Aankoop tweedehands laptop, verkoper weigert garantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Beste medetweakers,

Als dit op de verkeerde plek staat, mijn excuses hiervoor. Zou een mod dan voor mij deze topic op de juiste plek kunnen plaatsen?

Twee weken geleden heb ik via Marktplaats een Dell XPS 13 overgenomen. De verkoper vertelde mij dat hij de laptop via zijn werk verkregen had en dat er nog garantie op de laptop aanwezig was. Ik was al een tijdje op zoek naar een Dell XPS en aangezien de verkoper adverteerde dat er nog garantie op de laptop aanwezig was heb ik met die insteek de laptop overgenomen. Ter plekke de laptop getest en een diagnostische test gedraaid, alles was in orde (dit duurde hooguit 10 - 15 minuten) Het enige was dat een stukje van de plastic kapje was afgebroken.

Ik was helemaal blij met me nieuwe aanwinst. Heb gelijk een verse Ubuntu installatie erop gegooid en prima. Totdat ik in mijn stille kamer aan het werk ging. Ik hoorde een afgrijselijke knisperende geluid, wat coil whine bleek te zijn. Dit geluid hoor je alleen als je in een stille omgeving bent. De fan ging ook ratelen en achteraf zag ik dat er minimaal 2+ aan dode pixels aanwezig waren. Iets wat ik totaal niet verwacht had, maar ik dacht: Hey, ik heb garantie op de laptop.

Dus ik heb contact opgenomen met Dell. Zij vertellen mij dat er een tag transfer gedaan moet worden, voordat de laptop gerepareerd mag worden. Helemaal prima en ik neem contact op met de verkoper, want die heeft hem tenslotte van zijn werk verkregen. Uiteindelijk bleek dit niet het geval te zijn, want na lang aandringen heeft hij mij de nummer gegeven van degene van wie hij de laptop heeft gekocht. Hij heeft mij weer verteld dat hij de laptop heeft overgekocht bij een bedrijf die momenteel failliet is.

Ik vroeg me af wat ik hier dus mee moet. Ik heb net nog contact gehad met de verkoper. Die adviseert mij om de laptop weer door te verkopen. Hij ontkent ook de problemen die ik hierboven opnoemde. De opkoper heeft verder ook geen informatie over de oorsprong van de laptop, behalve dat hij de laptop heeft gekocht bij een faillissement.

Dell houdt vast aan zijn standpunt. De laptop moet op mijn naam staan, anders gebeurt er niks. De tag transfer heb ik al geprobeerd uit te voeren, maar ik heb tot op heden nog geen bericht hierover gehad.

Moet ik mijn verlies nemen en de laptop met fors verlies maar verkopen of valt er wettelijk gezien nog iets te regelen?

Vriendelijke groet,

RWK__ :-(

hi!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
Je bent aangewezen op de fabrieks garantie. En als Dell eist dat het op jou naam staat is hun dat goed recht.

Je kan hooguit de verkoper voor de rechter slepen. Die heeft je namelijk een non conform product verkocht wat niet aan de verwachting voldoet(zoals geen garantie). Je kan beginnen met officiële aangetekende brieven dat je de koop wil ontbinden op basis van non conform product. Mocht dit geen effect hebben(wat ik vermoed) dan zal je hem moeten dagvaarden.

!!!!!!!Disclaimer!!!!!!!!
Aan bovenstaande info kan geen rechten worden verleent. Ik ben immers een simpele ziel dat er nog wel eens naast zit. Misschien hebben andere met meer Kenis een ander verhaal. Zoals @Anoniem: 27535 @BeToBe

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:20
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door TereZz op 27-03-2017 20:49 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Anoniem: 27535

De verkoper heeft jou garantie voorgespiegeld. Die blijkt er niet te zijn; en de kans is reeel dat je niet dezelfde keuze tot aankoop had gemaakt als verkoper je correct had voorgelicht.

Het product is niet conform wat is voorgespiegeld; je kan verkoper daarom verplichten de garantie te leveren zoals die beloofd is. Dat zal hij ongetwijfeld niet kunnen - dan blijft over ontbinden. Verhalen als 'tweedehands dus as is' of 'geen garantie' zijn een broodje aap. Een conform product is onafhankelijk van nieuwstaat en is altijd verantwoordelijkheid van verkoper.

Dat betekent dat alles terug wordt gebracht naar de situatie voor de overeenkomst - alsof die nooit bestaan heeft. Verkoper dient het gehele aankoopbedrag en eventuele verzendkosten (beide kanten op) te vergoeden.

Ik zou die weg kiezen; verkoper kan leuk stellen dat je het maar verder moet verkopen, maar hij is de verantwoordelijke voor onjuist voorlichten. Wil hij dat niet (mensen beginnen niet voor niets met verkeerd voorlichten en vervolgens een advies dat lijkt op verantwoordelijkheid ontlopen...) dan in gebreke stellen met de mededeling dat bij uitblijven van een oplossing een dagvaarding zal volgen waarbij alle kosten verhaald worden.

Zorg dat je de communicatielogs goed opslaat en je er zeker van bent dat is toegezegd wat je denkt dat is toegezegd.

Een dagvaarding opstellen is even lastig zonder ervaring, het betekenen kost bijna 100 euro, die je uiteraard ook terug kan vorderen. Als het zo ver komt, kunnen we je hier verder wel tips geven. Ik zou eerst kijken hoe het eerst met een vriendelijk verzoek tot ontbinden gaat (met dus volledige restitutie, daar heb je recht op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Doe een tag transfer met random gegevens. Met een beetje geluk werkt dat gewoon. Zodra je een bevestiging krijgt van de transfer boek je direct een monteur in voor de eerstvolgende werkdag.

[ Voor 61% gewijzigd door Trommelrem op 27-03-2017 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
Trommelrem schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:52:
[...]

Met een beetje geluk krijg je een tag transfer zelfs voor elkaar met compleet verzonnen gegevens. Zodra je een bevestiging krijgt van de transfer boek je direct een monteur in voor de eerstvolgende werkdag.
Dit werkt dus niet. Die gegevens voor een Transfer of Ownership worden namelijk gewoon gecontroleerd.

Je kan een reparatie aanvragen in de hoop dat je vorige gesprek niet geregistreerd is om zo alsnog je laptop te laten repareren.

Maar het beste kan doen is eerlijk aangeven dat het bedrijf failliet en dat jij deze laptop 2de hands gekocht heb. Dan vraag je aan de hand daarvan of je een Transfer of Ownership mag aanvragen. Zorg er dan ook voor dat je ook kan aantonen dat dit bedrijf failliet is. Misschien dat ze dan wat coulanter zijn.

Als je eventueel genoeg gegevens hebt van het bedrijf kan je het ook online aanvragen

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zal dus ook niet om consumentengarantie gaan, maar om B2B en wat er is afgesproken daar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-04 17:17

BeToBe

Privacy jurist

Ik ben het volledig eens met Floppus. Zelf denk ik dat je het ook nog kan gooien op dwaling (artikel 6:228, eerste lid BW).

Dwaling is één van de vier wilsgebreken die de wet kent. Art. 6:228, lid 1 BW bepaalt dat een overeenkomst die tot stand is gekomen onder invloed van dwaling vernietigbaar is (dit is niet hetzelfde als ontbinden!). Het is dan wel vereist dat de overeenkomst bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten (althans, niet onder dezelfde voorwaarden). Dus, zonder garantie had jij de laptop niet gekocht. Dit lijkt hier het geval te zijn.

De wet noemt drie dwalingsrubrieken en ik denk dat er hier sprake is van 'Inlichting van de wederpartij' (artikel 6:228, lid 1 onder a BW). De overeenkomst is dan vernietigbaar ‘indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten’. De verkoper heeft duidelijk gemaakt dat er nog garantie op zat, terwijl dit dus niet het geval is. Ik ben nog wel benieuwd of je aangegeven hebt dat je garantie van belang vindt(?).

Daarnaast kan er nog sprake zijn van een zogeheten 'onderzoeksplicht'. Dit hangt af van 3 punten: (1) De aard van de rechtsverhouding, (2) De aard van de betrokken informatie en (3) De aard van de betrokken belangen. Ik zal hier niet te diep op ingaan, maar de rechtsverhouding is consument tegenover consument, maar jij mocht ervan uitgaan dat de informatie klopt en wederom hangt het er hier onder andere van af of je kenbaar hebt gemaakt dat de garantie voor jou van belang was bij de aankoop. Kort gezegd denkt ik dat je geen onderzoeksplicht had naar de juistheid van de door de verkoper aangedragen informatie.

Verder is er nog de 'kenbaarheidsvereiste' en hier wordt het wellicht spannend. Heb je de verkoper duidelijk gemaakt dat de garantie voor jou van belang was?

Tot slot kan er nog één van de uitsluitingsgronden gelden. De enige die hier van toepassing kan zijn is die in lid 2 wordt genoemd: dwaling die een uitsluitend toekomstige omstandigheid betreft’. Was het bedrijf bij aankoop van de laptop al failliet en had je toen al geen garantie of heeft het faillissement later plaatsgevonden en is later je garantie komen te vervallen?

Samengevat
Wellicht kan er een beroep worden gedaan op dwaling en kan de overeenkomst worden vernietigd indien je: (1) de verkoper hebt duidelijk gemaakt dat de garantie voor jouw van belang was en (2) het bedrijf failliet was bij het aangaan van de overeenkomst.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
@BeToBe

De verkoper heeft technisch gezien niet gelogen. Het systeem heeft gewoon nog steeds garantie alleen Dell voert geen reparaties uit op laptops die niet op de juiste naam staan. (denk aan gestolen laptops e.d.)

