Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32
Beste medetweakers,

Na veel zoeken op Google/Youtube/Casemodding sites kan ik nergens een 'goed' antwoord vinden.

Wat ik wil: Ik wil graag een AIO oplossing aan de voorkant van de kast plaatsen zonder de 3,5" bays die onderin zitten te hoeven aanpassen / plaatje verwijderen.

Wat ik vind op de Phanteks site:

LIQUID COOLING 120 mm radiator - Front Up to 360

Die 360 houd in, volgens mij, incl het verwijderen van de bottemplate.

Ik heb verschillende foto's gezien, tenminste daar lijkt het op, dat de Corsair Hydro H100i v2 past (zonder de bottemplate te verwijderen.

Radiator dimensions: 276mm x 125mm x 30mm

Het zelfde gaat voor de x52 (Radiator: 275 x 123 x 30mm), maar ik kan ook nergens zien of dit goed gaat.

Ik kan dit nergens bevestigen of goed zien op foto's.

Mijn vraag aan jullie, heeft iemand ervaring met deze behuizing en front AIO oplossing zonder de bottemplate die naar de 3,5" bays gaat te verwijderen.

Groet,
Goldman

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GNfzlOx0koalArEEloJ06niL/full.png

Zo te zien moet een 240/280 radiator gewoon passen zonder de harddrivebay plaat te verwijderen.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 15:52
Goldman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:29:
Beste medetweakers,

Na veel zoeken op Google/Youtube/Casemodding sites kan ik nergens een 'goed' antwoord vinden.

Wat ik wil: Ik wil graag een AIO oplossing aan de voorkant van de kast plaatsen zonder de 3,5" bays die onderin zitten te hoeven aanpassen / plaatje verwijderen.

Wat ik vind op de Phanteks site:

LIQUID COOLING 120 mm radiator - Front Up to 360

Die 360 houd in, volgens mij, incl het verwijderen van de bottemplate.

Ik heb verschillende foto's gezien, tenminste daar lijkt het op, dat de Corsair Hydro H100i v2 past (zonder de bottemplate te verwijderen.

Radiator dimensions: 276mm x 125mm x 30mm

Het zelfde gaat voor de x52 (Radiator: 275 x 123 x 30mm), maar ik kan ook nergens zien of dit goed gaat.

Ik kan dit nergens bevestigen of goed zien op foto's.

Mijn vraag aan jullie, heeft iemand ervaring met deze behuizing en front AIO oplossing zonder de bottemplate die naar de 3,5" bays gaat te verwijderen.

Groet,
Goldman
Hi Goldman,

Ik ben zelf in het bezit van een Phanteks Evolv ATX en heb hierin een Corsair Hydro H100i v2.

Deze heb ik zowel aan de voorkant als aan de bovenkant gemonteerd, hiervoor heb ik nooit iets hoeven te verwijderen.

Zie onderstaande foto van hoe mijn systeem er nu uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2s6u0q9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Bedankt voor de info heren, ik heb via V&A een AIO oplossing gekocht (240mm radiator) om te testen, ik zal ook inderdaad even kijjken of de montage gaat zoals ik wil. Ik hou jullie ok de hoogte, maar gezien jullie posts verwacht ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Paperchaser schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:28:
[...]

Hi Goldman,

Ik ben zelf in het bezit van een Phanteks Evolv ATX en heb hierin een Corsair Hydro H100i v2.

Deze heb ik zowel aan de voorkant als aan de bovenkant gemonteerd, hiervoor heb ik nooit iets hoeven te verwijderen.

Zie onderstaande foto van hoe mijn systeem er nu uitziet.

[afbeelding]
phoe :o lekker systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperchaser
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 15:52
Thanks, over de preformance van het beestje mag ik niet klagen..

Moeten alleen nieuwe fans in want de airflow moet beter.. op full load maken de fans van mijn radiator (H100i V2) teveel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 05:34
@Goldman Voor de Phanteks Evolv geldt dat je de bottomplate van de PSU shroud NIET te hoeft verwijderen tot en met 240MM rads. Enkel voor wanneer je 280MM of 360MM rads wilt gebruiken.

Ik heb zelf de Phanteks Evolv met de Kraken x62, 280MM dus, voorin gemonteerd. Om dat te kunnen doen moest ik dat plaatje verwijderen.

Mijn inziens heeft Phanteks een grote fout gemaakt door opbouw van de rails vanaf de bodem van het chassis te meten i.p.v. vanaf de bovenkant. Tussen de bovenkant van de rails, 360MM dus, en de bovenkant van het skelet zit nog ruim 5CM open ruimte. Ja, daar lopen wel de kabels voor het frontpanel, maar die hadden ook vanaf de bovenkant (via toppanel ruimte) of de zijkant gevoed kunnen worden. En mijn radiator loopt hoeveel CM door de bodem? Je raadt het al, 5CM!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ti6SyYgQ4jvjHhSLWBTlhybD/medium.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-03-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Beste medetweakers,

een update aan mijn kant mbt de AIO oplossing, zoals hier duidelijk aangegeven door vele andere tweakers:

- Front is enkel, zonder removal van bottemplate, te doen met een max 240mm rad.

Bedankt allen voor jullie hulp en adviezen!

Groet,
Goldman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf net een Phanteks P400s in elkaar gezet, hier zit een Corsair H110i GT in, dus 280mm x 140mm. Dit past zonder de onderste hdd-trays te verwijderen. De Evovl ATX is een grotere kast geloof ik, dus zie niet in waarom de je een max van 240mm ervaart. Kan geen foto toevoegen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Offtopic: @Paperchaser Thanks voor de foto. Dat ik er niet op ben gekomen om de kabels van de Hue naar zo'n gat te loodsen... Hij zit bij mij rechts en de kabels gaan door de plek van het onderste plastic gat.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Even een kick van dit topic, voor mensen die dit in de toekomst nog lezen.

Een 280mm radiator (zoals die van mijn Kraken X62) kan standaard niet geplaatst worden in de front zonder de bodemplaat in de psu shroud + voorste deel van de harddisk tray te verwijderen.

In mijn Evolv ATX heb ik echter een zestal gaatjes geboord op de plekken waar de schroefgaten voor de fans zitten, en dan past het precies. Ik heb ongeveer 5-10mm ruimte boven en onder de radiator, en optisch ziet het er ook prima uit :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1