[W10] Problemen met het verwijderen van bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
Sinds gisteren ineens een heel raar probleem wat ik eigenlijk nog nooit heb meegemaakt.

Was gister van plan om FM17 te spelen via de laptop (vriendin moet boer zoekt vrouw kijken :')) en om bepaalde clubs en namen in FM goed te krijgen is het nodig om een paar bestanden te verwijderen.

En toen begon het probleem : geen toegang en u heeft administratormachtingen nodig om dit te kunnen verwijderen.
Er is maar 1 user op deze laptop, en volgens mij ben ik ook admin :P

Het hele gekke is, in bepaalde mappen mag ik wel dingen verwijderen en de map daarna weer ineens niet :/

Paar screenies :

dezemapwel
In deze map ik dan wel weer verwijderen

dezemapwel
in deze map mag het dan ineens niet? :?

neenogsteedsniet
Even doorklikken, en daar is de melding over machtingen

neenogsteedsniet
Pak ik de volgende map om het daar te proberen, mag het ineens weer wel 8)7 |:(

Vrij apart dus, maar het gaat nog leuker worden. Omdat ik ook nog ruimte wil vrij maken, wil ik FM16 nog even verwijderen (ja uninstall gedaan via Steam) en er blijven nog een paar bestanden staan
Maar hier krijg ik ineens een compleet andere melding :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rXmZUZrIYyQipBDwLMXY2X0X/thumb.jpg

Ik snap er op dit moment echt niks meer van. Al geprobeerd "Take Ownership" (via reg file)

Gekeken of ik wel toegang heb om dingen te verwijderen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r8ImqNTHybk2CwIcmFjSz6na/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uv9V9b2wpcndcWggSiJjDT2p/thumb.jpg

Lijkt mij dat alles goed staat?

Hoop wel dat het een beetje duidelijk is zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Windows heeft een functie genaamd UAC wat onder andere inhoud dat ook als je met een administrator account bent ingelogd je niet zomaar alles kunt doen zonder machtiging te moeten verlenen. Als ik de afbeelding zo zie wordt je dus gevraagd om die machtiging te verlenen. En zelf met een gewoon administrator account heb je nog niet alle rechten waardoor je soms mappen niet kunt verwijderen.

Heb je de pc al eens opnieuw opgestart na het verwijderen van FM16?

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Mocht het nog niet lukken kan je altijd via powershell de boel verwijderen.

Get-ChildItem c:\temp -Recurse | Remove-Item -Force -WhatIf

even het pad aanpassen en -Whatif weghalen :)

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Zeehond schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:59:
Windows heeft een functie genaamd UAC wat onder andere inhoud dat ook als je met een administrator account bent ingelogd je niet zomaar alles kunt doen zonder machtiging te moeten verlenen. Als ik de afbeelding zo zie wordt je dus gevraagd om die machtiging te verlenen. En zelf met een gewoon administrator account heb je nog niet alle rechten waardoor je soms mappen niet kunt verwijderen.

Heb je de pc al eens opnieuw opgestart na het verwijderen van FM16?
Maar dan is het toch juist apart, dat ik in een andere map weer wel dingen mag verwijderen. En ja ook opnieuw opgestart
bdevogt schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:05:
Mocht het nog niet lukken kan je altijd via powershell de boel verwijderen.

Get-ChildItem c:\temp -Recurse | Remove-Item -Force -WhatIf

even het pad aanpassen en -Whatif weghalen :)
Dat kan ik straks nog even proberen idd, maar het moet toch ook gewoon zo "normaal" mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Nu online
Dat kan ik straks nog even proberen idd, maar het moet toch ook gewoon zo "normaal" mogelijk zijn?
Windows en normaal :)
Tja die gaan soms niet samen

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
bdevogt schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Zit wat in, maar ook in Powershell krijg ik Toegang geweigerd, waarschijnlijk omdat ik via DEL commando doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Nu online
MrGizMo schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:21:
[...]

