Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UTP-wandcontactdoos blijft steken op ca. 95Mbps

Pagina: 1
Acties:

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Topicstarter
Ik heb verschillende UTP-wandcontactdozen in huis en verbonden met CAT6-kabels naar het modem in de meterkast. Werkt allemaal prima. Dat wil zeggen, ze halen 150Mbps als ik de connectie test.

Op 1 wandcontactdoos haal ik echter niet de maximale 150Mbps, maar blijft-ie steken op zo'n 95Mbps. Komt nooit boven de 100Mbps. Het lijkt of-ie op 100Mbit in plaats van 1Gbit draait.

Ik heb de kabel aan zowel de kant van de wandcontact als aan de kant van de meterkast een keer opnieuw verbonden met resp. de wandcontactdoos en de RJ45-connector. Dat wil zeggen, de kabel doorgeknipt aan beide kanten en opnieuw de losse draadjes aangesloten.

Ik gebruik deze wandcontactdoos: https://www.allekabels.nl...actdoos-netwerk-cat6.html

Er zou wellicht een kink in de kabel kunnen zitten. Dat zou een probleem zijn, want de kabel kan niet opnieuw getrokken worden.

Iemand een idee wat er eventueel anders aan de hand zou kunnen zijn en wat er aan gedaan kan worden om toch de maximale snelheid te halen?

[ Voor 4% gewijzigd door Kareem op 27-03-2017 18:37 ]

Kareem Abdul-Jabbar

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56
Wat voor kabel gebruik je? En over wat voor afstanden praat je? En wat geeft de netwerkadapter aan? geeft deze aan dat deze op 1Gbit verbind of op 100Mbit?

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Topicstarter
Afstand is zo'n 30 meter, iets langer dan een ander punt dat wel werkt.

Ik gebruik zo'n soort kabel: https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1097537
Waarschijnlijk niet de beste keuze om door het huis te trekken, maar daar kwam ik pas later achter.

Hoe check ik wat de netwerkadapter aangeeft?

Kareem Abdul-Jabbar

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56
Je gebruikt dus CCA kabel? Het kan zijn dat de kwaliteit van de kabel te slecht is.

Dat check je bij de status van de netwerkadapter.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-11 11:24
Je hebt een wandcontactdoos waaraan je een solide kabel moet bevestigen. Jij bevestigt er een flexibele CCA kabel aan. Dan kun je wel raden dat er ergens een aderpaar niet goed zit en het zootje op 100mbit gaat draaien.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Topicstarter
.Maarten schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:01:
Dat check je bij de status van de netwerkadapter.
Ja, maar waar doe ik dat? ;)
BeefHazard schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:03:
Je hebt een wandcontactdoos waaraan je een solide kabel moet bevestigen. Jij bevestigt er een flexibele CCA kabel aan. Dan kun je wel raden dat er ergens een aderpaar niet goed zit en het zootje op 100mbit gaat draaien.
Ja, klopt. Daar kwam ik helaas pas later achter en ik kan deze kabel niet meer vervangen. :{

[ Voor 52% gewijzigd door Kareem op 27-03-2017 19:43 ]

Kareem Abdul-Jabbar

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
30m....

Met CCA kabel is gigabit al een uitdaging, zeker op langere afstanden. Tegen een brakke kabel kan helaas niets op.

Dat de andere (kortere) kabel wel werkt bevestigd dit. Met normale fatsoenlijke kabel kun je tot 100m. Met CCA is dat een klap lager.

Je kan nog wel checken met een meter of alle aders correct bedraad zijn (dus de juiste volgorde/twistingen). Een slechte ader zorgt ook dat ie terugspringt naar 100Mbit.

Maar 30m en CCA is al een hele dubieuze situatie en het recept voor ellende/instabiliteit. Kortom: Kabel vervangen. Als ie netjes door een buis licht moet dat zoiezo geen probleem zijn. In alle andere gevallen is het denk ik wel de moeite waard om moeite te doen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kareem schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:40:

Ik gebruik zo'n soort kabel: https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1097537
Waarschijnlijk niet de beste keuze om door het huis te trekken, maar daar kwam ik pas later achter.
Da's niet alleen CCA kabel, maar ook nog eens een patch kabel met stranded aders, niet geschikt voor LSA
Ze laten ook iedereen hier toe, hè?
Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center en dan klikken op je verbinding.
Dan opent de status page

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DJSmiley schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:53:
30m....

Met CCA kabel is gigabit al een uitdaging, zeker op langere afstanden. Tegen een brakke kabel kan helaas niets op.

Dat de andere (kortere) kabel wel werkt bevestigd dit. Met normale fatsoenlijke kabel kun je tot 100m. Met CCA is dat een klap lager.

Je kan nog wel checken met een meter of alle aders correct bedraad zijn (dus de juiste volgorde/twistingen). Een slechte ader zorgt ook dat ie terugspringt naar 100Mbit.

Maar 30m en CCA is al een hele dubieuze situatie en het recept voor ellende/instabiliteit. Kortom: Kabel vervangen. Als ie netjes door een buis licht moet dat zoiezo geen probleem zijn. In alle andere gevallen is het denk ik wel de moeite waard om moeite te doen.
Dat alles gezegd - en ik denk dat TS ondertussen door heeft dat het ongelofelijk dom is kabel op zodanige manier weg te werken dat het niet later op eenvoudige wijze vervangen kan worden - lijkt het me de moeite waard voor TS om te kijken naar manier waarop de kabel aan de connector verbonden is.

Sowieso, TS, je zegt:
Kareem schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:40:

Die link is naar een kabel van 1.5m, jij hebt het over 30m. De mensen reageren hier op verschilende specifieke eigenschappen van exact die kabel - maar dat is bij voorbaat niet de kabel die jij hebt. Kun jij misschien een link geven naar exact de 30m kabel die je gekocht hebt. Misschien dat de specs daarvan anders zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1