Dus voordat je met al je fancy rechten praat deze meneer op pad stuurt zou ik eerst kijken of dit zonder extra juridische kosten toch op een wat rustigere manier kan aanvliegen.

Als dat niet op een normale manier kan je altijd nog langs een kanton rechter om je gelijk te halen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-04 17:17

BeToBe

Privacy jurist

Quadradial schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:28:
@BeToBe

De verkoper heeft technisch gezien niet gelogen. Het systeem heeft gewoon nog steeds garantie alleen Dell voert geen reparaties uit op laptops die niet op de juiste naam staan. (denk aan gestolen laptops e.d.)

Dus voordat je met al je fancy rechten praat deze meneer op pad stuurt zou ik eerst kijken of dit zonder extra juridische kosten toch op een wat rustigere manier kan aanvliegen.

Als dat niet op een normale manier kan je altijd nog langs een kanton rechter om je gelijk te halen.
Dat op een rustige manier aanvliegen ben in volledig met je eens, maar dat heb ik niet genoemd, omdat Floppes dat al aangeeft. Mijn advies is altijd eerst het gesprek aangaan en pas daarna de juridische stappen zetten. Overigens vraagt TS of er wettelijk gezien nog iets te regelen valt;).

Voor wat betreft de garantie. Zoals ik het lees, krijgt TS geen garantie, aangezien het bedrijf wat de laptop gekocht heeft failliet is. Ik heb sterk het vermoeden dat de verkoper dat wist, maar ik heb duidelijk aangegeven dat het ervan af hangt of het bedrijf bij aangaan van de overeenkomst failliet was of niet.

Tot slot mag de verkoper ook dwalen en dat wordt wederzijdse dwaling genoemd. Dan komt er nog een vereiste bij, maar dat terzijde.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Allereerst bedankt voor alle reacties! Ik zal hieronder even reageren. :)
Ik zal morgen weer contact met Dell opnemen en kijken hoe het gesprek dan loopt. Ik heb er eigenlijk wel weinig vertrouwen in.
Anoniem: 27535 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:50:
De verkoper heeft jou garantie voorgespiegeld. Die blijkt er niet te zijn; en de kans is reeel dat je niet dezelfde keuze tot aankoop had gemaakt als verkoper je correct had voorgelicht.

Het product is niet conform wat is voorgespiegeld; je kan verkoper daarom verplichten de garantie te leveren zoals die beloofd is. Dat zal hij ongetwijfeld niet kunnen - dan blijft over ontbinden. Verhalen als 'tweedehands dus as is' of 'geen garantie' zijn een broodje aap. Een conform product is onafhankelijk van nieuwstaat en is altijd verantwoordelijkheid van verkoper.

Dat betekent dat alles terug wordt gebracht naar de situatie voor de overeenkomst - alsof die nooit bestaan heeft. Verkoper dient het gehele aankoopbedrag en eventuele verzendkosten (beide kanten op) te vergoeden.

Ik zou die weg kiezen; verkoper kan leuk stellen dat je het maar verder moet verkopen, maar hij is de verantwoordelijke voor onjuist voorlichten. Wil hij dat niet (mensen beginnen niet voor niets met verkeerd voorlichten en vervolgens een advies dat lijkt op verantwoordelijkheid ontlopen...) dan in gebreke stellen met de mededeling dat bij uitblijven van een oplossing een dagvaarding zal volgen waarbij alle kosten verhaald worden.

Zorg dat je de communicatielogs goed opslaat en je er zeker van bent dat is toegezegd wat je denkt dat is toegezegd.

Een dagvaarding opstellen is even lastig zonder ervaring, het betekenen kost bijna 100 euro, die je uiteraard ook terug kan vorderen. Als het zo ver komt, kunnen we je hier verder wel tips geven. Ik zou eerst kijken hoe het eerst met een vriendelijk verzoek tot ontbinden gaat (met dus volledige restitutie, daar heb je recht op)
De advertentie is helaas niet meer beschikbaar, maar er werd geadverteerd met garantie. Dat was ook de reden dat ik de laptop heb aangeschaft. Met het idee van, goh mocht er toch wat zijn, dan kan ik altijd daarop terugvallen. Ter plekke hebben we ook de service tag gecontroleerd en hij gaf mondelings zelf ook aan van dat er gewoon garantie op zit. Als er geen garantie op zat, had ik de laptop niet aangeschaft en zeker niet voor het bedrag wat ik ervoor betaald heb.

Ik heb vandaag contact gehad met de verkoper. Die stelde dat hij niets voor mij kon betekenen. Hij kwam met het verhaal van als je een tweedehandse auto zou kopen, je achteraf altijd wel problemen zal ondervinden. Hij raadde me om de laptop weer op marktplaats aan te bieden.
Quadradial schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:09:
[...]

Dit werkt dus niet. Die gegevens voor een Transfer of Ownership worden namelijk gewoon gecontroleerd.

Je kan een reparatie aanvragen in de hoop dat je vorige gesprek niet geregistreerd is om zo alsnog je laptop te laten repareren.

Maar het beste kan doen is eerlijk aangeven dat het bedrijf failliet en dat jij deze laptop 2de hands gekocht heb. Dan vraag je aan de hand daarvan of je een Transfer of Ownership mag aanvragen. Zorg er dan ook voor dat je ook kan aantonen dat dit bedrijf failliet is. Misschien dat ze dan wat coulanter zijn.

Als je eventueel genoeg gegevens hebt van het bedrijf kan je het ook online aanvragen
De verkoper had mij als eerst verteld dat hij de laptop via werk verkregen had. Toen ik de problemen had geconstateerd, dat was werkelijk een dag daarna, heb ik toen met Dell contact had opgenomen met de vraag of er garantie op de laptop zit (dit was 2 dagen na aanschaf). Dell vertelde mij dat er Next Business Day garantie op de laptop actief is. Als ik daar gebruik van zou willen maken moet er een tag transfer plaatsvinden.

Dat zou geen probleem moeten zijn, dacht ik. Ik stuurde een berichtje naar de verkoper toe. Hij was eerst erg stil, maar later kreeg ik van de verkoper te horen dat hij de laptop via Marktplaats over had genomen van een particulier die als hobby laptops opkoopt van bedrijven en faillisementen. De opkoper heb ik ook gesproken en die heeft mij bevestigd dat de verkoper de laptop bij hem heeft gekocht, maar niet dat het via zijn werk was gebeurt. De opkoper weet zelf echter ook het bedrijf niet meer waar de laptop vandaan komt, dus ik heb deze gegevens niet en ook hij kan mij niet verder helpen.

Dell heb ik zelf via Twitter, telefonisch en via de mail benaderd en ze vragen me allemaal om eerst een tag transfer uit te voeren.
BeToBe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:17:
Ik ben het volledig eens met Floppus. Zelf denk ik dat je het ook nog kan gooien op dwaling (artikel 6:228, eerste lid BW).

Dwaling is één van de vier wilsgebreken die de wet kent. Art. 6:228, lid 1 BW bepaalt dat een overeenkomst die tot stand is gekomen onder invloed van dwaling vernietigbaar is (dit is niet hetzelfde als ontbinden!). Het is dan wel vereist dat de overeenkomst bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten (althans, niet onder dezelfde voorwaarden). Dus, zonder garantie had jij de laptop niet gekocht. Dit lijkt hier het geval te zijn.

De wet noemt drie dwalingsrubrieken en ik denk dat er hier sprake is van 'Inlichting van de wederpartij' (artikel 6:228, lid 1 onder a BW). De overeenkomst is dan vernietigbaar ‘indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten’. De verkoper heeft duidelijk gemaakt dat er nog garantie op zat, terwijl dit dus niet het geval is. Ik ben nog wel benieuwd of je aangegeven hebt dat je garantie van belang vindt(?).

Daarnaast kan er nog sprake zijn van een zogeheten 'onderzoeksplicht'. Dit hangt af van 3 punten: (1) De aard van de rechtsverhouding, (2) De aard van de betrokken informatie en (3) De aard van de betrokken belangen. Ik zal hier niet te diep op ingaan, maar de rechtsverhouding is consument tegenover consument, maar jij mocht ervan uitgaan dat de informatie klopt en wederom hangt het er hier onder andere van af of je kenbaar hebt gemaakt dat de garantie voor jou van belang was bij de aankoop. Kort gezegd denkt ik dat je geen onderzoeksplicht had naar de juistheid van de door de verkoper aangedragen informatie.

Verder is er nog de 'kenbaarheidsvereiste' en hier wordt het wellicht spannend. Heb je de verkoper duidelijk gemaakt dat de garantie voor jou van belang was?

Tot slot kan er nog één van de uitsluitingsgronden gelden. De enige die hier van toepassing kan zijn is die in lid 2 wordt genoemd: dwaling die een uitsluitend toekomstige omstandigheid betreft’. Was het bedrijf bij aankoop van de laptop al failliet en had je toen al geen garantie of heeft het faillissement later plaatsgevonden en is later je garantie komen te vervallen?

Samengevat
Wellicht kan er een beroep worden gedaan op dwaling en kan de overeenkomst worden vernietigd indien je: (1) de verkoper hebt duidelijk gemaakt dat de garantie voor jouw van belang was en (2) het bedrijf failliet was bij het aangaan van de overeenkomst.
Garantie was zeker van belang, daar was de prijs ook naar. De verkoper had hier ook mee geadverteerd. De advertentie is inmiddels allang verwijderd en kan hem niet zo snel meer terugvinden, maar daar stond het duidelijk in. Daarnaast werd het mij 3 dagen later duidelijk waar de laptop werkelijk vandaan kwam. Dat was dus bij een bedrijf / faillissement.

