• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Beste Tweakers,

Morgen gaan we een weekje op vakantie en zit met een dellima, normaal gesprokken maken we vakantie foto's met ons iPhone 6. Nu de kinderen wat ouder worden willen we een wat betere camera maar niet al te groot, dus kom je al gauw op een compact camera. Het is nu allemaal op het laatste moment, maar kom er niet uit, er zijn zoveel camera's op de markt met zeer groot prijsverschil.

Budget €150-250 max

De volgende ben ik tegengekomen.

https://www.camerashop.nl...lumix-dmc-sz10-zwart.html

https://www.camerashop.nl...lumix-dmc-tz57-zwart.html

https://www.camerashop.nl...rshot-sx620-hs-zwart.html

http://www.bcc.nl/foto-en...-dsc-wx350--zwart-(75391)

Wat vinden we belangrijk:

- optisch zoom
- WiFi de mogelijkheid om foto's draadloos op de iphone te plaatsen.
- compact
- foto's moeten beter zijn dan wat mogelijk is met een iphone

Mede Tweakers ik weet dat men het waardeert om zelfs eerst zoveel mogelijk onderzoek te doen, maar dit is echt allemaal last- minute.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Als je budget 150-250 is dan vraag ik me af of je er betere foto's mee gaat maken dan met je iPhone. Heb je van de toestellen op je shortlist al gekeken wat de kwaliteit is? (ik kan me haast niet voorstellen dat het een wereld van verschil is) Het enige wat je gaat missen op de iPhone is de optische zoom.

Ik spreek overigens uit mijn eigen ervaring; sinds ik een Microsoft 950 heb is onze compactcamera nooit meer uit de kast gekomen en anders heb ik een DSLR bij me. De Samsung S6 van mijn vrouw maakt trouwens ook prima foto's net zoals de iPhone 5c die wij allebei daarvoor hadden.

• moca007
Bedankt voor je reactie.

Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik nooit een camera heb gekocht, maar Moeders komt opeens met dit idee. Je mist het optische zomen wel bij de iPhone.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wij hebben ook ergens nog een compactcamera (Nikon P300 geloof ik) liggen, maar die wordt nooit meer gebruikt sinds we allebei een iPhone hebben. "Echte" foto's maak ik met mijn DSLR, de snapshots gaan met de iPhone. Optisch zoomen = stapje naar voren/achteren doen.

Verwijderd

Icephase schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:41:
Wij hebben ook ergens nog een compactcamera (Nikon P300 geloof ik) liggen, maar die wordt nooit meer gebruikt sinds we allebei een iPhone hebben. "Echte" foto's maak ik met mijn DSLR, de snapshots gaan met de iPhone. Optisch zoomen = stapje naar voren/achteren doen.
Stapje naar voren kan net een onbevangen momentje van je kind verpesten, dat ze zoom willen snap ik daarom wel. Digitaal zoomen kan wel met een telefoon tot zekere hoogte, gaat wel ten koste van de kwaliteit.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:24:
[...]

Stapje naar voren kan net een onbevangen momentje van je kind verpesten, dat ze zoom willen snap ik daarom wel. Digitaal zoomen kan wel met een telefoon tot zekere hoogte, gaat wel ten koste van de kwaliteit.
Voor dat budget ga je geen geweldige optische kwaliteit krijgen, waardoor je het nut van optische zoom kunt betwisten. Liever een goede foto zonder zoom dan een crappy met zoom. Maar dat is een afweging die alleen TS kan maken, ik probeerde aan te geven dat er best wel alternatieven zijn.

Verwijderd

Icephase schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Voor dat budget ga je geen geweldige optische kwaliteit krijgen, waardoor je het nut van optische zoom kunt betwisten. Liever een goede foto zonder zoom dan een crappy met zoom. Maar dat is een afweging die alleen TS kan maken, ik probeerde aan te geven dat er best wel alternatieven zijn.
Dat was inderdaad ook mijn eerste insteek; met dit budget gaat het lastig worden om een telefoon te overtreffen. (iPhone 6 is daarnaast ook niet de minste telefoon) Indien optische zoom een must is zullen ze flinke concessies op de kwaliteit moeten doen.

Ik denk we allebei TS kunnen aanraden maar gewoon bij zijn telefoon te blijven. (mede gezien de haast en dus gebrekkige vergelijking van camera's)

• moca007
Mede Tweakers bedankt voor jullie reacties, we gaan het voorlopig houden op de iPhones en na de vakantie gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-10 23:15
Gegeven het feit dat je geen tijd hebt om de camera te leren kennen, Is mijn advies: Geld op zak houden/leuke dingen van doen en gewoon de iPhone gebruiken.
Je gaat op vakantie, Wil je dan werkelijk elke dag in een handleiding bladeren omdat je niet het gewenste resultaat krijgt/per ongeluk een verkeerde knop hebt ingedrukt?

Volgend jaar op tijd advies vragen, Misschien ook iets meer budget hebben en de tijd nemen om de camera te leren kennen voor je hem wilt gaan inzetten.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Pagina: 1