Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. van Aken
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-03 01:47
Hallo,

Ik heb een Huawei P8 Lite met Android 6.0. Ik krijg constant de melding dat iets niet kan worden gebruikt omdat dit al word gebruikt door iets anders, oftewel als ik in een whatsapp video gesprek zit kan ik niet mijn microfoon gebruiken om in de google app iets te besturen met voice command. Ik was vanochtend met iemand aan het videobellen via whatsapp en krijg om de 5 seconden deze melding: http://oi65.tinypic.com/73dzk1.jpg
Ik klik dan op 'OK' maar krijg deze melding keer op keer.
Zoals te zien op de achtergrond heb ik al lopen zoeken naar een oplossing, maar ben niks tegen gekomen.
Heb nu maar de Google App verwijderd maar dan kan ik sommige functies niet meer gebruiken.

Ik hoop dat er een oplossing voor is.

Bij voorbaat dank,
M van Aken

Redneck ingenuity is still ingenuity

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:04
had je al wel een reboot van je telefoon geprobeerd. waarschijnlijk blijft er een proces hangen. Als de google app de mic in gebruik houdt, dan zou dat te maken kunnen hebben met het "OK Google" keyword voor voice commands.

Mocht een reboot niet helpen, kan je de data/cache van de google app wissen, misschien is het daarmee opgelost (hoewel dat nu geen zin meer heeft omdat je deze gedeinstalleerd hebt, een reinstall voldoet ook om dit te testen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. van Aken
Prulleman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:36:
had je al wel een reboot van je telefoon geprobeerd. waarschijnlijk blijft er een proces hangen. Als de google app de mic in gebruik houdt, dan zou dat te maken kunnen hebben met het "OK Google" keyword voor voice commands.

Mocht een reboot niet helpen, kan je de data/cache van de google app wissen, misschien is het daarmee opgelost (hoewel dat nu geen zin meer heeft omdat je deze gedeinstalleerd hebt, een reinstall voldoet ook om dit te testen)
Reboot, dat is overal een standen procedure voor die ik eigenlijk altijd volg. Dus die kan jij altijd van de lijst schrappen. En hoef je mij niet meer te vertellen.
Ik heb hem weer geïnstalleerd, en het probleem kwam gelijk weer heb cache ook weer verwijderd maar blijft nog steeds hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik heb hier ook last van gehad (Ook een P8 Lite). Zelf had ik gevonden dat het uitschakelen van "Ok Google" op elk scherm het probleem zou kunnen oplossen, en tot nu toe heb ik het probleem ook niet meer gehad, dus ik hoop dat dat daadwerkelijk geholpen heeft :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. van Aken
Koenvh schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:04:
Ik heb hier ook last van gehad (Ook een P8 Lite). Zelf had ik gevonden dat het uitschakelen van "Ok Google"
Die functie gebruik ik heel veel, die ga ik dus zeker weten niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

M. van Aken schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:05:
[...]

Die functie gebruik ik heel veel, die ga ik dus zeker weten niet uitschakelen.
Je moet het uiteraard helemaal zelf weten, maar da's toch wel wat als oplossing online staat. En zelfs zonder te zoeken op de P8 Lite, zie je dat het probleem zich eigenlijk alleen maar op dat toestel zich voordoet ;) Dan is het voorlopig de startknop ingedrukt houden alvorens Ok Google te gebruiken of ermee leven dat er foutmeldingen worden weergegeven bij WhatsApp e.d., totdat Google/Huawei een fix uitbrengt.

https://www.google.nl/sea...equicksearchbox+recording

Je kunt ook naar de helpdesk van Huawei gaan, maar ik denk niet dat zij 't op kunnen lossen.

[ Voor 14% gewijzigd door Koenvh op 02-04-2017 21:08 ]

🠕 This side up

Pagina: 1