Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is eigenlijk vrij simpel, ik wil voornamelijk heel veel google chrome tabbladen (denk soms aan tientallen) moeiteloos kunnen openen, daarnaast een heleboel andere programma's op de achtergrond draaien (skype,icq,putty,outlook,vpn,synology apps etc) en daarnaast een video/foto renderen (Photoshop,Cyberlink Powerdirector,Freemake Converter) en op een 2e scherm netflix kunnen kijken. Dit allemaal moet dan ook moeiteloos tegelijkertijd kunnen
Gamen doe ik eigenlijk niet. Heel soms start ik wel eens spelletjes zoals age of empires of rome total war, maar daar ligt geen enkele grafische kaart wakker van denk ik
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoopte onder de 1500 euro uit te komen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Informatique systeem uit 2008 (met een aantal upgrades) die in principe nog wel werkt alleen ik kan er maar 1 ding tegelijk op uitvoeren.
Huidig systeem
- Behuizing: CoolerMaster CM-690 MidTower, Zwart, noPSU
- Moederbord: Asus P5Q, S775, P45, 4xDDR2, FW, ATX
- Processor: Intel Core 2 Duo E8400, 3.00GHz, 6MB, S775
- Koeling: Bij processor
- Harddisk: WD Caviar Black 500GB, 7200rpm, 32MB, SATA2
- Cardreader: Informatique 14 in 1 Cardreader, 3.5”, 3 kleuren
- Video/TVkaart: Asus EN8500GT Silent 512MB, DVI, HDTVo, PCIe
- Geheugen: Kingston ValueRam 2GB (2x1GB) DDR2 800MHz C5
- Besturing: Microsoft Windows XP Home NL + SP3, oem box
- Optical Drive: Samsung SH-S223F 22xDVDRW, SATA, Zwart, Bulk
- Voeding: CoolerMaster Real Power M520, 520Watt, ATX
De afgelopen jaren de volgende upgrades gehad.
Samsung 840 EVO 250GB 2.5" SATA3 Basic
Corsair ValueSelect 4GB(2x2GB) DDR2 800M
Asus GeForce GTX 750 Ti, 2048MB (puur zodat ik 2x Asus MX279H 27"WideLED, 5ms, HDMI, IPS kon aansluiten)
Bluetooth adapter (plugin ding)
USB 3.0 kaart. (ingebouwd)
64-bits windows 8 (gratis upgrade naar 10 gedaan, maar weet niet of dit weer gratis mogelijk is)
3 tal externe harddisks.
Ik hoopte eigenlijk uit bovenstaande upgrades alles mee te kunnen nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kom heel vaak de Intel Core i7-7700K Boxed tegen dus dat lijkt mij een goed startpunt en 16/32gb geheugen,.
Multi functionele behuizing indien de huidige niet geschikt is, misschien toch minimaal 500GB als C schijf. Een standaard cd/dvd(rewriter). Een goede geluidskaart
Met dank aan Giedo18
het volgende lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een behuizing waarbij vooral aan de VOORKANT (en wat aan achterkant) usb (3.0) aansluitingen zitten en een goede cardreader (geen huismerk). Hij mag wit bruin paars en lelijk zijn want ik zie hem toch niet, maar dus wel functioneel. De behuizing zal staan onder m'n bureau op een beugel/standaard die 24 cm breed is en 50cm hoog
De pc staat in principe 24/7/365 aan dus laag energieverbruik en lage geluidsproductie kan in acht worden genomen
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Wil graag een stabiel en krachtig systeem waarbij ik alles wat ik bovenaan aangaf kan doen, zonder dat dingen vastlopen. De informatique pc heeft, met wat upgrades, bijna 10 jaar z'n werk gedaan en dat lijkt mij weer een mooi uitgangspunt
Ik kan het helaas niet zelf in elkaar zetten dus het wordt waarschijnlijk bestellen bij Alternate of eventueel iemand die voor een gepaste vergoeding en flesje bier (of kindercola
) dit voor mij zou willen doen.
Voor het leuke zet ik er even wat screenshots bij.
Dit is als ik alleen in google chrome bezig ben en standaard applicaties open staan. Ashampoo slokt dus ineens de processor op wanneer ik een screenshot wil maken.

Dit gebeurt er wanneer ik in powerdirector een video render. Op zo'n moment kan je bijvoorbeeld dus geen netflix draaien.
