Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05 02:00
Beste Tweakers.

Ik ben de trotse eigenaar van 2 Qnix DP2710 Monitoren, en heb net een derde aangeschaft voor mijn triple monitor setup. Het probleem is alleen dat mijn GTX 970 slechts twee DVI-D poorten heeft.

Wat heb ik al geprobeerd:

2 verschillende Displayport -> DVI-D adapters, (Amphenol, Foxconn), Bij de Ampenol adapter krijg ik geen beeld, Met de Foxconn flits het scherm soms in het RGB kleurenspectrum over het scherm, maar meer doet verrder niets

HDMI -> DVI-D adaptertje: Geen beeld

Mijn vraag is nu, wat zou de goedkoopste manier zijn om mijn derde Qnix aan de praat te krijgen, Het liefst ook met de mogelijkheid om de refreshrate te overklokken.

Zelf zat ik te denken aan of het geld uitgeven voor een peperdure actieve adapter :'( al zou dit wil mijn minst favoriete optie zijn

Ook zat ik te denken of ik niet gewoon iets als een GTX 750 bij mijn huidige GTX 970
kan doen, om ze de DVI-D van de GTX 750 te gebruiken. maar zelf heb ik geen idee of dit mogelijk is

Hopelijk kan een wijze tweaker me verder helpen, Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door NoelMakers1 op 27-03-2017 19:47 ]

Beste antwoord (via NoelMakers1 op 27-03-2017 21:33)

De koreaanse Qnix monitor is een by-pass model omdat het geen adboard heeft. Hierdoor werkt deze niet op een onboard gpu, niet op laptops zonder gpu en ook niet met passieve converters. Heb er zelf ook eentje hangen hier :)

Dit maakt het een hele unieke monitor, maar ook een vrij onhandige. Je enige optie is inderdaad een peperdure actieve adapter naar Displayport... Die zijn rond de 70 piek dacht ik?

Een andere optie is één multi-input QNIX monitor halen, maar daar is het nu te laat voor vrees ik

Edit: je zou @88Gamer88 eens kunnen vragen. Die heeft een triple Qnix set gehad met actieve adapters.

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 27-03-2017 21:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:10
Wil je over 3 monitoren kunnen gamen? Anders zou je de 3e monitor ook gewoon kunnen aansluiten op de DVI poort van je moederbord (iGPU)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:09

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik gebruik zelf deze kabel tussen een gtx780 en iiayama scherm. Werkt prima.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
Paprika schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:10:
Wil je over 3 monitoren kunnen gamen? Anders zou je de 3e monitor ook gewoon kunnen aansluiten op de DVI poort van je moederbord (iGPU)?
Ik zou over de drie monitoren willen gamen.

Zover ik weet support intel HD 4000 (die ik heb) Geen hogere resoluties dan 1920x1200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:16:
Ik gebruik zelf deze kabel tussen een gtx780 en iiayama scherm. Werkt prima.
Zijn dit ook 2560 x 1440P monitoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:09

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

NoelMakers1 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:21:
[...]

Zijn dit ook 2560 x 1440P monitoren ?
Nee,
De kabel is geschikt voor 1080P.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Elke GTX 970 ondersteunt het gebruik van drie monitoren, zonder issues. Met up-to-date Windows en Nvidia-drivers zou het normaliter gewoon moeten werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yAhZVWTVMQ8C0p4PGp3XPuIo/full.jpg

Het zit hem dan eerder in de combinatie van deze monitor-types. Mogelijk móéten ze per se met DVI worden aangesloten (dus niet met converter), in welk geval het inderdaad niet gaat werken.

Sowieso zijn PLS-monitoren nogal vage dingen als je het mij vraagt, maar dat terzijde. :p

[ Voor 15% gewijzigd door Rone op 27-03-2017 19:02 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
Ik heb zelf gelezen dat het mogelijk kan komen dat de Displayport adapter te weinig stroom krijgt, veel mensen zeggen succes te hebben met een actieve displayport adapter met usb aansuiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je moet displaypoort omzetten naar dual link dvi. Zijn daar uberhaupt goede converters voor?

Als je zoekt op het type scherm staat er bij:
- Please use DVI-D port only. cannot used with DVI-I or DVI-S. Also cannot be used by port converter. (D-sub, HDMI, DP)
http://www.ebay.com/itm/X...nel-Monitor-/330932578190

[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 27-03-2017 19:43 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
maratropa schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:40:
Je moet displaypoort omzetten naar dual link dvi. Zijn daar uberhaupt goede converters voor?

Als je zoekt op het type scherm staat er bij:

[...]

http://www.ebay.com/itm/X...nel-Monitor-/330932578190
Op vele forums lees ik dat adapters wel werken, Ze zetten dat erop om zo te voorkomen dat ze telkens boze klanten krijgen die zich afvragen waarom hun goedkope adapter niet werkt. Zover ik kan vinden heb je een actieve adapter nodig (en die zijn heel, heel erg duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
NoelMakers1 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:45:
[...]

Op vele forums lees ik dat adapters wel werken, Ze zetten dat erop om zo te voorkomen dat ze telkens boze klanten krijgen die zich afvragen waarom hun goedkope adapter niet werkt. Zover ik kan vinden heb je een actieve adapter nodig (en die zijn heel, heel erg duur)
dus je weet het antwoord al? :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
maratropa schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:01:
[...]

dus je weet het antwoord al? :P
Deels wel, het is een manier, Maar om 80/90 euro voor een adaptertje uit te geven, Ik zou liever willen kijken of er niet een betere, goedkopere manier is om hetzelfde voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!
De koreaanse Qnix monitor is een by-pass model omdat het geen adboard heeft. Hierdoor werkt deze niet op een onboard gpu, niet op laptops zonder gpu en ook niet met passieve converters. Heb er zelf ook eentje hangen hier :)

Dit maakt het een hele unieke monitor, maar ook een vrij onhandige. Je enige optie is inderdaad een peperdure actieve adapter naar Displayport... Die zijn rond de 70 piek dacht ik?

Een andere optie is één multi-input QNIX monitor halen, maar daar is het nu te laat voor vrees ik

Edit: je zou @88Gamer88 eens kunnen vragen. Die heeft een triple Qnix set gehad met actieve adapters.

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 27-03-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
stin00 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:26:

Ik zal 88Gamer88 een PM sturen, Ook kan je volgens mij de versies met een displaypoort niet overklokken (wat eigenlijk het enige punt is waarom je deze monitor zou willen) Heel erg bedankt voor je reactie!

[ Voor 8% gewijzigd door NoelMakers1 op 27-03-2017 21:38 ]

Pagina: 1