Ik heb sinds kort een nieuwe internet provider maar het lukt mij niet op het aderpaar te vinden. Iemand suggesties?

Field Service Engineer Mobile
[ Voor 62% gewijzigd door Swordlord op 27-03-2017 18:04 ]
[ Voor 83% gewijzigd door tlpeter op 27-03-2017 19:28 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Swordlord op 27-03-2017 20:14 ]
Field Service Engineer Mobile
[ Voor 52% gewijzigd door Wildfire op 28-03-2017 00:24 ]
Weet je dat zéker?Wildfire schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:22:
Zwart/transparant en wit/transparant horen de juiste aderparen te zijn. Alhoewel ik het in de praktijk ook al een keer heb zien gebeuren dat rood/rood een aderpaar was.
Wellicht is de infra nog niet gedaan (lijn in kabelverdeler nog niet omgestoken), kom ik vaker tegen. Dan gaat het natuurlijk nooit werken tot je lijn fysiek is omgezet.
Als het bij het ISRA fout zit is de monteur kosteloos ja. Anders betaal je 50 euro (voorrijkosten + drie kwartier arbeid).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het kan zijn dat de aansluiting ooit is omgebouwd en dan komt het wel over rood/blauw binnen ja. Maar zolang de aansluiting nog 'traditioneel' is dan zijn zwart/transparent en wit/transparant de aderparen.wimmel_1 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:35:
[...]
Weet je dat zéker?
Ik heb hier een jaar of 15 geleden een collega monteur over de vloer gehad en die heeft destijds het ROOD/BLAUWE aderpaar op PSTN gezet en het ORANJE/WITTE aderpaar op ISDN
Over dat Blauw/Rode paar loopt nu inmiddels VDSL2 met een 100/30 Mbit verbinding naar 't (broadcom) DSLAM in de wijkkast.
Ik zei toch al, 'wellicht is de infra nog niet gedaan'. Zat er dus niet ver naastVerwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:22:
Kpn is langs geweest het aderpaar is idd zwart transparant.
Het probleem was dat het niet goed was aangesloten in de centrale (wijkkastje)
In ieder geval bedankt!!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq