Auto huren en geldigheidsduur rijbewijs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:36

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Over twee weken ga ik naar het buitenland en heb een auto gehuurd. Ik bedacht mij net dat mijn rijbewijs half juni verloopt en vroeg mij af of er eisen waren als 'rijbewijs bij huren nog minimaal 1/2 geldig' of zo. Lijkt mij niet, maar omdat het bij paspoorten (soms) wel zo is (dat je paspoort bij terugkomst nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn of zo).

Zojuist met de verhuurmaatschappij gebeld (via rentalcars gehuurd bij Avis) en de vriendelijke telefoniste kon het zich niet voorstellen, dus ging ze op de website kijken (dat had ik ook al gedaan, daar staat niets ;) ).

Kortom: ik weet vrijwel zeker dat het niet zo is, maar tweakers weten altijd alles beter dan telefonisten! :)

Moet een rijbewijs nog x maanden geldig zijn bij huur van een auto?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:22
hij moet geldig zijn gedurende jouw huurperiode. Dus als jij de auto een week huurt is het prima. Ga jij hem 6 maanden huren dan is het niet prima want dan is je rijbewijs verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik huur 'm inderdaad één week. Dus van 7 tot 14 april. Rijbewijs verloopt pas half juni.

Maar bij paspoorten is dit (in sommige landen) niet zo. Dan moet het paspoort nog 6 maanden geldig zijn, vandaar mijn verwarring/onzekerheid.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Bij paspoorten is dat soms de regel omdat ze niet willen dat jij het land niet op tijd verlaat en dan met een verlopen paspoort zit. Bij een auto is dat niet echt van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Waar ga je heen? Voor sommige landen is een buitenlands rijbewijs vereist. Alleen aanschaffen, verdere geen examens oid:

https://www.anwb.nl/auto/.../internationaal-rijbewijs
https://www.anwb.nl/vakan.../internationaal-rijbewijs

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Canarische eilanden. Dus schengen-gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:38

Rannasha

Does not compute.

Galois schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:04:
Canarische eilanden. Dus schengen-gebied...
Daar kun je gewoon met je NL rijbewijs naartoe, hoef je verder niets voor te regelen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Rannasha schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Daar kun je gewoon met je NL rijbewijs naartoe, hoef je verder niets voor te regelen.
Nee, dat weet ik... Het gaat om de geldigheid. Maar ik ben er vrij zeker van dat het ook geen probleem is.
(in ieder geval geen tijd meer om een nieuwe aan te vragen... :) Agenda gemeente is vol, pas na half april weer plek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:49
AZ >>> VV

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40
Check de voorwaarden van je autoverhuur, zo weet je het zeker. Sowieso geen gek idee voor je een auto huurt. Uit ervaring weet ik dat hier hele gekke dingen in kunnen staan :X

[ Voor 47% gewijzigd door pretpik op 28-03-2017 08:23 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
patrickkoning schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:22:
Check de voorwaarden van je autoverhuur, zo weet je het zeker. Sowieso geen gek idee voor je een auto huurt. Uit ervaring weet ik dat hier hele gekke dingen in kunnen staan :X
Reeds gedaan. Daar staat dus niets hierover. Alleen een 'geldig rijbewijs' hebben. Dat is deze tot half juni. Dus in april ook :)

Komt goed denk ik... Ik zal na mijn vakantie wel mijn ervaring posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40
Galois schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Reeds gedaan. Daar staat dus niets hierover. Alleen een 'geldig rijbewijs' hebben. Dat is deze tot half juni. Dus in april ook :)

Komt goed denk ik... Ik zal na mijn vakantie wel mijn ervaring posten :)
Dan zou ik me geen zorgen maken en lekker genieten van je vakantie :w

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Pagina: 1