Is het het waard om er zoveel moeite in te steken? Ik zal uiteraard morgen nogmaals contact met Dell opnemen, maar ik heb daar werkelijk niet zoveel vertrouwen meer in. Ik denk zelf dat de verkoper niet op mijn praatjes zit te wachten en mij straks nog blokkeert op Whatsapp.

[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 27-03-2017 22:43 ]

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
https://archive.org/web/

Even snel terug halen en een print screen maken. En log zoveel mogelijk van de chats van de verkoper. Dit vergroot je win kans mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:56:
https://archive.org/web/

Even snel terug halen en een print screen maken. En log zoveel mogelijk van de chats van de verkoper. Dit vergroot je win kans mocht het nodig zijn.
Helaas lukt dat mij niet. Ik krijg steeds de cookie wall te zien als ik hem wil terughalen. Ik heb wel de link van de advertentie en dat was deze: Link

hi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Als je marktplaats mailt met het verhaal, kunnen ze je vast een kopie doen toekomen. Overigens klinkt het verhaal van verkoper en zijn verwijzing naar de auto wel érg als een situatie dat hij dondersgoed wist dat hij loog over de herkomst - je weet heel goed of iets van je werkgever komt of iets anders.

Ik zou hem nogmaals aanspreken - wijs hem desnoods naar dit topic als hij de wettelijke kant wil weten. Heeft dat geen effect, dan zijn er altijd mensen bereid te kijken naar een ingebrekestelling of dagvaarding. Je moet dit soort dingen niet over je kant laten gaan, en daar indirect dit soort handelaren mee belonen en stimuleren.

Maar neem eerst contact met marktplaats op voor een kopie, en vraag of er een wijzigingshistorie is - dat verkoper niet de advertentie later heeft aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Ik heb vandaag contact gehad met de verkoper. Die stelde dat hij niets voor mij kon betekenen. Hij kwam met het verhaal van als je een tweedehandse auto zou kopen, je achteraf altijd wel problemen zal ondervinden. Hij raadde me om de laptop weer op marktplaats aan te bieden.
Dit is simpelweg afwimpelen en geen verantwoordelijkheid nemen. Dat met de auto slaat ook als een tang op een varken. Het gaat er niet om dat je weleens problemen kunt krijgen in de toekomst met 2e hands producten, maar om het beeld dat is geschapen bij de verkoop. Als ik een 2e hands auto koop waarvan wordt gesteld dat ie nog probleemloos een jaar rijdt, maar dit niet haalt is dat net zo goed misleidend.

Ik zou stellen dat als ie zo simpel weer via MP te verkopen is, dat het voor hem ook geen probleem moet zijn de laptop terug te nemen.
Zijn verhaal op zich snijdt al totaal geen hout, dat moet ie toch zelf ook dondersgoed weten. Verkocht is verkocht en je zoekt het maar uit hoe je je garantie claimt. Jammere voor hem is eigenlijk dat hij degene is die de door hemzelf toegezegde garantie belemmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Paulus0013 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:28:
[...]

Dit is simpelweg afwimpelen en geen verantwoordelijkheid nemen. Dat met de auto slaat ook als een tang op een varken. Het gaat er niet om dat je weleens problemen kunt krijgen in de toekomst met 2e hands producten, maar om het beeld dat is geschapen bij de verkoop. Als ik een 2e hands auto koop waarvan wordt gesteld dat ie nog probleemloos een jaar rijdt, maar dit niet haalt is dat net zo goed misleidend.

Ik zou stellen dat als ie zo simpel weer via MP te verkopen is, dat het voor hem ook geen probleem moet zijn de laptop terug te nemen.
Zijn verhaal op zich snijdt al totaal geen hout, dat moet ie toch zelf ook dondersgoed weten. Verkocht is verkocht en je zoekt het maar uit hoe je je garantie claimt. Jammere voor hem is eigenlijk dat hij degene is die de door hemzelf toegezegde garantie belemmert.
Nou, hij vindt zelf, tenminste zo merk ik dat op, dat hij de verantwoordelijkheid wel heeft genomen door mij het nummer te geven van de opkoper. Dat was eigenlijk alles wat hij heeft gedaan. Ik moest het namelijk maar met hem uitzoeken.

Ik vond het ook vreemd toen hij het over de auto had. Toen dacht ik gelijk ook van, ja die moest wel geweten hebben dat er een aantal dingen mis mee was.

Maar goed, ik heb in ieder geval Marktplaats al een berichtje gestuurd, bedankt voor de tip @Anoniem: 27535. Ik hoop dat ze mij een kopie van de advertentie kunnen toesturen.

Daarnaast zal ik morgen ook via Whatsapp een bericht naar de verkoper sturen en hem ook kenbaar maken dat ik liever contact via Whatsapp wil hebben, zodat alles netjes digitaal is.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-05 16:56
Dus als ik het goed begrijp is een verkoper nog steeds aansprakelijk voor zijn verkocht product? Dus als hij iets zegt en dat klopt niet is de verkoper aansprakelijk en kun je dan op de verkoper terugvallen als het product kapot gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Jeanke117 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:11:
Dus als ik het goed begrijp is een verkoper nog steeds aansprakelijk voor zijn verkocht product? Dus als hij iets zegt en dat klopt niet is de verkoper aansprakelijk en kun je dan op de verkoper terugvallen als het product kapot gaat?
Een zakelijke verkoper? Ja. Een particuliere verkoper hoeft geen garantie te verlenen, maar is wel verantwoordelijk dat wat hij verkoopt ook echt is wat hij verkoopt. Een 'laptop met garantie' is wezenlijk anders dan een 'laptop zonder garantie' en dan heb je het recht de koop te ontbinden.

Overigens, als de laptop oorspronkelijk door Dell geleverd is en niet via een dealer, dan ben ik van mening dat Dell gewoon garantie moet verlenen, omdat het product en de garantie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
StevenK schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:13:
[...]

Een zakelijke verkoper? Ja. Een particuliere verkoper hoeft geen garantie te verlenen, maar is wel verantwoordelijk dat wat hij verkoopt ook echt is wat hij verkoopt. Een 'laptop met garantie' is wezenlijk anders dan een 'laptop zonder garantie' en dan heb je het recht de koop te ontbinden.

Overigens, als de laptop oorspronkelijk door Dell geleverd is en niet via een dealer, dan ben ik van mening dat Dell gewoon garantie moet verlenen, omdat het product en de garantie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Het gaat erom dat Dell geen garantie verleend, omdat het product wellicht gestolen kan zijn.
Dat begrijp ik wel. De oude eigenaar moet Dell inlichten dat het product is verkocht.
Echter kan Dell dan zeggen dat het een 2e hands product is, ondanks dat het product nog in zijn fabrieksgarantie zit. Ik heb geen idee of garantie over dragelijk is. Maar mijn eerste punt heeft Dell wel een punt.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:38
Wat wij op de zaak altijd doen is zeggen
"Ik bel voor X bedrijf en heb hier een kapotte laptop staan die wij moeten repareren"

Dan X is Failliet bedrijf, vragen ze eventueel nog om adres gegevens van het bedrijf en dan kan er bij ons gewoon een reparatie ingepland worden

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

DaMoUsYs schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:22:
Wat wij op de zaak altijd doen is zeggen
"Ik bel voor X bedrijf en heb hier een kapotte laptop staan die wij moeten repareren"

Dan X is Failliet bedrijf, vragen ze eventueel nog om adres gegevens van het bedrijf en dan kan er bij ons gewoon een reparatie ingepland worden
Als het originele bedrijf dus failliet is, kan een ander bedrijf hem gewoon aanmelden voor garantie?
Dan lijkt de zaak hier dus opgelost. volgens mij geeft Dell ook maar 1 jaar garantie.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 597256 op 28-03-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Bij ons dus niet, wij bellen dan ook uiteraard voor bedrijf x

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

DaMoUsYs schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:28:
Bij ons dus niet, wij bellen dan ook uiteraard voor bedrijf x
Ah ik dacht al, ik heb mijn post ook aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:20
RWK__ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:04:
[...]

Helaas lukt dat mij niet. Ik krijg steeds de cookie wall te zien als ik hem wil terughalen. Ik heb wel de link van de advertentie en dat was deze: Link
Zie je dit?
http://webcache.googleuse...=nl&gl=be&strip=1&vwsrc=0

edit: never mind, niet compleet dus

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 28-03-2017 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Ja dit zie ik nu wel, maar het is maar een zinnetje van de advertentie. De advertentie zelf is op 10 maart al weer verwijderd, want dat was de dag dat ik de laptop had overgenomen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Kan dell je geen informatie geven welk bedrijf deze laptop is?
Zeg je gewoon ik heb deze laptop gevonden wil hem zelf terug geven aan rechtmatige eigenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Anoniem: 597256 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:25:
[...]

Als het originele bedrijf dus failliet is, kan een ander bedrijf hem gewoon aanmelden voor garantie?
Dan lijkt de zaak hier dus opgelost. volgens mij geeft Dell ook maar 1 jaar garantie.
Bij Dell heb je de keuze bij mijn weten tussen 1, 3 en 5 jaar garantie

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 20:29
Ik heb dit ook eens gehad met een dell laptop die uit Engeland kwam (in NL via marktplaats gekocht). Ik heb nooit garantie nodig gehad (gelukkig) maar heb het wel voor elkaar gekregen om de tag transfer uit te voeren zonder dat ik gegevens van het bedrijf had.

