left en rightclick

Trust Sure Wireless Mouse
+ Zit goed in mijn hand, Forward en Back knoppen
- Dongle, Super slechte accuduur (2 weken op 1 accu), moet altijd extra reserverbatterijen meenemen.

Mocht bovenstaande niet bestaan, dan kan een draadloze muis die op batterijen werkt ook, maar die moet dan een STUK langer mee kunnen gaan dan 2 weken.

Wat is je budget?
Liefst rond of onder de 50 euro. Ik vraag me echter af of de muis die ik zoek sowieso bestaat, dus ik sta overal voor open totaan 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil de muis in Nederland of op Amazon.de kopen, verder geen merkvoorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Macbook Pro 2015 met i7 Processor en Windows. Later evt ook op andere laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:33
Tja, er is niks zo persoonlijks als een muis. Wat ik altijd aanraad is even naar de Mediamarkt gaan, en probeer daar wat muizen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wat voor muis zoek je precies? Als ik het goed begrijp wil je extra knoppen, en je hebt een voorkeur aan een scrollwiel.

Mag de muis wat groter zijn, of liever klein (voor transport e.d.)? Wil je meer dan enkel een forward en back knop? Of juist niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De Logitec MX Master is in de aanbieding op Amazon icm Prime voor €50
- Een relatief hoge muis
- Redelijk afwerkingsniveau
- Een rolwiel gericht op scrollen, dat instelbaar vrij kan rollen.
- 118Gram
- Genoeg knoppen - een muis ontworpen voor officegebruik.
- Prima standbyetijd
- Makkelijk te koppelen aan 3 verschillende apparaten via Bluetooth & Unify
- Sterke reviews.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000593580.jpeg
https://www.amazon.de/Log...marineblau/dp/B01LYPT7KD/

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 28-03-2017 13:52 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
marcel4332 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:15:
Tja, er is niks zo persoonlijks als een muis. Wat ik altijd aanraad is even naar de Mediamarkt gaan, en probeer daar wat muizen uit.
Ik heb idd gekeken bij de Media Markt, maar daar hadden ze geen enkele draadloze muis die op een accu werkt en met een kabel is op te laden. Dat is eigenlijk waar ik naar zoek.
Alternatief is een muis met een lange standby tijd maar dat is natuurlijk niet te testen bij de MM. Mijn huidige muis(de Trust) heb ik er vandaan, zag er in eerste instantie prima uit maar blijk dus een verschikkelijke standby tijd te hebben.
rikpro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:29:
Wat voor muis zoek je precies? Als ik het goed begrijp wil je extra knoppen, en je hebt een voorkeur aan een scrollwiel.

Mag de muis wat groter zijn, of liever klein (voor transport e.d.)? Wil je meer dan enkel een forward en back knop? Of juist niet?
Een scrollwiel is een vereiste, extra knoppen zijn mooi meegenomen. Ik merk dat ik forward en back vaak gebruik, andere knoppen heb ik nooit gehad en dus ook nooit kunnen gebruiken.
Kwa grootte zoek ik een gemiddelde of grote grootte.

Als ik een lijstje zou maken met voorkeuren:
1. Oplaadbare Medium/Grote muis met Bluetooth, Micro USB/Lighting, normale scrollwiel, Back en Forward knoppen
2. Oplaadbare Medium/Grote muis met Bluetooth, Micro USB/Lighting, en normale scrollwiel
3. 1. en 2. met een dongle ipv bluetooth
4. Muis op Batterijen met een lange accuduur, Bluetooth, Normaal scrollwiel, Back en Forward
5. Muis op batterijen met een lange accuduur, Bluetooth, Normaal

Van opties 1-3 ken ik er geeneen. Van optie 4 en 5 ken ik er een paar (zoals degene die 3x3 voorstelt) maar heb ik geen idee welke een goede accuduur hebben.

Edit: Blijkbaar is de MX Master die 3x3 voorstelt oplaadbaar! Dit is misschien een goede optie inderdaad!
Ik vind hem persoonlijk alleen niet zo mooi, dus mochten andere nog opties hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door thefal op 28-03-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 16:55
Ik heb een Logitech M705, draadloos met gewone AA batterijen, maar deze gaan al reeds een jaar mee met middelmatig veel gebruik. Het is niet de grootste muis dus als je echt grote handen hebt misschien niet de beste keuze, maar hij heeft wel forward en backward knoppen die ik zelf heel handig vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 10:19

NSG

Je weet niks!

Ik heb zelf het "broertje" van de MX Master, namelijk de pricewatch: Logitech MX Anywhere 2 Zwart .

-Heeft een fysieke scrolknop
-Scrolknop kan je "unlocken" en daardoor supersnel scrollen
-Scrolknop kan naar links en rechts om horizontaal te "scrollen"
-Fysieke back en forward knoppen
-Knop bovenop die je naast klikken ook 4 gestures (beneden, boven, links, rechts) met ieder een eigen actie kan toekennen.
-Onthoud 3 bluetooth apparaten
-Unify usb voor apparaten zonder bluetooth
-Opladen via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

NSG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:55:
Ik heb zelf het "broertje" van de MX Master, namelijk de pricewatch: Logitech MX Anywhere 2 Zwart .

-Knop bovenop die je naast klikken ook 4 gestures (beneden, boven, links, rechts) met ieder een eigen actie kan toekennen.
-Opladen via usb.
Dit lijkt mij ook een medium muis die prima moet aansluiten bij de behoeften van de TS. Heb hem ook gehad, was prettig in gebruik.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
NSG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:55:

-Opladen via usb.
Er vanuit gaande dat de gouden rand iets subtieler is dan de foto's doen overkomen, denk ik dat dit hem wordt. Heel erg bedankt!

Ik had er overigens stom genoeg niet aan gedacht om in de pricewatch te kijken. Als ik daar filter op Bluetooth en oplaadbaar kom ik er precies 2 tegen: De Magic Mouse 2 en de MX Anywhere2! Het lijkt dus wel te kloppen dat er niet veel opties zijn in wat ik zoek maar dat de MX Anywhere goed voldoet.

[ Voor 15% gewijzigd door thefal op 28-03-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 10:19

NSG

Je weet niks!

Naar mijn mening is het gouden randje erg subtiel. Ik zit nu op kantoor onder led verlichting en ik vind het meer donkergrijs dan goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
Gebruik ook hier op kantoor de MX Master van Logitech.
Gaat gerust 2 weken mee a 36 uur werkweek.
Kan ook voor donkerblauwe versie kiezen, of de creme :P
Pagina: 1