Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TU Delft technische informatica laptop - mensen met ervaring

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerder al een topic over een technische informatica / gaming laptop, maar ik weet nog steeds niet zo goed wat de specificaties voor zo'n laptop moeten zijn. Ik heb liever een 1000 euro pc en 500 euro laptop dan een 1500 euro laptop, maar dat kan dan ook alleen als de laptop goed genoeg is.
Dus als iemand ervaring heeft met de studie en de minimale specs weet ervoor, zou ik dat graag willen weten.

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-03-2017 21:20)

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 19:42
GPU is voor de bachelor niet echt nodig (of je moet hele rare keuze vakken kiezen). HQ (quad-core) is wel aan te raden.

Hier een paar opties.

Allemaal een SSD, Skylake HQ-processor en IPS-scherm. Ook allemaal GPU uit de 900M-serie.

Als je niet nu een laptop nodig hebt zou ik echter lekker tot september wachten en dan een mooie laptop oppikken met Nvidia Pascal of AMD Vega GPU en Intel Kaby Lake of AMD Ryzen CPU. Dan kan je ook meteen het laptopproject mee overwegen, aangezien je toch minimaal €800 kwijt zal zijn voor een fatsoenlijke laptop.

Alle reacties

• Balance
Begin je in september pas? Lekker kijken wat het laptopproject biedt, je kan vaak een workstation van €1600-€2000 voor zo'n duizend euro.

Bij informatica is vooral een goed scherm en degelijk toetsenbord van belang, aangezien je die heel veel gaat gebruiken ;).

Edit: Ik heb even een mailtje gestuurd naar de mensen die er over gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Balance op 27-03-2017 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Balance dat van het laptopproject is zeker waar en ik heb er ook naar gekeken, maar ik wil niet iets halen dat meer aankan dan wat het moet aankunnen voor de studie. Ik wil dus zoveel mogelijk besparen om in een pc te zetten. Ik gok dat ik uiteindelijk toch wel rond de 800-1000 of misschien meer zal moeten uitgeven aan de laptop, maar heb toch liever iemand met ervaring waarmee ik een betere beslissing kan nemen. Oh en bedankt voor het mailtje.

• Balance
Enige vak waar je enige vorm van CPU-kracht nodig hebt in het eerste jaar is Computer Graphics in Q4, maar ook daar niet echt essentieel. Tweede en derde jaar afhankelijk van keuze vakken maar dan kan je ook gewoon een vast workstation pakken of tijd op het cluster aanvragen. Nogmaals, je gaat heel veel code kloppen en daar wil je alle schermruimte die je kan krijgen. 15-inch en 1080p is echt het minimale om fatsoenlijk te kunnen werken. VGA- en DVI- adapters wil je alvast in je tas hebben zitten, EWI en vooral DW staan vol met schermen met oude aansluitingen.

[ Voor 25% gewijzigd door Balance op 27-03-2017 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Balance en hoe zit het met een gpu? Enige hoge specificaties nodig? Want hoe jij het zegt klinkt een 800 euro laptop met een i5 en een GTX 900 series gpu genoeg. Verder heb ik liever ook geen 17 inch vanwege draagbaarheid. Ik heb momenteel een 16.6 inch en die is al groot genoeg.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 20:40 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Balance
GPU is voor de bachelor niet echt nodig (of je moet hele rare keuze vakken kiezen). HQ (quad-core) is wel aan te raden.

Hier een paar opties.

Allemaal een SSD, Skylake HQ-processor en IPS-scherm. Ook allemaal GPU uit de 900M-serie.

Als je niet nu een laptop nodig hebt zou ik echter lekker tot september wachten en dan een mooie laptop oppikken met Nvidia Pascal of AMD Vega GPU en Intel Kaby Lake of AMD Ryzen CPU. Dan kan je ook meteen het laptopproject mee overwegen, aangezien je toch minimaal €800 kwijt zal zijn voor een fatsoenlijke laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wacht sowieso tot dan, maar ik verwacht niet al te veel nieuwe geweldige budget opties zoals de 1050 en 1050ti. Wil gewoon van te voren weten waarvoor ik precies spaar en dat het niet een overhaaste beslissing is, het moet wel een paar jaar mee gaan. Bedankt voor het advies.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Ik zou zeggen spaar nog even door. Wacht wat er medio augustus wordt aangeboden en beschikbaar is voor je budget. Als je zegt budget max 2000€ dan ga je er altijd wel iets voor vinden.

...

Verwijderd

Ik zou wachten op het nieuwe studententraject.

• Balance
Heb net antwoord gekregen, even wachten dus nog.
Op dit moment is er nog niet veel bekend over het volgende laptopproject. Dit komt doordat wij ieder jaar opnieuw in onderhandeling gaan met verschillende laptopfabrikanten, zodat we ieder jaar weer mooie toestellen met een goede prijs-/kwaliteitverhouding kunnen bieden. Die onderhandelingen zijn onlangs begonnen en zullen nog wel even duren. We verwachten dat het project start (of dat er in ieder geval meer info beschikbaar is) rond de maanden juni en juli.
Pagina: 1