Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

camera met 2 lenzen ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• sateliet
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-05-2017
ik moet 176° beelden maken - momenteel doe ik dit met een fish eye camera waardoor het beeld bol staat en het moet vlak zijn daar we dit willen gebruiken voor livestreaming (sportwedstrijd).

Ik vind niet direct een camera die deze hoek en vlak beeld heeft. iemand hiervoor suggesties ?

zou dit eventueel kunnen met een camera die 2 lenzen heeft en daar dan 1 beeld van maken ? iemand ervaring mee ?

Alle reacties

• Nathuran
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-10 16:55

Nathuran

Koffie!

Is er geen software beschikbaar die het fish eye effect uit je live beeld kan corrigeren? Voor foto's bestaat dit wel (defishing)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-10 23:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

176 graden beeldhoek en livestreaming... dus je publiek gaat bijna 180 graden van links naar rechts kijken op een standaard 16:9 of 16:10 beeldscherm. Tenzij je dan gaat werken met megadikke zwarte balken krijg je dus sowieso een vervorming van hier tot Tokio. Wat is dan het probleem van de fisheye-vervorming?

• sateliet
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-05-2017
het wordt gebruikt in de sporthal om de wedstrijd live te streamen doch het speelveld ligt kort tegen de muur waardoor de hoek zo groot is. met een Gopro 4 krijg ik het veld er juist op doch daarmee kan ik niet streamen...
met een fish eye krijg ik dus ook het hele speelveld in beeld doch bolvormig en dat is geen zicht..

• Nathuran
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-10 16:55

Nathuran

Koffie!

quote:
Icephase schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:44:
176 graden beeldhoek en livestreaming... dus je publiek gaat bijna 180 graden van links naar rechts kijken op een standaard 16:9 of 16:10 beeldscherm. Tenzij je dan gaat werken met megadikke zwarte balken krijg je dus sowieso een vervorming van hier tot Tokio. Wat is dan het probleem van de fisheye-vervorming?
Als je je publiek simpelweg een overzicht wilt geven van wat er zich op het veld afspeelt dan lijkt me dit geen issue. Dat je enorme zwarte balken krijgt ontkom je inderdaad niet aan.

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Icephase

Icephase

Hoezo kun je met een GoPro niet streamen? Bedoel je dat je dat wilt zónder tussenkomst van een laptop of PC? Dan wens ik je veel succes, want volgens mij bestaat zoiets niet.

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:08
Een GoPro 4 heeft toch een HDMI uitgang? Deze zou je aan kunnen sluiten op een capture apparaat en dit streamen, je hebt er dan wel een pc voor nodig.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:07
Gebruik een Virtual Reality camera/player?

• Icephase

Icephase

quote:
TheBrones schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:19:
Een GoPro 4 heeft toch een HDMI uitgang? Deze zou je aan kunnen sluiten op een capture apparaat en dit streamen, je hebt er dan wel een pc voor nodig.
Je kunt hem op een laptop ook als webcam gebruiken, nog makkelijker.

En een smartphone met een groothoek-voorzetlensje? Zou dat kunnen werken?

Icephase wijzigde deze reactie 27-03-2017 16:23 (10%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True