Het is eigenlijk vrij simpel, ik wil voornamelijk heel veel google chrome tabbladen (denk soms aan tientallen) moeiteloos kunnen openen, daarnaast een heleboel andere programma's op de achtergrond draaien (skype,icq,putty,outlook,vpn,synology apps etc) en daarnaast een video/foto renderen (Photoshop,Cyberlink Powerdirector,Freemake Converter) en op een 2e scherm netflix kunnen kijken. Dit allemaal moet dan ook moeiteloos tegelijkertijd kunnen
Gamen doe ik eigenlijk niet. Heel soms start ik wel eens spelletjes zoals age of empires of rome total war, maar daar ligt geen enkele grafische kaart wakker van denk ik
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoopte onder de 1500 euro uit te komen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Informatique systeem uit 2008 (met een aantal upgrades) die in principe nog wel werkt alleen ik kan er maar 1 ding tegelijk op uitvoeren.
Huidig systeem
- Behuizing: CoolerMaster CM-690 MidTower, Zwart, noPSU
- Moederbord: Asus P5Q, S775, P45, 4xDDR2, FW, ATX
- Processor: Intel Core 2 Duo E8400, 3.00GHz, 6MB, S775
- Koeling: Bij processor
- Harddisk: WD Caviar Black 500GB, 7200rpm, 32MB, SATA2
- Cardreader: Informatique 14 in 1 Cardreader, 3.5”, 3 kleuren
- Video/TVkaart: Asus EN8500GT Silent 512MB, DVI, HDTVo, PCIe
- Geheugen: Kingston ValueRam 2GB (2x1GB) DDR2 800MHz C5
- Besturing: Microsoft Windows XP Home NL + SP3, oem box
- Optical Drive: Samsung SH-S223F 22xDVDRW, SATA, Zwart, Bulk
- Voeding: CoolerMaster Real Power M520, 520Watt, ATX
De afgelopen jaren de volgende upgrades gehad.
Samsung 840 EVO 250GB 2.5" SATA3 Basic
Corsair ValueSelect 4GB(2x2GB) DDR2 800M
Asus GeForce GTX 750 Ti, 2048MB (puur zodat ik 2x Asus MX279H 27"WideLED, 5ms, HDMI, IPS kon aansluiten)
Bluetooth adapter (plugin ding)
USB 3.0 kaart. (ingebouwd)
64-bits windows 8 (gratis upgrade naar 10 gedaan, maar weet niet of dit weer gratis mogelijk is)
3 tal externe harddisks.
Ik hoopte eigenlijk uit bovenstaande upgrades alles mee te kunnen nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kom heel vaak de Intel Core i7-7700K Boxed tegen dus dat lijkt mij een goed startpunt en 16/32gb geheugen,.
Multi functionele behuizing indien de huidige niet geschikt is, misschien toch minimaal 500GB als C schijf. Een standaard cd/dvd(rewriter). Een goede geluidskaart
Met dank aan Giedo18
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 315,50 | € 315,50 |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Asus Xonar DX/XD | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Corsair Carbide 100R Silent Edition | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | TP-Link TG-3468 | € 8,37 | € 8,37 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Cryorig H7 | € 35,99 | € 35,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2133C13 | € 214,90 | € 214,90 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 13,99 | € 13,99 |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 141,34 | € 141,34 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | Raidsonic Icy Box IB-867 | € 34,- | € 34,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.218,79 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een behuizing waarbij vooral aan de VOORKANT (en wat aan achterkant) usb (3.0) aansluitingen zitten en een goede cardreader (geen huismerk). Hij mag wit bruin paars en lelijk zijn want ik zie hem toch niet, maar dus wel functioneel. De behuizing zal staan onder m'n bureau op een beugel/standaard die 24 cm breed is en 50cm hoog
De pc staat in principe 24/7/365 aan dus laag energieverbruik en lage geluidsproductie kan in acht worden genomen
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Wil graag een stabiel en krachtig systeem waarbij ik alles wat ik bovenaan aangaf kan doen, zonder dat dingen vastlopen. De informatique pc heeft, met wat upgrades, bijna 10 jaar z'n werk gedaan en dat lijkt mij weer een mooi uitgangspunt
Ik kan het helaas niet zelf in elkaar zetten dus het wordt waarschijnlijk bestellen bij Alternate of eventueel iemand die voor een gepaste vergoeding en flesje bier (of kindercola
Voor het leuke zet ik er even wat screenshots bij.
Dit is als ik alleen in google chrome bezig ben en standaard applicaties open staan. Ashampoo slokt dus ineens de processor op wanneer ik een screenshot wil maken.

Dit gebeurt er wanneer ik in powerdirector een video render. Op zo'n moment kan je bijvoorbeeld dus geen netflix draaien.
[ Voor 47% gewijzigd door cliors op 27-03-2017 17:07 ]