Zit wat in, maar ook in Powershell krijg ik Toegang geweigerd, waarschijnlijk omdat ik via DEL commando doe?
Inderdaad,

Het commando wat ik heb gegeven zou wel moeten werken, misschien powershell "run as administrator"
maar dan haalt hij alles weg :)
Dus pas het pad aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bdevogt schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Volgens mij zit die vaagheid met name in program files, daar lijk je 99% van de tijd niets te mogen, of met UAC, heb je eenzelfde spel elders geïnstalleerd.. Geen probleem.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
SinergyX schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Volgens mij zit die vaagheid met name in program files, daar lijk je 99% van de tijd niets te mogen, of met UAC, heb je eenzelfde spel elders geïnstalleerd.. Geen probleem.
Nja op Desktop heb ik dan weer nergens last van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zeehond schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:59:
... En zelfs met een gewoon administrator account heb je nog niet alle rechten waardoor je soms mappen niet kunt verwijderen...
Administrator rechten gaan niet boven de rechten van een running process. Dus als je een file wilt verwijderen terwijl één of ander proces 'm open heeft dan gaat dat niet. Probeer maar uit: open een cmd-prompt en type
md c:\test
cd c:\test
Daarna krijg je c:\test in explorer niet verwijderd, puur omdat het de current directory van een lopend proces is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Brahiewahiewa schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:13:
[...]

Administrator rechten gaan niet boven de rechten van een running process. Dus als je een file wilt verwijderen terwijl één of ander proces 'm open heeft dan gaat dat niet. Probeer maar uit: open een cmd-prompt en type
md c:\test
cd c:\test
Daarna krijg je c:\test in explorer niet verwijderd, puur omdat het de current directory van een lopend proces is
Hiervan ben ik op de hoogte. Daarom vroeg ik overigens ook of hij al eens opnieuw had opgestart na het deinstalleren van FM16 omdat misschien nog sommige van de niet verwijderde bestanden nog gebruik waren voor het verwijderen van het spel en een herstart nodig is om het programma helemaal te verwijderen (wat je wel eens ziet) of anders als de bestanden nog in gebruik waren door een proces ze na een herstart misschien niet meer in gebruik zouden zijn en verwijderd konden worden.

Maar ook ongeacht of een bestand in gebruik is of niet heb je soms met een gewoon administrator account gewoon weg niet de rechten om het te wijzigen.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 27-03-2017 20:36 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:34
Ik heb soms ook van die eigenwijze files.
Ergens gaat bij het verlenen van rechten soms iets fout en dan is het ineens mijn file blijkbaar niet meer.
(Hoe dat kan zijn is mij een raadsel, omdat heel die f..cking computer, incl de hardeschijf, incl de gebruikte windows en incl alle programma's natuurlijk wel van mij zijn ;-) )

Ik gebruik dan TakeOwnership. Daarna weer gewoon te verwijderen en hernoemen.

Hoe:
Handige util verzameling runnen: Ultimate Windows Tweaker , van The Windows Club
http://www.thewindowsclub.com Je moet even zoeken naar juiste versie.
Dan bij Additional Tweak: RightClick: "Take Ownership" , kan hier aan en uit.
Dan op file of map RightClick en TakeOwnerShip.

Ooit gevonden als tip SchoonenPc ,
Schijnt ook met een script aan register toe te voegen te zijn. Maar ik vind het zo makkelijker.

Beetje warrig geworden, sorry.

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 12:21
Ik heb hetzelfde probleem. Zowel de Powershell optie, de command optie als administrator als de Take Ownership doet niks. Ik blijf onbevoegd om een map in Program Files te verwijderen. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Als ik handmatig de permissies aan probeer te passen krijg ik de foutmelding "An error occured while applying security information to C:\Program Files (x86)\Steam\etc.. Failed to enumerate objects in the container. Access is denied."

Ik probeerde juist bestanden te verwijderen die Steam niet verwijderd had bij deinstallatie. Nu kan ik ook niet opnieuw installeren omdat er (vermoedelijk) een issue met de permissies is.

Heeft iemand een oplossing?

--edit---

Ik lijk het opgelost te hebben. Ik kon wel telkens alle mappen doorklikken naar het laagste niveau en dan op dat niveau alle bestanden verwijderen. Daarna een reboot en dan kon ik de map hoger verwijderen. Erg ellendig om te doen, maar goed, het lijkt gewerkt te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door ikkuhqhp op 16-07-2017 13:52 ]

Pagina: 1