ik ga een nieuw mobo kopen, ik dacht aan een MSI K7T 266 PRO maar nu mijn vraag hij is er met en zonder RAID! Wat is RAID en is dit handig om erbij te nemen!
Verwijderd
raid wil zeggen dat je je data op 2 schijven weg schrijft.Je haalt het ook dubbel zo snel op.je hebt alleen twee excat de zelfde schijven hier voor nodig en een nadeel valt er een van de 2 uit dan ben je alles kwijt.
Verwijderd
Das RAID0 . Ge hed ook RAID1 en das mirroring , dus de data wordt op elke van de 2 schijven geschreven dus je hebt je data dubbel . Das dus veiliger want als der ene uitvalt is da veiliger . En pakt geen MSI maar nen Asus . Daar kunde diene controller ook als extra ATA100 controller nemen en me MSI hem ek al niks als probleme gehad en me den Asus gaat alles hier perfect !
Dat waren dus RAID0 en RAID1. Maar er is nog RAID0+1...
De naamgeving zegt het zelf al, zowel striping (RAID0) als mirroring (RAID1). Hiervoor heb je minstens 4 harddisks nodig. Er worden dus 2 paren harddisks gestript (dat is dan dus 2 x RAID0). De ene gestripte paar is een kopie (dus RAID1) van de andere gesripte paar. Uiteindelijk heb je dus de snelheid van RAID0 en de veiligheid van RAID1
De naamgeving zegt het zelf al, zowel striping (RAID0) als mirroring (RAID1). Hiervoor heb je minstens 4 harddisks nodig. Er worden dus 2 paren harddisks gestript (dat is dan dus 2 x RAID0). De ene gestripte paar is een kopie (dus RAID1) van de andere gesripte paar. Uiteindelijk heb je dus de snelheid van RAID0 en de veiligheid van RAID1
Verwijderd
als je 1 hd hebt, en die valt uit, ben je ook alles kwijtOp woensdag 04 juli 2001 14:06 schreef gaaloo het volgende:
raid wil zeggen dat je je data op 2 schijven weg schrijft.Je haalt het ook dubbel zo snel op.je hebt alleen twee excat de zelfde schijven hier voor nodig en een nadeel valt er een van de 2 uit dan ben je alles kwijt.