Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Goedemiddag,

Vanaf 01-04-17 loopt mijn abo bij KPN af, ik ben hier verder tevreden over en wil ook graag verlengen bij KPN.
Nadat T-Mobile de nieuwe bundels aankondigde heb ik contact gehad met KPN en de medewerker vertelde mij toen dat er ook nieuwe abonnementen aankomen bij KPN en dat dit in April bekend zou worden.
De bundel van 5gb voor 28 euro is voor mij een prima optie, nog 5 euro korting via compleet is totaal 23 euro.
Verlengen bij mobiel.nl levert ook nog een refurbished iPhone op voor een 1 of 2 euro extra in de maand.
Verdere navraag bij KPN levert niet erg veel info op en geven ze aan dat er verder nog niks bekend is qua nieuwe abonnementen.
Is er hier iemand die hier al wel meer over weet of wanneer dit bekend gaat worden?

Pizza!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Meestal een paar dagen ervoor.
Maar omdat je kan verlengen wil niet zeggen dat je gelijk een jaar vast zit, als je niet voor 01-04 beslist

Na afloop van de afgesproken contractsduur ( tot 01-04-17 ) gaat je abo gewoon door, met maandelijks opzegtermijn.
Zou je bij KPN willen blijven, kan je direct overstappen ( op 07-04 bv )
Ga je naar Tmobile, regelt TMBO de opzegging en nummerportering, dan krijg je een tijdelijke sim, en gaat je nummer op (voorbeeld ) 01-05 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mag binnenkort ook verlengen. De huidige acties/abonnementen gelden inderdaad tot eind deze maand. Verwacht/hoop eigenlijk dat ze wel iets scherpere prijzen gaan voeren in vergelijking met de bundels van bijvoorbeeld een T-Mobile. Ook: als je nu een iPhone 7 128gb inclusief abonnement afsluit ben je al bijna 250 euro duurder uit dan bijvoorbeeld Tele2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
KPN is geen prijsvechter, dus zal niet scherper worden dan Tele2
Het netwerk van KPN is op vele plekken beter op te pakken dan Zowel Tele2 als Tmobile.
Ze zullen hoogstens gelijk lopen met Vodafone, of hun top-abo's "uitbreiden" met zo'n unlimited, maar net niet constructie.
( anders hebben de Tweakers niets te mopperen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Nitrous schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:13:
De huidige acties/abonnementen gelden inderdaad tot eind deze maand.
Misschien kijk ik eroverheen, maar waar haal je dit vandaan? Ik kan al een paar maanden verlengen, maar dan krijg ik minder dan nu, voor hetzelfde geld, dus ik ben heel benieuwd of/wanneer er binnenkort beter deals komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 09:39

sanzut

It's always christmas time

Mijn sim-only contract is eind december verlopen. Verlengen is voor mij nu ook nog niet aantrekkelijk.
Ik verwacht eigenlijk dat tegen 1 juli alles op de schop gaat, ivm roaming wijziging. Ik denk/hoop dat ze nu nog ff proberen te cashen door EU inclusief bundels als upgrade aan te prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
FreshMaker schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:05:
Het netwerk van KPN is op vele plekken beter op te pakken dan Zowel Tele2 als Tmobile.
Ze zullen hoogstens gelijk lopen met Vodafone, of hun top-abo's "uitbreiden" met zo'n unlimited, maar net niet constructie.
Dit laatste is helaas niet meer waar.

Ik ben 2,5 jaar geleden overgestapt van T-Mobile naar KPN omdat T-Mobile beroerd bereik had op de plekken waar ik kwam (thuis de halve tijd helemaal geen verbinding en op het werk af en toe ook niet of het was 2G).
Echter heb ik van veel mensen gehoord dat er in de 2 jaar dat ik bij de KPN zat juist T-Mobile ontzettend veel aan het netwerk heeft veranderd daar waar de KPN vrijwel stil is blijven staan.
Ik heb de gok gewaagd door terug te gaan naar T-Mobile met in mijn achterhoofd dat ik via de rechtsbijstand eventueel eronderuit kan komen als het bereik te slecht is op plekken waar je veel bent (volgens de kaart heb ik daar nu perfect bereik).
En nu komt het: T-Mobile heeft intussen beter bereik dan de KPN op de plekken waar ik vaak kom, daar waar het 2,5 jaar geleden juist andersom was. De KPN heeft zeker geen slecht bereik, maar T-Mobile heeft nog net wat beter bereik. Het is zelfs zo goed dat ik met unlimited data niet eens meer aan vrienden hun wifi wachtwoord vraag, op het werk gebruik ik geen wifi meer maar 4G (tenzij ik updates download, daarvoor vereist ios weer een wifi verbinding).