Uit mijn hoofd gezegd heb ik het via de dell e-mail support gedaan door hun allerlei foto's te sturen van de laptop met bijbehorende serienummers zodat ze konden zien dat de laptop werkelijk in mijn bezit was. Ik weet niet meer of ik de foto's uit eigen beweging heb gestuurd, aangezien dit alweer zo'n 5 jaar geleden was. Ik weet niet of dit nog werkt, maar weet wel dat elke helpdesk medewerker anders tegen bepaalde situaties aankijkt. Je moet dus wel net de juiste persoon tegenkomen.

Ik had echter geen defect maar wilde de laptop gewoon op mijn naam hebben voor als de support eens nodig was.

Edit: Je kunt de verkoper wel proberen aansprakelijk te stellen echter bedenk ook dat er een kans is dat hij dit niet wist. De garantie kun je opvragen door de tag in te voeren, als hij niet wist dat je dan ook een tag transfer moet doen om dat te kunnen claimen dan houd het ook al snel op. Bij mij wist de verkoper dat ook niet en hij wist ook niet bij welk bedrijf de laptop vandaan kwam of hij wist het wel en hield zich van de domme.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchKel op 28-03-2017 01:38 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
kfaessen schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:31:
Ik heb dit ook eens gehad met een dell laptop die uit Engeland kwam (in NL via marktplaats gekocht). Ik heb nooit garantie nodig gehad (gelukkig) maar heb het wel voor elkaar gekregen om de tag transfer uit te voeren zonder dat ik gegevens van het bedrijf had.

Uit mijn hoofd gezegd heb ik het via de dell e-mail support gedaan door hun allerlei foto's te sturen van de laptop met bijbehorende serienummers zodat ze konden zien dat de laptop werkelijk in mijn bezit was. Ik weet niet meer of ik de foto's uit eigen beweging heb gestuurd, aangezien dit alweer zo'n 5 jaar geleden was. Ik weet niet of dit nog werkt, maar weet wel dat elke helpdesk medewerker anders tegen bepaalde situaties aankijkt. Je moet dus wel net de juiste persoon tegenkomen.

Ik had echter geen defect maar wilde de laptop gewoon op mijn naam hebben voor als de support eens nodig was.

Edit: Je kunt de verkoper wel proberen aansprakelijk te stellen echter bedenk ook dat er een kans is dat hij dit niet wist. De garantie kun je opvragen door de tag in te voeren, als hij niet wist dat je dan ook een tag transfer moet doen om dat te kunnen claimen dan houd het ook al snel op. Bij mij wist de verkoper dat ook niet en hij wist ook niet bij welk bedrijf de laptop vandaan kwam of hij wist het wel en hield zich van de domme.
De verkoper heeft mij verschillende verhalen lopen te vertellen. In de advertentie ging het om een laptop met garantie. Eerst wat verdacht was, was dat hij een ander adres had doorgegeven dan waar hij werkelijk woonde. Ik moest hem namelijk bellen als ik er was. Dat vond ik wel vreemd. Hier kwam ik dus ook pas achter toen ik op dat adres aanwezig was.

Bij hem thuis had hij mondelings gezegd van als er iets aan de hand is, kan je gewoon contact opnemen met Dell. Hij gaf zelf ook aan dat ik ook met hem contact mocht opnemen, indien er problemen zijn. De laptop heeft hij zelf bij de opkoper overgekomen inclusief garantie (zo werd ermee geadverteerd volgens hem). Of dit waar is, weet ik niet, maar dit heb ik van hem te horen te kregen.

Achteraf nadat ik contact had opgenomen over de garantie, heeft hij gezegd dat hij niets wist van een tag transfer. Hier heb ik zo mijn twijfels, gezien zijn punten toen ik gister met hem telefonisch contact met hem had over het verhaal van een tweedehandse auto. Daarnaast gebruikt hij ook zijn eigen naam niet (ik trouwens ook niet, omdat de ontmoeting nogal vreemd verliep), heeft hij gelogen dat hij de laptop via zijn werk heeft verkregen. Dat maakt het alleen maar meer verdacht. Ik betwijfel het of hij het niet wist, maar zelfs al zou hij het niet weten, dan lijkt het me toch vaag dat hij dan met koeienletters met 'garantie' adverteert?

Hij gaf zelf aan dat hij de laptop al anderhalf jaar in bezit had. De opkoper heeft mij verteld dat hij de laptop in zomer 2016 aan hem verkocht heeft. De garantie was toen dus al bij verkoper bekend.

Ik wist zelf niets van een tag transfer om eerlijk te zeggen. Als je zelf een laptop koopt, dan neem ik aan dat je toch gaat controleren of de laptop gestolen is? Hoe het met de garantie zit? Zoals in jou geval, het apparaat op je naam wilt laten registreren? Of zie ik dat verkeerd?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
RWK__ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 02:08:
[...]

De verkoper heeft mij verschillende verhalen lopen te vertellen. In de advertentie ging het om een laptop met garantie. Eerst wat verdacht was, was dat hij een ander adres had doorgegeven dan waar hij werkelijk woonde. Ik moest hem namelijk bellen als ik er was. Dat vond ik wel vreemd. Hier kwam ik dus ook pas achter toen ik op dat adres aanwezig was.

Bij hem thuis had hij mondelings gezegd van als er iets aan de hand is, kan je gewoon contact opnemen met Dell. Hij gaf zelf ook aan dat ik ook met hem contact mocht opnemen, indien er problemen zijn. De laptop heeft hij zelf bij de opkoper overgekomen inclusief garantie (zo werd ermee geadverteerd volgens hem). Of dit waar is, weet ik niet, maar dit heb ik van hem te horen te kregen.

Achteraf nadat ik contact had opgenomen over de garantie, heeft hij gezegd dat hij niets wist van een tag transfer. Hier heb ik zo mijn twijfels, gezien zijn punten toen ik gister met hem telefonisch contact met hem had over het verhaal van een tweedehandse auto. Daarnaast gebruikt hij ook zijn eigen naam niet (ik trouwens ook niet, omdat de ontmoeting nogal vreemd verliep), heeft hij gelogen dat hij de laptop via zijn werk heeft verkregen. Dat maakt het alleen maar meer verdacht. Ik betwijfel het of hij het niet wist, maar zelfs al zou hij het niet weten, dan lijkt het me toch vaag dat hij dan met koeienletters met 'garantie' adverteert?

Hij gaf zelf aan dat hij de laptop al anderhalf jaar in bezit had. De opkoper heeft mij verteld dat hij de laptop in zomer 2016 aan hem verkocht heeft. De garantie was toen dus al bij verkoper bekend.

Ik wist zelf niets van een tag transfer om eerlijk te zeggen. Als je zelf een laptop koopt, dan neem ik aan dat je toch gaat controleren of de laptop gestolen is? Hoe het met de garantie zit? Zoals in jou geval, het apparaat op je naam wilt laten registreren? Of zie ik dat verkeerd?
Ik kende Dell ervoor al, ik heb al verschillende pc's en laptops gehad van Dell dus ik kan mezelf niet vergelijken met iemand anders.

Maar had je de rest van mijn tekst ook gelezen? Dat is misschien wel veel belangrijker voor jou.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

RWK__ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 02:08:
Daarnaast gebruikt hij ook zijn eigen naam niet (ik trouwens ook niet, omdat de ontmoeting nogal vreemd verliep)
En na dit punt besloot je nog steeds om die laptop te kopen?
Tip voor de volgende keer; dit is het moment waarbij je wegloopt van de deal. Hoe goed hij ook zou zijn.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Sorry dat ik het zeg, maar dat soort spullen koop je ook niet 2e hands op Marktplaats. Dat is gewoon vragen om problemen ... Je kunt voortaan veel beter op Tweakers V&A kijken. Dan heb je in de meeste gevallen ook een indicatie of de verkoper betrouwbaar is. Je koopt dan uiteraard niet bij mensen die nog geen enkele feedback hebben ontvangen en pas sinds kort een Tweakers-account hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
  • Laatst online: 14-12-2023
https://www.acm.nl/nl/ond...p-een-deugdelijk-product/
Wat zijn de regels voor tweedehands producten?
Bij tweedehands producten geldt ook dat ze moeten voldoen aan de verwachtingen die een consument ervan mag hebben. Die verwachtingen hangen bijvoorbeeld af van de prijs. Ze kunnen ook afhangen van de informatie die de verkoper geeft over de staat waarin het product verkeert.
De consument mag minder verwachten bij tweedehands producten dan bij nieuwe producten. Bijvoorbeeld bij gebruikte showmodellen die voor een extra lage prijs worden verkocht. Er is dan minder snel sprake van een ondeugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
JackBol schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:40:
[...]
En na dit punt besloot je nog steeds om die laptop te kopen?
Tip voor de volgende keer; dit is het moment waarbij je wegloopt van de deal. Hoe goed hij ook zou zijn.
De laptop was al gekocht. Ik kwam hier later pas achter.
Titan_Fox schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:36:
Sorry dat ik het zeg, maar dat soort spullen koop je ook niet 2e hands op Marktplaats. Dat is gewoon vragen om problemen ... Je kunt voortaan veel beter op Tweakers V&A kijken. Dan heb je in de meeste gevallen ook een indicatie of de verkoper betrouwbaar is. Je koopt dan uiteraard niet bij mensen die nog geen enkele feedback hebben ontvangen en pas sinds kort een Tweakers-account hebben.
Ik geef je groot gelijk. ;(

