Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat als elke chip uniek was?

Pagina: 1
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
In reviews: Wat als elke chip uniek was? - Delftse machine moet het mogelijk maken staat 'Het gebruik van Mappers e-beamtechniek om iedere chip te beschrijven met een unieke code, sleutel, en gediversifieerd crypto-algoritme heeft voordelen op gebied van beveiliging. Zo maakt dit side-channel-aanvallen onbruikbaar en helpt het met bescherming tegen het klonen van chips.'

Ik ben benieuwd hoe gebruik van de technologie side-channelaanvallen 'onbruikbaar' zou kunnen maken. Dat bepaalde side-channelaanvallen lastiger zouden worden begrijp ik denk ik wel, maar hoe de techniek op zich side-channelaanvallen in algemene zin onbruikbaar zou maken, kan ik niet volgen.

Ik zou het interessant vinden als dit zo nodig kan worden genuanceerd of kan worden toegelicht in het artikel.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dit was inderdaad wat te stellig verwoord. Ik de tekst aangepast om duidelijk te maken dat dit bescherming biedt tegen dit soort aanvallen.: reviews: Wat als elke chip uniek was? - Delftse machine moet het mogelijk maken

Dank @begintmeta !