VGA splitter + 20m kabel

Pagina: 1
Acties:

• DannyvdM
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03-2025
Wij zoeken een tijdelijke, goedkope oplossing om het scherm van een computer te delen.

De computer staat beneden en er is tijdelijk ook boven een beeld nodig. Nu zaten we te denken om een VGA splitter neer te zetten en 1 goedkope kabel van 20 meter te gebruiken.
De VGA splitter (Equip 2-Port VGA Cable Splitter) kan een resolutie aan van 2048x1636px. De kabel die wij wensen te gebruiken is de volgende: pricewatch: ValueLine VLCP59000B200

Zou ik hiermee een goede resolutie kunnen behalen? Of is het alsnog verstandiger om een betere splitter/KVM Switch en kabel aan te schaffen? Er worden geen films op afgespeeld o.i.d, het is om een simpele applicatie te kunnen zien.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-02 22:59
Jahoor dat lukt wel.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Wat versta je onder een goede resolutie? En iets meer info over scherm dan wel pc is wel handig. Zodat we echt goed advies kunnen geven.

• DannyvdM
Heb de exacte specs even niet bij de hand van de PC, maar het is een Dell Vostro uit de Windows Vista tijdperk. Er staat inmiddels Windows 10 op en hij maakt gebruik van de interne videokaart.

Hij staat nu met een 1,2m kabel verbonden aan een IIyama monitor met een resolutie van 1920x1080. Het zou fijn zijn als we deze resolutie zouden behalen, maar 1600x900 zou ook prima zijn. Het scherm is een televisie die we nog hadden liggen, een Sony Bravia KDL 32w5730.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit gaat om aankoopadvies. Dat hoort in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk:
Bedenk dat VGA een analoge standaard is, dus dat je met kabellengte verlies gaat krijgen dat evenredig is met je resolutie. Komt bij dat enigszins recente videokaarten/IGP's nauwelijks geoptimaliseerd zijn voor analoog signaal dus bij voorbaat al bagger over de VGA gooien. Ik heb jarenlang met een 24" CRT die 1600x900 deed gewerkt en was alleen tevreden met een zware, bijna 2cm dikke, kabel van 2m lang. Zodra ik een langere of dunnere kabel nam zag je al kleurverschuivingen - en dat was met een Matrox G450 videokaart die juist befaamd was om z'n goede analoge filters :o

Op lagere resoluties, zeg 1024x768, was VGA nog wel te doen op een metertje of vier, maar een goedkope 20m kabel is vragen om een ongelofelijk ranzig beeld. Als je dat soort afstand af wilt leggen met VGA heb je juist de hoogste kwaliteit haalbaar nodig, soort kabel dat in studio's gebruikt wordt...

Is het niet mogelijk een licht PCtje (of een Raspberry Pi ofzo) boven bij de TV te plaatsen en als de applicatie daar niet op kan draaien een remote desktop/VNC verbinding naar PC beneden over netwerk te maken?
Als je echt geen computer boven wilt, kun je misschien ook de output van de PC beneden over DLNA naar boven streamen en dan op de TV weergeven.

Oslik blyat! Oslik!

• DannyvdM
Ah, excuseert u mijn lompheid.

Hier was ik inderdaad al bang voor, vandaar ook mijn vraag. Ik ga eens even bedenken hoe ik het ga aanpakken. Misschien toch eens kijken voor een simpele terminal PCtje

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Of een el cheapo videokaarten met bv HDMI aansluiting. Die kunnen makkelijker 20m overbruggen. En hoeft niet duur te zijn.
Pagina: 1