Inmiddels heb ik al reactie gehad van Marktplaats en zij hebben mij een kopie van de advertentie kunnen geven. Voor de geïnteresseerden: link

[ Voor 73% gewijzigd door MysticX op 28-03-2017 13:01 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
De service tag stond dus al genoemd in de advertentie. Dan zit er wel een risico in de onderzoeksplicht van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StevenK schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:14:
De service tag stond dus al genoemd in de advertentie. Dan zit er wel een risico in de onderzoeksplicht van TS.
Is het realistisch dat als verkoper adverteert met garantie, er verwacht moet worden van koper dat hij actief bij Dell vooraf gaat informeren naar de exacte status van de servicetag? Ik vind dat wel erg ver gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 22:51
Alles wat expliciet door de verkoper wordt vermeldt is toch niet onderdeel van je onderzoeksplicht? Het gaat juist om de impliciete dingen, of de dingen die niet vermeld staan, die je zelf moet uitzoeken of het wel naar verwachting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Is het realistisch dat als verkoper adverteert met garantie, er verwacht moet worden van koper dat hij actief bij Dell vooraf gaat informeren naar de exacte status van de servicetag? Ik vind dat wel erg ver gaan :)
Dat niet, maar wel naar de voorwaarden om die contractuele garantie te kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StevenK schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:53:
[...]

Dat niet, maar wel naar de voorwaarden om die contractuele garantie te kunnen claimen.
Vind ik ook ver gaan eigenlijk - die voorwaarden leer je blijkbaar pas als je bij Dell gaat informeren zoals hier gebeurd is. het is mij niet bekend dat je aan de servicetag direct kan zien wat voor voorwaarden ervoor gelden (maar kan zijn, mijn Dell ervaringen zijn niet heel recent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 16:10

Barrycade

Through the...

Als TS mede door de garantie claim de laptop heeft gekocht zou ik wel verwachten dat als de Service Tag gemeld staat op de advertentie deze wel even checken.

Want zeker bij Dell heb je veel soorten garantie. En dat soort info kan je allemaal terugzoeken aan de hand van een Service Tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 15:31
Misschien kijk ik niet goed, maar waar zien jullie die service tag dan? Ik zie alleen een doorgestreepte plek staan. Ik neem dus ook aan dat dat zo in de advertentie was. Hoe moet OP dan de service tag checken?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
batumulia schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:16:
Misschien kijk ik niet goed, maar waar zien jullie die service tag dan? Ik zie alleen een doorgestreepte plek staan. Ik neem dus ook aan dat dat zo in de advertentie was. Hoe moet OP dan de service tag checken?
Lijkt me voordehandliggend dat TS dat zelf onleesbaar heeft gemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Inhoudelijk vraag ik me wel af of coil whine en 2+ dode pixels een garantiekwestie zijn. Wellicht is de classificatie bij zakelijke apparatuur stricter, maar voor dode pixels zijn namelijk verschillende classificaties voor wat als defect gezien wordt en wat als 'behorend' bij een bepaald type scherm. Zeker omdat het in dit geval om de fabrieksgarantie gaat en niet enige wettelijke garantie.

Daarnaast karig dat de verkoper er zo mee om is gegaan. Vraag me alleen af of die juridische tour je ook maar ergens naartoe gaat leiden. Marktplaats aankopen beschouw ik zelf altijd garantieloos. Zelfs met factuur doen winkels bijvoorbeeld soms moeilijk als blijkt dat je niet de originele koper bent.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:17:
[...]

Lijkt me voordehandliggend dat TS dat zelf onleesbaar heeft gemaakt ;)
Nee, dat zijn de originele advertentie foto's. Ik heb niets daarin bewerkt.

Ik heb voorlopig goed nieuws. Ik heb weer contact met Dell opgenomen om te vragen hoe het zat met de tag transfer die ik uitgevoerd had. De medewerker heeft het gecontroleerd en na een adrescontrole bleek deze uiteindelijk op mijn naam te staan geregistreerd! :D

Ik heb gelijk de problemen aangekaart en er is een reparatie opgezet. De laptop wordt opgehaald!

Ik zal hier nog een update achterlaten hoe het verder afloopt. Ik wil iedereen hier alvast bedanken voor de wijze reacties. _/-\o_

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
"De verkoper vertelde mij dat hij de laptop via zijn werk verkregen"

"Hij heeft mij weer verteld dat hij de laptop heeft overgekocht bij een bedrijf die momenteel failliet is."

Een verkoper die duidelijk geen probleem heeft met liegen, waardoor ik sterk twijfel aan:

"Hij ontkent ook de problemen die ik hierboven opnoemde."

Succes met de afwikkeling. Misschien kun je via Marktplaats nog iets beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Laatst online: 08:01
RWK__ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:33:
[...]

Ja dit zie ik nu wel, maar het is maar een zinnetje van de advertentie. De advertentie zelf is op 10 maart al weer verwijderd, want dat was de dag dat ik de laptop had overgenomen.
Als ik op marktplaats kijk zie ik (ook nog in de google cache):

Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/9n8mca.jpg

"GARANTIE" in koeienletters in de titel en de zinssnede "Met nog [...] garantie tot 15..." lijkt me toch meer dan voldoende om, mocht het eventueel nodig zijn, in een rechtszaak te bewijzen dat er iets over garantie was beloofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 22:58
Ik mis in je verhaal of er een factuur bij gegeven werd. Wellicht een tip voor de toekomst; als er gepraat wordt over garantie zorg dan dat je een factuur hebt. Dan was er geen enkel probleem geweest met een tag transfer of garantie claimen. Mocht die niet aanwezig zijn kun je je afvragen of je die garantie wel kunt claimen.

Fijn dat het in ieder geval geregeld is, dat is het belangrijkste.

[ Voor 9% gewijzigd door Durazno op 28-03-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Zo zie je maar dat je de tag transfer toch kunt uitvoeren met een beetje doorzettingsvermogen. Kortom je hebt toch je garantie dus heeft de verkoper woord gehouden (ondanks dat jij iets meer moeite moest doen om het voor elkaar te krijgen).

Voor de meeste die reageren: Bij Dell heb je over het algemeen geen factuur nodig. Deze krijg je digitaal en is zo na te maken. De garantie is gekoppeld aan de service tag welke pas bij het uitleveren wordt ingesteld. Hier staat dan ook in welk soort garantie je hebt en hoe lang. Tevens is de oorspronkelijke hardware zoals de laptop is samengesteld gekoppeld aan de service tag alsmede de oorspronkelijke software downloads incl. licenties. Al deze dingen zorgt er dus voor dat Dell er zeker van moet zijn dat de service tag bij de eigenaar van de laptop hoort en niet dat derde ermee de laptops op hun naam kunnen zetten, dit ivm eventuele software die erbij is geleverd en online te downloaden is.

De service tag is voor dell dus iets meer dan alleen een tag voor de garantie. Het gaat dell er vooral om of jij wel werkelijk in bezit bent van de laptop. Maar als je kunt bewijzen dat je de laptop hebt dan kunnen ze het vaak wel met de hand overzetten.

Weet een normale gebruiker dit? Waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 16:27
RWK__ schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:24:
Ik heb voorlopig goed nieuws. Ik heb weer contact met Dell opgenomen om te vragen hoe het zat met de tag transfer die ik uitgevoerd had. De medewerker heeft het gecontroleerd en na een adrescontrole bleek deze uiteindelijk op mijn naam te staan geregistreerd! :D

Ik heb gelijk de problemen aangekaart en er is een reparatie opgezet. De laptop wordt opgehaald!
Heb ik een post over het hoofd gezien? Hoe heb je dat voor elkaar gespeeld? _/-\o_
Enfin, goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Durazno schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:22:
Ik mis in je verhaal of er een factuur bij gegeven werd. Wellicht een tip voor de toekomst; als er gepraat wordt over garantie zorg dan dat je een factuur hebt. Dan was er geen enkel probleem geweest met een tag transfer of garantie claimen. Mocht die niet aanwezig zijn kun je je afvragen of je die garantie wel kunt claimen.

Fijn dat het in ieder geval geregeld is, dat is het belangrijkste.
Nee, hij gaf als eerst aan dat hij de laptop van zijn werk had verkregen en daardoor geen factuur had. Dat klonk bij mij in eerste instantie logisch, maar ja achteraf..

In ieder geval een les voor mij voor de volgende keer!
kfaessen schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:05:
Zo zie je maar dat je de tag transfer toch kunt uitvoeren met een beetje doorzettingsvermogen. Kortom je hebt toch je garantie dus heeft de verkoper woord gehouden (ondanks dat jij iets meer moeite moest doen om het voor elkaar te krijgen).
Het is inderdaad gelukt, maar de verkoper heeft niet echt geholpen. Heb er toch wat tijd in moeten steken..
SpazzII schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:57:
[...]

Heb ik een post over het hoofd gezien? Hoe heb je dat voor elkaar gespeeld? _/-\o_
Enfin, goed nieuws!
Ik had op internet gezocht naar vergelijkbare situaties en kwam tegen dat als je informatie van de vorige eigenaar moet invoeren dat je het beste 'NO INFORMATION' kan invoeren op de vereiste punten (naam, straat, postcode, land).

Het heeft uiteindelijk gewerkt! :o

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 29-03-2017 01:26 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

RWK__ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:24:
[...]