Let op: bovenstaande is geldig voor mijn situatie, elke locatie is natuurlijk anders dus het hoeft niet overal zo te zijn. De dekkingskaarten zijn wel een goede richtlijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
FreshMaker schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:05:
Helaas is dat niet meer waar. T-Mobile heeft haar netwerk fors uitgebreid. Bovendien zijn bij T-Mobile alle basisstations direct op glas aangesloten, waar KPN en Vodafone nog point to point verbindingen gebruiken (= hogere ping en lagere doorvoer). Dit merk ik zelf ook: ik heb altijd twee telefoons bij mij, een met KPN en een met T-Mobile. T-Mobile is doorgaans sneller en heeft soms bereik op plekken waar KPN wegvalt. Voordeel van KPN is wel dat je je 06-nummer als SIP account kunt configureren, waardoor je vaste toestel thuis ook je mobiel is. Aangezien ik thuis geen bereik heb met KPN, vind ik dat een zeer prettige feature.

En het klopt niet dat je contract afloopt. Je contract wordt alleen opzegbaar per die datum. Wil je perse verlengen? Aangezien de tarieven voor data over het algemeen stijgen, kan het verstandig zijn om in sommige gevallen juist niet te verlengen.

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 29-03-2017 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@kfaessen @Trommelrem
Dat is mooi dat de dekking beter is, ik heb hier in de omgeving (vooralsnog) slechte ervaringen, en een aantal buitendienstcollega's ( tussen Amsterdam richting Oosten ) klagen, of zijn slecht hoorbaar ( robotlijnen )

Bij KPN hebben de (momenteel) aflopende contracten nog geen zicht op de roamingtarieven ( allemaal nog butien de bundel )
nieuwe contracten zijn niet veel ongunstiger dan die van 2 jaar geleden, met als "voordeel" dat ze al wel de roaming meegerekend hebben.

* FreshMaker had nét te vroeg verlengd, en zit technisch nog anderhalf jaar zonder roaming, mits KPN de regelgeving goed toepast.
Er is voor die abo's nog geen duidelijkheid wat er echt verandert na juni 2017, buiten geruchten en speculatie.
Natuurlijk hoop ik ook op het voordeel van 'gratis' roaming, maar niets is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Het advies is in elk geval, als je verlengt, dan doe het met 2 jaar, want de 1 jaar prijzen zijn een heel stuk hoger.. Vodafone en T-Mobile rekenen met 1 euro extra voor 1 jaar, KPN met €4,50, dus €54 voor bijvoorbeeld Zorgeloos Standaard.

Ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen met Roaming per 15/6/17 met oude abonnementen. Ik heb al een aantal keren contact gehad met de afdeling verkoop die zegt dat vanaf 15/6 ook van de oude abo's de bundel in de EU is te gebruiken.. Eerst zien dan geloven.

Voorlopig blijf ik nog even zitten en verleng ik nog niks, in afwachting of KPN nog wat extra met de abo's gaat doen en hoe een en ander er na 15/6 uit gaat zien.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Bedankt voor de reacties, ik wacht nog wel even met het verlengen.
Compleet voordeel was nu wel mooi meegenomen omdat ik ook alles in 1 heb thuis.
Vorige week bij mobiel.nl gekeken en daar kon je nog wel een extra korting pakken door een toestel erbij te nemen. iPhone 5s refurbished 32gb voor 4 euro per maand bijbetaling of een 5c voor 1 euro per maand bijbetaling echter hebben ze dat nu ook aangepast naar veel hogere bedragen.

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Jassy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:25:
Ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen met Roaming per 15/6/17 met oude abonnementen. Ik heb al een aantal keren contact gehad met de afdeling verkoop die zegt dat vanaf 15/6 ook van de oude abo's de bundel in de EU is te gebruiken.. Eerst zien dan geloven.
Dat zijn ze wettelijke verplicht voor consumenten abonnementen. Geldt voor elke provider in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat geld ook gewoon voor zakelijke abonnementen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1