Toon posts:

[Is/ra] hoe aderpaar aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe internet provider maar het lukt mij niet op het aderpaar te vinden. Iemand suggesties?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gyc0uczibdfpx.jpg

Beste antwoord (via rens-br op 27-03-2017 22:47)

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 08:58

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Monteur kost niks, tot en met het isra punt is verantwoording provider. Even bellen dat je geen signaal krijgt en ze sturen een kpn monteur om de lijn te komen testen + labelen. Beetje monteur plaats dan ook gelijk een nieuw isra( inbouwdoosje pb )

Field Service Engineer Mobile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Bij die oude STAP kabel is 1ste paar transparant + zwart 2de paar transparant + wit

Even experimenteren welke transparante je precies moet hebben... Je kan ook kijken met welke kabel hij origineel getwist zat als het nog te zien is...

[ Voor 62% gewijzigd door Swordlord op 27-03-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie helaas doen deze kleuren combinaties het ook niet. Maakt het nog uit waar je ze op zet? Ik zet ze op a2 en b2 ook zit er een grijze kabel vast aan het linker stuk van het israpunt kan dit geen kwaad? (Zie foto)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qua4qiwydk5yv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
. Foute informatie

[ Voor 83% gewijzigd door tlpeter op 27-03-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Je moet A1 en B1 hebben, want nrtjes 2 zijn voor de 2de lijn.

Kijk je naar de varkenssnuit stekker. Dan moet er signaal komen op de 2 bovenste pinnen, die het verste uit elkaar staan.
A2 en B2 zijn de 2 benedenste pinnen, die veelal worden gebruikt voor de aarding / grijze kabel.

Ik zou gewoon kijken of je het voor nu zo kan aansluiten en dan zo snel mogelijk een KPN monteur laten komen om er een mooi up to date ISRA punt van laten maken, dat beter is voor de lijn kwaliteit en ook RJ11 stekkers gebruikt ;)

offtopic:
Majah je hebt Stap58 kabel, veel lijn kwaliteit zou er niet aan verbeterd kunnen worden :X

[ Voor 39% gewijzigd door Swordlord op 27-03-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb alles geprobeerd zonder succes enig idee hoeveel zon monteur moet kosten misschien?
Kan altijd proberen de kosten te verhalen op de woningbouw/provider (nle)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 08:58

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Monteur kost niks, tot en met het isra punt is verantwoording provider. Even bellen dat je geen signaal krijgt en ze sturen een kpn monteur om de lijn te komen testen + labelen. Beetje monteur plaats dan ook gelijk een nieuw isra( inbouwdoosje pb )

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke in iedergeval Bedankt allemaal.
ik zal morgen eens klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:11

Wildfire

Joy to the world!

Zwart/transparant en wit/transparant horen de juiste aderparen te zijn. Alhoewel ik het in de praktijk ook al een keer heb zien gebeuren dat rood/rood een aderpaar was. :P

Wellicht is de infra nog niet gedaan (lijn in kabelverdeler nog niet omgestoken), kom ik vaker tegen. Dan gaat het natuurlijk nooit werken tot je lijn fysiek is omgezet.

* Wildfire is KPN monteur :)

Als het bij het ISRA fout zit is de monteur kosteloos ja. Anders betaal je 50 euro (voorrijkosten + drie kwartier arbeid).

[ Voor 52% gewijzigd door Wildfire op 28-03-2017 00:24 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wildfire schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:22:
Zwart/transparant en wit/transparant horen de juiste aderparen te zijn. Alhoewel ik het in de praktijk ook al een keer heb zien gebeuren dat rood/rood een aderpaar was. :P

Wellicht is de infra nog niet gedaan (lijn in kabelverdeler nog niet omgestoken), kom ik vaker tegen. Dan gaat het natuurlijk nooit werken tot je lijn fysiek is omgezet.

Als het bij het ISRA fout zit is de monteur kosteloos ja. Anders betaal je 50 euro (voorrijkosten + drie kwartier arbeid).
Weet je dat zéker?

Ik heb hier een jaar of 15 geleden een collega monteur over de vloer gehad en die heeft destijds het ROOD/BLAUWE aderpaar op PSTN gezet en het ORANJE/WITTE aderpaar op ISDN :)

Over dat Blauw/Rode paar loopt nu inmiddels VDSL2+ met een 100/30 Mbit verbinding naar 't (broadcom) DSLAM in de wijkkast.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

wimmel_1 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:35:
[...]

Weet je dat zéker?

Ik heb hier een jaar of 15 geleden een collega monteur over de vloer gehad en die heeft destijds het ROOD/BLAUWE aderpaar op PSTN gezet en het ORANJE/WITTE aderpaar op ISDN :)

Over dat Blauw/Rode paar loopt nu inmiddels VDSL2 met een 100/30 Mbit verbinding naar 't (broadcom) DSLAM in de wijkkast.
Het kan zijn dat de aansluiting ooit is omgebouwd en dan komt het wel over rood/blauw binnen ja. Maar zolang de aansluiting nog 'traditioneel' is dan zijn zwart/transparent en wit/transparant de aderparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kpn is langs geweest het aderpaar is idd zwart transparant.
Het probleem was dat het niet goed was aangesloten in de centrale (wijkkastje)
In ieder geval bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:22:
Kpn is langs geweest het aderpaar is idd zwart transparant.
Het probleem was dat het niet goed was aangesloten in de centrale (wijkkastje)
In ieder geval bedankt!!
Ik zei toch al, 'wellicht is de infra nog niet gedaan'. Zat er dus niet ver naast :)

Pagina: 1