Nee, hij gaf als eerst aan dat hij de laptop van zijn werk had verkregen en daardoor geen factuur had. Dat klonk bij mij in eerste instantie logisch, maar ja achteraf..

In ieder geval een les voor mij voor de volgende keer!
In deze situatie zou het ook mogelijk zijn dat hij een laptop aan je verkoopt die helemaal niet z'n eigendom is.

Bij ons kun je namelijk voor weinig je eigen laptop overkopen na het einde van de lease periode. Leuk voor de vrouw of kinderen. Maar ook hierbij wordt gewoon een factuur verstrekt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, bij deze een update:

Vandaag mijn XPS ontvangen van UPS. Dell heeft onder de garantie het moederbord, display, ventilator, dc unit vervangen. De coil whine noise is nog wel heel erg lichtjes aanwezig, maar niet meer zo erg als eerst. Vanavond maar eens goed bekijken of ik er nog last van heb. Ben toch wel blij dat de tag transfer is gelukt.

Ik wil iedereen hier bedanken voor de wijze woorden. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door MysticX op 10-04-2017 12:30 ]

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Goed om te horen dat Dell je netjes heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Omdat ik me toch ontzettend ergerde aan de coil whine, weer contact met Dell opgenomen.

Vandaag is de monteur langsgeweest om het moederbord voor de tweede keer te vervangen. Helaas is de coil whine alleen maar erger geworden. Advies van de monteur en Dell was om ipv Ubuntu, maar Windows 7 te installeren om te kijken of de coil whine dan weg zou gaan (terwijl het volgens mij toch iets hardwarematig is), maar het is alleen maar erger geworden. Windows 10 moet ik er nog op installeren, maar geef het weinig hoop.

Dell wil mij nu niet meer helpen met betrekking tot deze issue, terwijl ik nog wel garantie heb.

Iemand een idee hoe ik dit nog zou moeten aanpakken, of zou ik er maar mee moeten leven?

Coil whine issue is toch wel zeer irritant en storend. Een hoge pieptoon continue aanhoren als je aan het werk bent is niet prettig. Het is gewoon hoorbaar als de tv op een normale volume aanstaat.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@RWK__ : uiteraard kan coil whine (of anderszins brom/stoorgeluiden) uit gebruikselektronica zeer irritant zijn. Ook zal de één gevoeliger zijn c.q. het eerder opmerken, dan een ander.
E.e.a. ook afhankelijk van de gebruiksomstandigheden en -omgeving.

Maar i.p.v. nog wekenlang met Dell/verkoper in debat te gaan, zou je ook zelf wellicht het probleem kunnen verhelpen.
Als je kunt uitvogelen welk specifiek onderdeel de coil whine veroorzaakt; kan een doelgerichte blob/klodder kit/lijm soms een oplossing zijn en de het desbetreffende onderdeel tot zwijgen brengen.

En als je de term "coil whine dell XPS 13" googled, kom je heel wat verhalen tegen...

Als je de google results een beetje doorbladert, wordt er wat hoop gevestigd op een nieuwe revisie (A02) van het MB. Maar zelfs Dell support geeft dan aan dat het probleem minder wordt, maar niet verholpen is.
Ook het her en der installeren van andere/nieuwere drivers (Intel) geeft bij sommigen wat verlichting. Zelfs bij mensen die een andere audio driver hebben geïnstalleerd.
Maar vooral onder full load (Prime95 testjes) komt het probleem heftig terug.

http://www.iretron.com/bl...ng-problems-with-new-pcs/
...
Intel’s new Kaby Lake processors were made available this past summer, and they are just starting to show up on new PCs (no Macs yet). According to Tech Radar, the The Core i7-7700K is the flagship processor. However, there have been reports that just about every PC it has been installed with has been making a “coil whine” noise

Het schijnt inmiddels zelfs een producteigenschap te zijn, volgens de Wiki pagina... :|
"...
Currently this model has an issue with respect to an annoying electrical/hissing noise called 'Coil Whine'.
..."

[ Voor 49% gewijzigd door ehtweak op 18-04-2017 20:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
@ehtweak Je hebt wel een punt en had er zelf ook nagedacht om hem open te schroeven en zelf naar te kijken, maar aangezien hij gewoon garantie heeft wil ik er niet mee gaan zitten prutsen snap je?

Er staat inmiddels bios A08 op, maar het lijkt me sterk dat het geluid opgelost wordt door middel van een bios update.

Vandaag heeft een van de Dell medewerkers mij inderdaad verteld dat het een producteigenschap is, of te wel een design feature, waar ik mij dus echt om verbaas. Ze erkennen het wel als een probleem, maar Dell heeft dit afgedaan als een 'design feature' en konden niets voor me betekenen.

Heb inmiddels wel een e-mail ontvangen om een klacht schriftelijk in te dienen, dus dat heb ik maar gedaan.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

RWK__ schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:45:
@ehtweak Je hebt wel een punt en had er zelf ook nagedacht om hem open te schroeven en zelf naar te
Vandaag heeft een van de Dell medewerkers mij inderdaad verteld dat het een producteigenschap is, of te wel een design feature, waar ik mij dus echt om verbaas. Ze erkennen het wel als een probleem, maar Dell heeft dit afgedaan als een 'design feature' en konden niets voor me betekenen.
Kom op zeg, zo lust ik er nog wel een paar, wat een flauwekul:

Er zitten dode pixels in mijn scherm -> design feature
De accu valt uit zodra hij 50% bereikt -> design feature

Ik kan niet geloven dat ze daar mee weg zouden komen in een rechtszaak.

[ Voor 8% gewijzigd door LankHoar op 25-04-2017 12:40 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Nog een update voor de geïnteresseerden:

Ten eerste moet ik toch wel zeggen dat de klachten afdeling van Dell echt om te janken is. Ze maken voor het oog best wel mooie producten, maar de service is toch wel ver te zoeken als er een probleem is die zij niet zelf kunnen oplossen, want dan wordt het afgedaan als een 'design feature'.

Ik heb schriftelijk een brief opgesteld en deze opgestuurd. Na drie weken kreeg ik een telefoontje en mijn klacht zou in behandeling genomen worden. Verder kreeg ik geen contactgegevens van de contactpersoon en bleef het een week stil. Toen heb ik weer contact opgenomen, en mij werd verteld dat ik binnenkort gebeld zou worden. Dat werd de week erop gedaan. Goed nieuws volgens de behandelaar, er wordt nogmaals een nieuw moederbord geplaatst. Dit zou dan de derde bordje worden. Mocht het dan niet opgelost zijn, dan zal er naar een andere oplossing gekeken worden, waren zijn woorden.

Monteur langs geweest, moederbord vervangen, nog steeds coil whine. De monteur kwam er zelf mee dat hij nog steeds de coil whine hoorde. Bij mij thuis nam hij ook contact op met zijn contactpersoon en telefonisch had hij het ook doorgegeven. De monteur vertelde mij dat Dell met een andere oplossing zou moeten komen en hij hiervan een melding zou maken en dat er nog contact met mij zou worden opgenomen.

Helaas een week weer verder en niemand die belt of een e-mail stuurt. Toen heb ik via de Dell Chat en Twitter mijn ongenoegen geuit. De medewerker via de chat vertelde mij dat de coil whine binnen de normen van Dell vallen, zo stond dat in zijn systeem beschreven en kon dus niets meer voor mij betekenen. Dat lijkt er dus op dat de monteur tegen mij heeft lopen liegen en een verkeerde verklaren heeft genoteerd.. Kreeg dus ook gister doodleuk een e-mail dat mijn klacht afgehandeld is, zonder ook maar even contact met mij op te nemen.

Wat een raar bedrijf, serieus.. :| ;w

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Dell kan niets doen aan de coil whine. Je hebt 100% zeker een recente Intel processor. Die hebben er last van. Probeer maar eens in de bios C States oid uit te zetten. Dan klokt je cpu niet constant terug en zou het minder moeten worden.

Koop de volgende keer een AMD als je een stil systeem wilt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TereZz op 03-06-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
TereZz schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:42:
Dell kan niets doen aan de coil whine. Je hebt 100% zeker een recente Intel processor. Die hebben er last van. Probeer maar eens in de bios C States oid uit te zetten. Dan klokt je cpu niet constant terug en zou het minder moeten worden.

