Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor werk en prive

Pagina: 1
Acties:

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:56
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk zal de laptop gebruikt worden voor werk. Denk hierbij aan mail, internet, en office producten. Hele zware programma's zal ik niet gaan gebruiken.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
In principe gewoon standaard programma's. Wellicht zal ik een homevideo willen editten en monteren, maar dat is incidenteel.

Het OS waar ik nu al jaren mee werk is Windows. MacOS wil ik niet uitsluiten, onbekend maakt echter onbemind en ik ben bang dat ik niet kan wennen aan het MacOS

Ik heb echter ook een iPhone en een iPad, vandaar dat ik serieus ook een mac in overweging wil nemen.

Wat is je budget?
Niet echt een vast bedrag, maar ga ongeveer uit tot 2000 euro denk ik.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben vrij mobiel en dit is voor mij wel een heel belangrijk punt. Vandaar dat ik niet verder wil dan 14inch, maar ook is gewicht en zeker batterij duur een belangrijk aspect van de laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet echt een uitgesproken voorkeur. Waar ik nu naar gekeken heb is:
MacBook Pro 13"
Dell XPS 13"
Asus Zenbook
Lenovo Yoga

Door het bezit van een iPhone en iPad neig ik naar een macbook, maar daar houdt alleen het onbekende met het OS mij nog even tegen.

Uiterlijk speelt ook wel een rol. Een standaard zwarte tegel vind ik saai 8)

wijze woorden

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Lekker een MacBook Pro nemen. Ik heb zelf een tijd geleden de stap ook gemaakt van Windows naar Mac en het is even wennen, maar dat gaat vanzelf. De integratie van MacOs en IOS is ook geweldig. En mocht je uiteindelijk toch besluiten dat je niet kan wennen aan MacOs, dan kan je je Macbook tegen de nieuwprijs verkopen en heb je een minimale afschrijven (lang leven de restwaarde van Apple producten!). Dan kun je alsnog kijken voor een Windows laptop.

Ik adviseer je om dan nog wel even te kijken WELKE Macbook voor jou geschikt is, het 2015 model of het 2016 model. De verschillen zijn er goed op internet te vinden.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
MacBook Pro is wel zeer geschikt als je mobiel bent, licht in gewicht en een lange accu capaciteit. Echter gebruik ik zelf ook een ipad en een iphone, al voor jaren. Kan alleen niet wennen aan een MacBook, laat hem helaas veel te vaak liggen... Zoals hierboven ook al vermeld, de integratie van MacOs en IOS is zeker geweldig!

Als ik je wensen zie adviseer ik je daarom ook een MacBook!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:25

ralpje

Deugpopje

Heb je Surface-lijn van Microsoft al overwogen? Zowel de Surface Pro 4 als de Surface Book zou ik nog als optie in je lijstje meenemen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 15:36

Glewellyn

is er ook weer.

Nu kan ik niet in jouw portemonnee kijken, maar ik zou nooit 2000 euro uitgeven voor een laptop om een beetje te mailen, internetten en een documentje op te typen.

Wat zoek je in die laptop dat je niet op je iPad al kan? Die is mobiel, kleiner dan 14" en je kan er alles mee dat je zegt te willen...

*zucht*

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
ik zou persoonlijk voor werk en prive niet alleen maar willen werken op een ipad.

Deelt je werkgever mee in de kosten of mag je dit zelf ophoesten?
gezien eht gemak kun je voor een macbook gaan. alles met icloud gesynchroniseerd. Maar dat kan eerlijk gezegd ook prima met een gmail account (agenda, contacten etc...) dus daarvoor hoef je niet perse een macbook aan te schaffen....

...

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 15:36

Glewellyn

is er ook weer.

koentjuh1987 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:41:
ik zou persoonlijk voor werk en prive niet alleen maar willen werken op een ipad.
Ik ook niet. Maar zijn lijstje met eisen en wensen is duidelijk niet compleet. Op basis van functionele wensen kan hij prima met een iPad toe. Voor het gebruiksgemak is een laptop misschien beter geschikt, maar dan kan je voor €700 ook wel iets vinden voor wat licht office-werk.

Als hij een bepaalde uitstraling of het design erg belangrijk vindt moet hij op die basis ook zijn keuze maken, en daarbij kan ik hem niet helpen. Over smaak valt prima te twisten, maar voor de ander heb je nooit gelijk :+

*zucht*

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:56
Thanks voor de feedback.
De laptop hoef ik niet zelf te betalen, maar zal wel een jaar of 4 mee moeten gaan.

Waarom ik niet achter mijn ipad werk; simpelweg omdat 9,7" mij echt te klein is om achter te werken.
Hoewel ik veel onderweg ben, zullen er genoeg dagen en momenten zijn dat ik er wel enkele uren achter zal werken en dan is een laptop toch een stuk fijner dan alleen een tablet.

De surface is ook een optie, maar las ergens over slechte batterijduur en 12" is wel wat aan de krappe kant... goed scheelt slechts een inch, maartoch.

Oftewel; functioneel kan ik wellicht alleen met een telefoon uit de voeten, maar gemak moet er ook zijn ;)

Voor nu blijven er twee over: XPS 13 en MacBook Pro 13

wijze woorden

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:31
beide laptopjes (xps 13 en macbook pro 13) zijn geweldige apparaten, echter moet je wel een paar dingen in je hoofd houden bij deze keuze:
-de macbook heeft macOS dus dit is iets wat je zult moeten kiezen, windows of macOS
-de xps 13 is van Dell, en dell staat niet bijzonder goed bekend om hun klantenservice
-de xps 13 voelt als een 12/11,6 inch laptop aan door de kleine schermranden
-de macbook heeft een bijzonder fijne feature in de vorm van een touchbar, in het begin lijkt het een gimmick maar het kan daadwerkelijk heel veel doen voor je productiviteit en efficiëntie
Pagina: 1