Koop de volgende keer een AMD als je een stil systeem wilt ;)
Er zit een 4650u in. Had dat al op internet gevonden, maar dat is voor de nieuwere XPS modellen. Op mijn model heb ik die optie in de BIOS niet gevonden.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:55
CurlyMo in "Rechten na herhaalde reparatie zakelijk gekochte Dell laptop" Hier kan je eerder advies lezen dat ik inzake Dell ondersteuning heb gegeven aan een andere tweaker. Twee posts daaronder nog een advies. Datzelfde advies zou ik hier ook geven.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-05 23:53
CurlyMo schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:03:
CurlyMo in "Rechten na herhaalde reparatie zakelijk gekochte Dell laptop" Hier kan je eerder advies lezen dat ik inzake Dell ondersteuning heb gegeven aan een andere tweaker. Twee posts daaronder nog een advies. Datzelfde advies zou ik hier ook geven.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel TS kan met deze zaken, een swap vragen kan natuurlijk, maar ik heb eigenlijk geen idee of ontbinding mogelijk is terwijl TS geen koopovereenkomt heeft met Dell, daar de laptop gekocht is door een bedrijf dat failliet is, overgenomen door iemand van dat bedrijf, overgenomen door nog een 3de en door diegene weer verkocht aan TS, ik verwacht eigenlijk dat TS dan juridisch gezien voor ontbinding bij degene moet zijn die het apparaat aan hem verkocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Dennism schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:03:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel TS kan met deze zaken, een swap vragen kan natuurlijk, maar ik heb eigenlijk geen idee of ontbinding mogelijk is terwijl TS geen koopovereenkomt heeft met Dell, daar de laptop gekocht is door een bedrijf dat failliet is, overgenomen door iemand van dat bedrijf, overgenomen door nog een 3de en door diegene weer verkocht aan TS, ik verwacht eigenlijk dat TS dan juridisch gezien voor ontbinding bij degene moet zijn die het apparaat aan hem verkocht heeft.
Hoe dat precies juridisch zit weet ik niet, maar ik zou het gewoon proberen. Voor Dell is TS nu namelijk gewoon de eigenaar van die laptop, volgens mij kijkt Dell niet verder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:03:
Ik heb al in april een aangetekende brief gestuurd. Na drie weken pas een reactie over gehad. De behandelaar stelde voor om het moederbord te vervangen. Dat zou dan de derde keer worden. Dit is gebeurt, echter is de coil whine nog steeds hoorbaar. Werd ook bevestigd door de monteur. Daarnaast zijn er nog problemen bij gekomen, zoals een zoemend geluid in me koptelefoon als de adapter en koptelefoon aangesloten zijn en de touchpad heeft zijn beste tijd ook al gehad.

Deze week had ik van de behandelaar een e-mail ontvangen dat hij de case heeft afgesloten, zonder mij te vragen of het probleem opgelost is of niet. Daar heb ik nou echt geen woorden voor. Direct een mailtje teruggestuurd, maar helaas geen reactie meer ontvangen. Erg jammer. Weet zelf ook niet wat ik ermee moet, en om hem nou in deze staat te verkopen.. wil niemand opzadelen met zo'n laptop.

Enige idee hoe ik dit verder moet oppakken? Moederbord is dus al drie keer vervangen vanwege:
- het coil whine probleem
- de ventilator die continue op hoge toeren draait

[ Voor 6% gewijzigd door MysticX op 03-06-2017 18:06 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hem confronteren met hun swap beleid of anders proberen te ontbinden. Desnoods via een nieuwe brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 09:19
RWK__ schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:30:
[...]

Helaas een week weer verder en niemand die belt of een e-mail stuurt. Toen heb ik via de Dell Chat en Twitter mijn ongenoegen geuit. De medewerker via de chat vertelde mij dat de coil whine binnen de normen van Dell vallen, zo stond dat in zijn systeem beschreven en kon dus niets meer voor mij betekenen. Dat lijkt er dus op dat de monteur tegen mij heeft lopen liegen en een verkeerde verklaren heeft genoteerd.. Kreeg dus ook gister doodleuk een e-mail dat mijn klacht afgehandeld is, zonder ook maar even contact met mij op te nemen.
[...]
Ik denk zelf persoonlijk dat de monteur niet heeft gelogen en verkeerde verklaren heeft genoteerd. Krijg zelf het gevoel dat Dell zelf dingen heeft veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CurlyMo schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:36:
[...]

Hoe dat precies juridisch zit weet ik niet, maar ik zou het gewoon proberen. Voor Dell is TS nu namelijk gewoon de eigenaar van die laptop, volgens mij kijkt Dell niet verder dan dat.
Alleen zit je met Fabrieks Garantie te rommelen. En daar mogen ze letterlijk elke Regel omtrent Consumenten recht aan hun laars lappen. Zo ook CoilWhine waar ze niets aan hoeven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
loki504 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:55:
[...]

Alleen zit je met Fabrieks Garantie te rommelen. En daar mogen ze letterlijk elke Regel omtrent Consumenten recht aan hun laars lappen. Zo ook CoilWhine waar ze niets aan hoeven te doen.
Voordeel is dat Dell door het vervangen van het moederbord al aangegeven heeft dat ze het iets vinden dat reparatie waardig is. En niet één keer maar meerdere keren. Ze hebben dus al meerdere keren iets aan CoilWhine gedaan. Ze kunnen zich daar dus niet zomaar achter verschuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

CurlyMo schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:13:
[...]

Voordeel is dat Dell door het vervangen van het moederbord al aangegeven heeft dat ze het iets vinden dat reparatie waardig is. En niet één keer maar meerdere keren. Ze hebben dus al meerdere keren iets aan CoilWhine gedaan. Ze kunnen zich daar dus niet zomaar achter verschuilen.
Volgende stap is een gang naar de rechter, maar dat is voor een laptop van een paar honderd euro ook de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CurlyMo schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:13:
[...]

Dan wil ik graag je bron zien die over Fabrieks garantie spreekt. Het kan makkelijk zijn dat de eerst lijn het probeert op te lossen(die kijken niet naar hoe erg iets is). Na 3 keer komt hij bij een hoger iemand die aanheeft. ja ho wacht even. Dit is prima binnen de marges en kunnen wij veder niets aan doen. Wil je dan iets hard maken. Moet je zelf bewijzen dat het niet binnen de marges valt. En dat is gewoon vrijwel onmogelijk. En ik zelf denk dat de kans erg groot is dat je hem zelfs verliest. En dan ben je VEEL meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
loki504 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:08:
[...]

Dan wil ik graag je bron zien die over Fabrieks garantie spreekt. Het kan makkelijk zijn dat de eerst lijn het probeert op te lossen(die kijken niet naar hoe erg iets is). Na 3 keer komt hij bij een hoger iemand die aanheeft. ja ho wacht even. Dit is prima binnen de marges en kunnen wij veder niets aan doen. Wil je dan iets hard maken. Moet je zelf bewijzen dat het niet binnen de marges valt. En dat is gewoon vrijwel onmogelijk.
Ik zeg ook niet dat ik hier een juridisch steekhoudend argument neer heb gezet. Ik geef alleen een suggestie voor een argument dat TS kan gebruiken naar Dell toe.
En ik zelf denk dat de kans erg groot is dat je hem zelfs verliest. En dan ben je VEEL meer kwijt.
Dat je de rechtszaak verliest ja, maar je kan natuurlijk altijd proberen schriftelijke te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Maar wat wil je ontbinden? Er is geen koop overeenkomst met Dell. En nu terug gaan naar de oorspronkelijke verkoper geef ik ook weinig kans. Dat had hij moeten doen voor hij het traject met Dell in ging. CoilWhine en garantie is altijd al een drama ding geweest. En de meeste sturen hem onder WKOA terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
loki504 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:20:
Maar wat wil je ontbinden? Er is geen koop overeenkomst met Dell. En nu terug gaan naar de oorspronkelijke verkoper geef ik ook weinig kans. Dat had hij moeten doen voor hij het traject met Dell in ging. CoilWhine en garantie is altijd al een drama ding geweest. En de meeste sturen hem onder WKOA terug.
Dit is typisch zo'n situatie van niet geschoten altijd mis. Ik zie jouw hobbels ook, maar waarom zou TS het niet gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Omdat hij er zelf is achter gekomen hoe stug het bedrijf is. Maar als de TS daar tijd aan wil besteden mag hij het vanmij proberen. Maar ik had met CoilWhine al direct bij de orginele verkoper gedropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Als je goede opname apparatuur hebt dan kun je het geluid opnemen en dat naar Dell sturen.

Dat heeft bij mij ook geholpen met een laptop met backlight bleeding. Daar had ik met een spiegelreflex camera in het donker een foto gemaakt van het scherm. Helaas zag de backlight bleeding er daardoor wel extreem erg uit. Maar na 4 keer het scherm verwisseld te hebben gehad heb ik aangegeven dat ik het model niet meer vertrouwde en vroeg ik zelf om een swap naar een ander model. Ik kreeg wel een rekening omdat het andere model duurder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Engineer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-02 20:21
@RWK__

Ik heb zelf al enkele jaren een Dell XPS 15. Na even kreeg ik ook last van wat coil whine, maar niet zeer luid. Bij mij helpt een usb device te gebruiken zoals een bluetooth reciever/ontvanger voor een draadloze muis die wat stroom uit de USB-poort haalt. Hiermie hoor ik praktisch niks meer van coil whine.

Hopelijk helpt dit ook voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loki504 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:08:
[...]

Dan wil ik graag je bron zien die over Fabrieks garantie spreekt. Het kan makkelijk zijn dat de eerst lijn het probeert op te lossen(die kijken niet naar hoe erg iets is). Na 3 keer komt hij bij een hoger iemand die aanheeft. ja ho wacht even. Dit is prima binnen de marges en kunnen wij veder niets aan doen. Wil je dan iets hard maken. Moet je zelf bewijzen dat het niet binnen de marges valt. En dat is gewoon vrijwel onmogelijk. En ik zelf denk dat de kans erg groot is dat je hem zelfs verliest. En dan ben je VEEL meer kwijt.
Zoals ik het begrijp heeft de vorige koper als consument direct bij Dell gekocht. Dat maakt Dell tot zowel fabrikant als leverancier. Overdracht van garantie onder consumenten mag niet worden uitgesloten.
http://dirkzwagerondernem...gebreken-niet-uitsluiten/

Daarmee kan TS dus direct bij Dell terecht alszijnde de originele consumentenkoper. Het gaat hier dus niet om eventuele aanvullende service of garanties van de fabrikant, maar om regulier consumentenrecht.

Blijft de vraag wat als conform beschouwd mag worden. In dat licht is de uitspraak van de monteur zeer relevant. Die mag als expert beschouwd worden en gaf aan dat het probleem nog aanwezig was. Ik neem aan dat TS de naam van de monteur heeft zodat hij er in communicatie naar kan verwijzen.

Dan rest om Dell te informeren dat ze ingebreke zijn, verwijzing naar de monteur, wat je eist als oplossing, en dat dagvaarding volgt indien aan die eisen niet wordt voldaan waarbij je verwijst naar de monteur als getuige. Als er al iets niet juist is gegaan in het systeem bij Dell, dan wordt dat in uiterste geval tenietgedaan door getuigenis van de monteur die voor de rechter echt niet gaat liegen.
Maar zover komt het waarschijnlijk niet; bij de ingebrekestelling heb je kans dat ze het alsnog oplossen. Zo niet, gaan ze zeker eieren voor hun geld kiezen als de dagvaarding daadwerkelijk volgt. Dell zit niet te wachten op uitspraken over hun service die precedent scheppen en zeer zeker de pers zullen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Anoniem: 27535 kijk. Ik dacht dat alleen fabrieks garantie overdraagbaar was. En de Recht op deugdelijk product niet. Dit had ik ooit ergens gelezen.

Bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Anoniem: 27535 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:13:
[...]

Zoals ik het begrijp heeft de vorige koper als consument direct bij Dell gekocht. Dat maakt Dell tot zowel fabrikant als leverancier.
Dan heb je de OP niet correct gelezen helaas in dit geval:
Helemaal prima en ik neem contact op met de verkoper, want die heeft hem tenslotte van zijn werk verkregen. Uiteindelijk bleek dit niet het geval te zijn, want na lang aandringen heeft hij mij de nummer gegeven van degene van wie hij de laptop heeft gekocht. Hij heeft mij weer verteld dat hij de laptop heeft overgekocht bij een bedrijf die momenteel failliet is.
Zakelijk gekocht door een bedrijf lijkt het (waarbij volgens mij niet vaststaat dat dit direct bij Dell geweest is, en niet bijv. bij een Azerty om maar een partij te noemen), daarna overgekocht door consument en daarna nog schijnbaar 2x doorverkocht.

[ Voor 58% gewijzigd door Dennism op 05-06-2017 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
Ik snap niet waarom je het moederbord 3x laat vervangen, terwijl het je allang duidelijk is dat Dell hier niets aan kan doen.
Je kan ook niet je koopovereenkomst breken met Dell, want je hebt niets met ze. Sterker nog, alles wat ze voor je doen is eigenlijk uit coulance, aangezien je geen factuur oid hebt.

Dus probeer bij de verkoper hem terug te brengen, of verkoop hem zelf door op de VA en koop een laptop met een AMD, of een Intel die dat niet heeft.
Anders zal je toch echt moeten accepteren dat je cpu coil whine geluid maakt. Als je je niet zo opwindt zal je het amper nog horen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
TereZz schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:37:
Je kan ook niet je koopovereenkomst breken met Dell, want je hebt niets met ze. Sterker nog, alles wat ze voor je doen is eigenlijk uit coulance, aangezien je geen factuur oid hebt.
Dell koppelt garantie aan een service tag (behorende bij de betreffende laptop). Die service tag staat nu op naam van TS door de tag transfer. Het maakt dus helemaal niet uit dat er geen factuur is of (directe) koopovereenkomst met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904103

Wat zijn nu precies de wettelijke verantwoordelijkheden van Dell hier? De ene zegt dat Dell nul verantwoordelijkheden heeft de ander zegt dat de verantwoordelijkheden onafhankelijk van de eigenaar zijn. Wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Anoniem: 904103 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:49:
Wat zijn nu precies de wettelijke verantwoordelijkheden van Dell hier? De ene zegt dat Dell nul verantwoordelijkheden heeft de ander zegt dat de verantwoordelijkheden onafhankelijk van de eigenaar zijn. Wat is het nu?
Er worden in (het tweede deel van) dit topic twee zaken onderscheiden:
1. Verantwoordelijkheid Dell wat betreft de (fabrieks)garantie.
2. Verantwoordelijkheid Dell wat betreft de koopovereenkomst.

Vrijwel iedereen hier is het er over eens dat Dell gewoon garantie moet leveren aangezien TS als eigenaar gekoppeld is aan de service tag. Dell levert dat dus ook gewoon.

De vervolg vraag is of TS de koop zou kunnen ontbinden, omdat TS niet degene is die direct de laptop bij Dell heeft gekocht en dus ook geen directe koopovereenkomst heeft gesloten met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennism schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:25:
[...]

Dan heb je de OP niet correct gelezen helaas in dit geval:

[...]

Zakelijk gekocht door een bedrijf lijkt het (waarbij volgens mij niet vaststaat dat dit direct bij Dell geweest is, en niet bijv. bij een Azerty om maar een partij te noemen), daarna overgekocht door consument en daarna nog schijnbaar 2x doorverkocht.
Ah right. Ook interessant, het bedrijf heeft het niet doorverkocht vanuit hoedanigheid handelaar in dit soort spul. Durf niet te zeggen hoe het precies beoordeeld zou worden, maar het uitgangspunt dat het recht van de consument beschermd moet worden lijkt ook in dat geval een sterke basis. Alleen zijn de beginrechten bij de eerste zakelijke aankoop al een stuk minder, valt er ook minder door te schuiven.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 05-06-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Anoniem: 27535 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:26:
[...]

Ah right. Ook interessant, het bedrijf heeft het niet doorverkocht vanuit hoedanigheid handelaar in dit soort spul. Durf niet te zeggen hoe het precies beoordeeld zou worden, maar het uitgangspunt dat het recht van de consument beschermd moet worden lijkt ook in dat geval een sterke basis. Alleen zijn de beginrechten bij de eerste zakelijke aankoop al een stuk minder, valt er ook minder door te schuiven.
Ik zou eigenlijk verwachten dat de consument hoogstens de rechten heeft zoals afgesproken in de originele koopovereenkomst bij de zakelijke aankoop. Het zou mij in ieder geval raar lijken mocht er na een initieel zakelijke aankoop er na een aantal maal doorverkopen er ineens consumenten rechten afdwingbaar zouden zijn bij de fabrikant (waarvan niet bekend is of dit ook de verkoper is geweest bij de initiële zakelijke aankoop).

Edit: Gepost zonder jouw toevoeging van 14:22 gelezen te hebben. Denk dat we er in de basis hetzelfde over denken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 05-06-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties allemaal! De laptop is oorspronkelijk zakelijk aangeschaft bij ARP. Daar ben ik allemaal later achtergekomen. Ik maak aanspraak op de fabrieksgarantie van de laptop die tot augustus 2017 loopt. En natuurlijk kan ik de laptop ook weer doorverkopen, maar ja, dan verlies ik er wel fors op.

Ik heb weer contact opgenomen met Dell, maar de swap is helaas afgekeurd. Ze willen hem opnieuw repareren, dus dit wordt dan de vierde reparatie, waarbij waarschijnlijk opnieuw dezelfde onderdelen worden vervangen.

Ik kijk het allemaal nog even aan. Ik zou zelf nu niet weten wat ik hier nu mee moet. De medewerker van de technische dienst is ook zeer onredelijk, er valt gewoon niet te praten met die mensen. De behandelaar reageert ook niet op mijn e-mails. Om nou weer zo'n klachtbrief te sturen, lijkt mij ook verloren tijd omdat ik dan zeker ben dat ik weer met dezelfde behandelaar in contact kom.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

RWK__ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:45:
Bedankt voor jullie reacties allemaal! De laptop is oorspronkelijk zakelijk aangeschaft bij ARP. Daar ben ik allemaal later achtergekomen. Ik maak aanspraak op de fabrieksgarantie van de laptop die tot augustus 2017 loopt. En natuurlijk kan ik de laptop ook weer doorverkopen, maar ja, dan verlies ik er wel fors op.

Ik heb weer contact opgenomen met Dell, maar de swap is helaas afgekeurd. Ze willen hem opnieuw repareren, dus dit wordt dan de vierde reparatie, waarbij waarschijnlijk opnieuw dezelfde onderdelen worden vervangen.

Ik kijk het allemaal nog even aan. Ik zou zelf nu niet weten wat ik hier nu mee moet. De medewerker van de technische dienst is ook zeer onredelijk, er valt gewoon niet te praten met die mensen. De behandelaar reageert ook niet op mijn e-mails. Om nou weer zo'n klachtbrief te sturen, lijkt mij ook verloren tijd omdat ik dan zeker ben dat ik weer met dezelfde behandelaar in contact kom.
Je hebt het maximale bereikt wat er binnen garantie / coulance mogelijk is. Of:
1) je accepteert het
2) je maakt een gang naar de rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
JackBol schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:51:
[...]

Je hebt het maximale bereikt wat er binnen garantie / coulance mogelijk is. Of:
2) je maakt een gang naar de rechter
Er is geen sprake van coulance, dus ik snap niet waar je dat vandaan haalt. En de rechter zal ik hier ook niet mee lastig vallen. :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

RWK__ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Er is geen sprake van coulance, dus ik snap niet waar je dat vandaan haalt. En de rechter zal ik hier ook niet mee lastig vallen. :P
Fundamenteel zijn TS en Dell het met elkaar oneens of coil whine wel of niet onderdeel is van het product. Een van de twee zal zich moeten schikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19676632

Al eens de IGPU drivers uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Mijn Dell heeft alleen maar een iGPU en geen externe dGPU :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dan nog als het werkt kan je misschien wat oudere dan wel andere versies proberen.
Pagina: 1